Trudno nie dostrzec w jego sylwetce charakterystycznych cech stylistycznych modelu 8C, na którego widok fani sportowych aut doznają takich wrażeń, że gotowi byliby zrobić niemal wszystko, żeby tylko go mieć. Sportowy duch panuje również we wnętrzu małej alfy.
Przeczytaj koniecznie: Citroen DS3
Oczywiście styl i design to nie wszystko, bo od samochodu, zwłaszcza o takiej sylwetce, oczekuje się, że zapewni kierowcy prawdziwą przyjemność z jazdy. Alfy romeo nigdy nie miały z tym problemów, a MiTo nie jest tu wyjątkiem. Wręcz przeciwnie. Sportowy charter tego auta znajduje potwierdzenie w różnych rozwiązaniach, w jakie może być wyposażone. Przykładem tych mechanicznych niech będzie obniżone zawieszenie z amortyzatorami ze sprężynami powrotnymi, znacznie ograniczające przyspieszenia boczne, co pozwala na lepsze pochłanianie nierówności nawierzchni.
Z rozwiązań elektronicznych na pierwszy plan wysuwa się system "Alfa D.N.A.", który MiTo wprowadza jako pierwsza w swoim segmencie. Ten system oddziałuje na silnik, hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynie biegów, umożliwiając trzy różne rodzaje zachowania pojazdu, zależne od stylu prowadzenia najlepiej odpowiadającego warunkom na drodze i preferencjom kierowcy. Z kolei elektroniczny system Q2 działając wyłącznie na hamulce zapewnia efekt samoblokującego mechanizmu różnicowego.