Lancia Thema 3.6 V6 - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-11-16 21:53

Nowa Lancia Thema umiejętnie rozpycha się w klasie wyższej. Świetnie wyposażony pojazd z mocnym silnikiem pod maską, kosztuje w podstawie 186 tys. zł. Jest to więc ciekawa alternatywa dla niemieckich limuzyn, które w podobnych bogatych konfiguracjach otwierają swe cenniki znacznie wyższymi kwotami. Nafaszerowana sporą dawką nowoczesnych rozwiązań flagowa limuzyna jest do tego bezpieczna, co potwierdzają przeprowadzone testy zderzeniowe. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to przyjrzenie się cennikowi i bezpieczeństwu Lancii. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Lancia Thema - BEZPIECZEŃSTWO

Thema zabezpiecza podróżnych przed poważnymi obrażeniami rozbudowanym systemem poduszek powietrznych. Seryjnie w aucie znajduje się 7 airbagów: czołowe poduszki kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia, kurtynowe rozciągające się wzdłuż linii okien oraz poduszka kolanowa kierowcy. Aktywne zagłówki wspomagają ochronę w przypadku kolizji tylnej. Pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, z przodu posiadają regulację na wysokość i pirotechniczne napinacze. Wnętrze dysponuje też czujnikami obecności pasażerów na przednich miejscach (brak zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). Na wyświetlaczu wpasowanym w blat zegarów pokazuje się komunikat o niezamkniętych drzwiach i bagażniku. W dbałości o najmłodszych podróżnych tylną kanapę wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Kolejnym elementem bezpieczeństwa jest system aktywnej ochrony pieszego APP, powodujący "podniesienie" maski silnika od tyłu, w celu uchronienia uderzonej osoby przed większymi obrażeniami.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Gwarancją wyhamowania ważącej przeszło 1800 kg Themy, są systemy RAB i RBS (przejście hamulców w stan gotowości na hamowanie oraz osuszenie tarcz podczas deszczu, przez zbliżanie klocków hamulcowych do tarcz). O bezpieczeństwo podróżujących dbają także inne seryjnie montowane układy: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), Hill Start Assist (system wspomagania ruszania ruszania pod wzniesienia), czy system kontroli trakcji oraz monitorowania ciśnienia w oponach.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Dodatkowo w najbogatszej wersji EXECUTIVE na wyposażeniu znajduje się pakiet zaawansowanego bezpieczeństwa. W jego skład wchodzi adaptacyjny tempomat ACC, który automatycznie reguluje odległość za poprzedzającym pojazdem dzięki radarowi umieszczonemu w przednim zderzaku. W skrajnych przypadkach pojazd samodzielnie przyhamuje. Ciekawym rozwiązaniem jest też FCW - system ostrzegające przed zbyt szybkim zbliżaniem się do jadącego z przodu samochodu. Podnosi on poczucie bezpieczeństwa u kierowcy, dzięki wyświetlaniu w zestawie wskaźników na desce ostrzeżenia.

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Przed niepostrzeżonym zniknięciem Themy z parkingu, auto chroni system antykradzieżowy SENTRY KEY. Jest też autoalarm oraz centralny zamek z systemem bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu Keyless-N-Go. Zwalnia on blokady zamków po zbliżeniu się do pojazdu z kluczykiem i pozwala na uruchomienie silnika za pomocą startera. W środku na panelu sterowania szybami jest wewnętrzny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków. Zamek centralny posiada funkcję automatycznego blokowania drzwi po przekroczeniu 27 km/h.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Ponadto Thema to dużo różnych czujników. O sprawne monitorowanie martwego pola dba system detekcji pół widzenia BSD, który skutecznie wykrywa inne pojazdy poruszające się równolegle na drodze, po czym sygnalizuje to lampkami na lusterkach, a przy zamiarze manewru na sąsiedni pas ruchu włącza alarm dźwiękowy.

Ponad pięciometrowe auto nie jest łatwe do zaparkowania. Z pomocą przychodzą seryjne czujniki Park Senso ulokowane w obydwu zderzakach. Jeszcze innym elementem wyposażenia Lancii jest system CPD wykrywający ruch przecinający drogę cofania, zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach podczas manewrowania. W wersji EXECUTIVE wraz z nawigacją satelitarną jest jeszcze kamera cofania, która po wrzuceniu biegu wstecznego pokazuje kolorowy obraz na dużym 8,4-calowym ekranie. Ciekawostką w EXECUTIVE są także wielofunkcyjne lusterka zewnętrzne, automatycznie schodzące w dół po wrzuceniu biegu wstecznego, ta by zobaczyć w nich tylne koła i zderzak.

