Lancia Thema - BEZPIECZEŃSTWO
Thema zabezpiecza podróżnych przed poważnymi obrażeniami rozbudowanym systemem poduszek powietrznych. Seryjnie w aucie znajduje się 7 airbagów: czołowe poduszki kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia, kurtynowe rozciągające się wzdłuż linii okien oraz poduszka kolanowa kierowcy. Aktywne zagłówki wspomagają ochronę w przypadku kolizji tylnej. Pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, z przodu posiadają regulację na wysokość i pirotechniczne napinacze. Wnętrze dysponuje też czujnikami obecności pasażerów na przednich miejscach (brak zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). Na wyświetlaczu wpasowanym w blat zegarów pokazuje się komunikat o niezamkniętych drzwiach i bagażniku. W dbałości o najmłodszych podróżnych tylną kanapę wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Kolejnym elementem bezpieczeństwa jest system aktywnej ochrony pieszego APP, powodujący "podniesienie" maski silnika od tyłu, w celu uchronienia uderzonej osoby przed większymi obrażeniami.
>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Gwarancją wyhamowania ważącej przeszło 1800 kg Themy, są systemy RAB i RBS (przejście hamulców w stan gotowości na hamowanie oraz osuszenie tarcz podczas deszczu, przez zbliżanie klocków hamulcowych do tarcz). O bezpieczeństwo podróżujących dbają także inne seryjnie montowane układy: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), Hill Start Assist (system wspomagania ruszania ruszania pod wzniesienia), czy system kontroli trakcji oraz monitorowania ciśnienia w oponach.
>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Dodatkowo w najbogatszej wersji EXECUTIVE na wyposażeniu znajduje się pakiet zaawansowanego bezpieczeństwa. W jego skład wchodzi adaptacyjny tempomat ACC, który automatycznie reguluje odległość za poprzedzającym pojazdem dzięki radarowi umieszczonemu w przednim zderzaku. W skrajnych przypadkach pojazd samodzielnie przyhamuje. Ciekawym rozwiązaniem jest też FCW - system ostrzegające przed zbyt szybkim zbliżaniem się do jadącego z przodu samochodu. Podnosi on poczucie bezpieczeństwa u kierowcy, dzięki wyświetlaniu w zestawie wskaźników na desce ostrzeżenia.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Przed niepostrzeżonym zniknięciem Themy z parkingu, auto chroni system antykradzieżowy SENTRY KEY. Jest też autoalarm oraz centralny zamek z systemem bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu Keyless-N-Go. Zwalnia on blokady zamków po zbliżeniu się do pojazdu z kluczykiem i pozwala na uruchomienie silnika za pomocą startera. W środku na panelu sterowania szybami jest wewnętrzny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków. Zamek centralny posiada funkcję automatycznego blokowania drzwi po przekroczeniu 27 km/h.
>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Ponadto Thema to dużo różnych czujników. O sprawne monitorowanie martwego pola dba system detekcji pół widzenia BSD, który skutecznie wykrywa inne pojazdy poruszające się równolegle na drodze, po czym sygnalizuje to lampkami na lusterkach, a przy zamiarze manewru na sąsiedni pas ruchu włącza alarm dźwiękowy.
Ponad pięciometrowe auto nie jest łatwe do zaparkowania. Z pomocą przychodzą seryjne czujniki Park Senso ulokowane w obydwu zderzakach. Jeszcze innym elementem wyposażenia Lancii jest system CPD wykrywający ruch przecinający drogę cofania, zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach podczas manewrowania. W wersji EXECUTIVE wraz z nawigacją satelitarną jest jeszcze kamera cofania, która po wrzuceniu biegu wstecznego pokazuje kolorowy obraz na dużym 8,4-calowym ekranie. Ciekawostką w EXECUTIVE są także wielofunkcyjne lusterka zewnętrzne, automatycznie schodzące w dół po wrzuceniu biegu wstecznego, ta by zobaczyć w nich tylne koła i zderzak.