Lancia Thema - OŚWIETLENIE

Maksymalną widoczność zapewniają montowane już w bazowym modelu GOLD adaptacyjne reflektory biksenonowe. Posiadają samoczynne poziomowanie z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami. W niekorzystnych warunkach pogodowych o jeszcze lepsze oświetlenie drogi dna system SmartBeam montowany w wersjach PLATINIUM i EXECUTIVE, automatycznie reagujący na jasność otoczenia oraz pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Reflektory podstawowo wyposażono w diody LED układające się w literę "C", pełniące funkcję świateł do jazdy dziennej DRL. Dzięki temu rozwiązaniu przód samochody wygląda wyjątkowo charakterystycznie. Okrągłe lampy przeciwmgłowe w zderzaku również są seryjne. Pionowo ustawione czerwone kasety tylnych lamp zespolonych, dzięki technologii LED prezentują się nowocześnie. W spoiler klapy tylnej wpasowano również LED-owe trzecie światło STOP. Do kompletu lusterka boczne dostały świetlne pasy kierunkowskazów.

Lancia Thema - GWARANCJA

Po zakupie Themy w autoryzowanym punkcie sprzedaży klient otrzymuje 2-letnią gwarancję na mechanikę bez limitu kilometrów oraz 2-letnie ASSISTANCE 24h, ważne na terenie całej Europy. Co ważne nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie z 12-letnią gwarancją na jego perforację. Nadwozie samochodu objęto także gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze ujawnione w okresie 3 lat od daty sprzedaży.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Lancia Thema - CENA

Auto w salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana GOLD z silnikiem 3.6 V6 Pentastar 286 KM, kosztuje 186 579 zł. Najtańszy model z silnikiem Diesla 3.0 V6 Multijet II 190 KM, to wydatek 197 278 zł.

Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Lancia Thema to wersja wyposażenia EXECUTIVE. W Polsce za taki model z silnikiem 3.6 V6 Pentastar 286 KM trzeba zapłacić 216 130 zł.

wersja GOLD PLATINIUM EXECUTIVE
Lancia Thema 3.6 V6 Pentastar AT8 286 KM
186 579 zł 199 826 zł 216 130 zł
Lancia Thema 3.0 V6 Multijet II AT5 190 KM
197 278 zł - -
Lancia Thema 3.0 V6 Multijet II AT5 239 KM - 210 525 zł 226 829 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Lancii Themy.

WIDEO - zobacz luksusowe wnętrze Lancii:

Kupując dowolną, nową Lancię w autoryzowanych punktach sprzedaży Lancia w Polsce otrzymasz 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów oraz 2-letnie ASSISTANCE 24 h, ważne na terenie całej Europy.

Dodatkowa gwarancja na wady lakiernicze

Nadwozie samochodu objęte jest gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze ujawnione w okresie 3 lat od daty sprzedaży.

Dodatkowo gwarancja na perforację

Elementy strukturalne nadwozia pojazdu oraz elementy ruchome nadwozia pojazdu, takie jak drzwi i pokrywy przednia i tylna, objęte są 8-letnią (dla modelu Lancia Thesis 12-letnią) gwarancją na perforację spowodowaną korozją, gdy wytworzy się ona od wewnątrz i przebije na zewnątrz.

W przypadku samochodów sprzedanych do dnia 31 sierpnia 2006 włącznie, w celu sprecyzowania warunków na jakich udzielono gwarancji na perforację blach, Fiat Auto Poland S.A. informuje, że zamieszczone w treści książki gwarancyjnej oświadczenie gwaranta w tym zakresie oznacza, że gwarancją na perforację blach objęte są elementy strukturalne nadwozia pojazdu, czyli wszystkie trwale połączone ze sobą elementy nadwozia, z wyłączeniem drzwi oraz pokryw przedniej i tylnej.

W przypadku gdyby perforacja wystąpiła na elementach nie objętych gwarancją, Fiat Auto Poland S.A. deklaruje indywidualne rozpatrzenie każdego zgłoszenia. Warunkiem uznania takiego zgłoszenia jest przestrzeganie wymogów instrukcji obsługi w zakresie dbałości o stan techniczny nadwozia oraz wykonywanie napraw i obowiązkowych przeglądów w sieci