Lancia Thema - OŚWIETLENIE
Maksymalną widoczność zapewniają montowane już w bazowym modelu GOLD adaptacyjne reflektory biksenonowe. Posiadają samoczynne poziomowanie z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami. W niekorzystnych warunkach pogodowych o jeszcze lepsze oświetlenie drogi dna system SmartBeam montowany w wersjach PLATINIUM i EXECUTIVE, automatycznie reagujący na jasność otoczenia oraz pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.
>>> Lancia Thema 3.6 V6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<
Reflektory podstawowo wyposażono w diody LED układające się w literę "C", pełniące funkcję świateł do jazdy dziennej DRL. Dzięki temu rozwiązaniu przód samochody wygląda wyjątkowo charakterystycznie. Okrągłe lampy przeciwmgłowe w zderzaku również są seryjne. Pionowo ustawione czerwone kasety tylnych lamp zespolonych, dzięki technologii LED prezentują się nowocześnie. W spoiler klapy tylnej wpasowano również LED-owe trzecie światło STOP. Do kompletu lusterka boczne dostały świetlne pasy kierunkowskazów.
Lancia Thema - GWARANCJA
Po zakupie Themy w autoryzowanym punkcie sprzedaży klient otrzymuje 2-letnią gwarancję na mechanikę bez limitu kilometrów oraz 2-letnie ASSISTANCE 24h, ważne na terenie całej Europy. Co ważne nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie z 12-letnią gwarancją na jego perforację. Nadwozie samochodu objęto także gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze ujawnione w okresie 3 lat od daty sprzedaży.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek.
Lancia Thema - CENA
Auto w salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana GOLD z silnikiem 3.6 V6 Pentastar 286 KM, kosztuje 186 579 zł. Najtańszy model z silnikiem Diesla 3.0 V6 Multijet II 190 KM, to wydatek 197 278 zł.
Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Lancia Thema to wersja wyposażenia EXECUTIVE. W Polsce za taki model z silnikiem 3.6 V6 Pentastar 286 KM trzeba zapłacić 216 130 zł.
wersja | GOLD | PLATINIUM | EXECUTIVE |
Lancia Thema 3.6 V6 Pentastar AT8 286 KM |
186 579 zł | 199 826 zł | 216 130 zł |
Lancia Thema 3.0 V6 Multijet II AT5 190 KM |
197 278 zł | - | - |
Lancia Thema 3.0 V6 Multijet II AT5 239 KM | - | 210 525 zł | 226 829 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Lancii Themy.
WIDEO - zobacz luksusowe wnętrze Lancii:
Dodatkowa gwarancja na wady lakiernicze
Nadwozie samochodu objęte jest gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze ujawnione w okresie 3 lat od daty sprzedaży.
Dodatkowo gwarancja na perforację
Elementy strukturalne nadwozia pojazdu oraz elementy ruchome nadwozia pojazdu, takie jak drzwi i pokrywy przednia i tylna, objęte są 8-letnią (dla modelu Lancia Thesis 12-letnią) gwarancją na perforację spowodowaną korozją, gdy wytworzy się ona od wewnątrz i przebije na zewnątrz.
W przypadku samochodów sprzedanych do dnia 31 sierpnia 2006 włącznie, w celu sprecyzowania warunków na jakich udzielono gwarancji na perforację blach, Fiat Auto Poland S.A. informuje, że zamieszczone w treści książki gwarancyjnej oświadczenie gwaranta w tym zakresie oznacza, że gwarancją na perforację blach objęte są elementy strukturalne nadwozia pojazdu, czyli wszystkie trwale połączone ze sobą elementy nadwozia, z wyłączeniem drzwi oraz pokryw przedniej i tylnej.
W przypadku gdyby perforacja wystąpiła na elementach nie objętych gwarancją, Fiat Auto Poland S.A. deklaruje indywidualne rozpatrzenie każdego zgłoszenia. Warunkiem uznania takiego zgłoszenia jest przestrzeganie wymogów instrukcji obsługi w zakresie dbałości o stan techniczny nadwozia oraz wykonywanie napraw i obowiązkowych przeglądów w sieci