Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SKYACTIV-G - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2013-07-05 3:30

Efektywność nowoczesnej konstrukcji nadwozia SKYACTIV potwierdzają pozytywnie zaliczane zderzeniowe testy. Na wysoki standard bezpieczeństwa składa się m.in. 6 poduszek powietrznych i bogaty pakiet elektronicznych systemów wspomagających. Podstawowa wersja Mazdy 6 jest nieźle wyposażona i co ciekawe bez względu na to jakie nadwozie wybierzemy, zapłacimy za nie tyle samo. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to skupienie się na bezpieczeństwie auta oraz przyjrzenie się tabeli cenowej. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu modelu Sport Kombi.

Mazda 6 Sport Kombi - BEZPIECZEŃSTWO

Nowej generacji nadwozie SKYACTIV zachowuje dużą sztywność w razie kolizji. Wewnętrzny kształt słupków i krzyżowe wzmocnienia w przedniej części polepszają rozprowadzenie i pochłonięcie energii uderzenia, co podwyższa bezpieczeństwo w razie wypadku. Na pokładzie znajduje się podstawowo 6 poduszek powietrznych: przednie kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne rozciągające się z przodu i z tyłu oraz boczne, chroniące korpus. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie mają dodatkowo podwójne napinacze pirotechniczne. Zagłówki przednich siedzeń zapobiegają uszkodzeniom szyjnego odcinka kręgosłupa, zabezpieczając kark w razie uderzenia tyłem. Wszystkie miejsca siedzące dostały czujniki siedzisk ze świetlną sygnalizacją w desce. W przypadku przednich miejsc jest dodatkowy dźwiękowy brzęczyk przypominający o pasach. Tylna kanapa standardowo posiada na zewnętrznych miejscach fabryczne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.

>>> Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SKYACTIV-G - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Kierowca dodatkowo w trakcie jazdy może liczyć na bogaty zestaw elektronicznych asystentów podnoszących bezpieczeństwo. Już seryjnie Mazda 6 posiada: system ABS (zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (układ elektronicznego rozdziału hamowania), EBA (system awaryjnego hamowania), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy), TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji), HLA (układ wspomagania ruszania na pochyłościach, uniemożliwiający cofnięcie się samochodu nawet po zwolnieniu hamulca) i TMPS (system monitorowania ciśnienia w ogumieniu).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Auto podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek z kluczyka pilota, którego nie trzeba wtykać w stacyjkę, bo tej zwyczajnie nie ma. Auto uruchamiane jest seryjnym przyciskiem na desce rozdzielczej. Zaawansowany system dostępu bezkluczykowego (otwieranie i zamykanie drzwi przyciskiem na klamce kierowcy) jest montowany tylko w topowej wersji SkyPASSION. Tempomatu pozwalającego na ustawienie stałej prędkości podróżnej nie ma tylko w najtańszym SkyGO, tak samo jak czujników zmierzchu i deszczu. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu znajdują się w SkyENERGY i SkyPASSION. Kolorową kamerę cofania prezentującą to, co dzieje się za samochodem znajdziemy tylko w wersji SkyPASSION, w raz z alarmem przeciwwłamaniowym.

>>> Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SKYACTIV-G - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Poza bazowym modelem SkyGO, na wyposażeniu jest SCBS wspomagający hamowanie. Ustrojstwo to analizuje ruch uliczny przed pojazdem wykorzystując laserowy czujnik monitorujący drogę, pomagając uniknąć kolizji podczas miejskiej jazdy, lub zminimalizować jej skutki, w zakresie prędkości od 4 do 30 km/h. Przy wykryciu ryzyka zderzenia podnoszone zostaje ciśnienie w układzie hamulcowym, aby hamulce mogły natychmiast zareagować po wciśnięciu pedału. Jeśli kierowca tego nie zrobi, system Smart City Brake sam zatrzyma gwałtownie pojazd.

>>> Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SKYACTIV-G - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

W modelach SkyENERGY i SkyPASSION jest jeszcze LDW działający przy prędkościach powyżej 65 km/h. Informuje on kierowcę o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu specyficznym dźwiękiem wydobywającym się z głośników auta. Ostatnią pozycją jest RVM, co oznacza monitorowanie tyłu pojazdu, by kierowca miał świadomość, co znajduje się za nim. System ten dzięki czujnikom w tylnym zderzaku informuje o pojazdach zbliżających się od tyłu i pozostających w martwym polu, wykorzystując do tego celu migające lampki i sygnał dźwiękowy.

Mazda 6 Sport Kombi - OŚWIETLENIE

Projekcyjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej w dwóch pierwszych wersjach posiadają ręczną regulację ustawień. Kolejne dwie pozycje SkyMOTION i SkyPASSION dysponują światłami do jazdy dziennej LED i bardziej zaawansowanym zestawem adaptacyjnych biksenonowych reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów AFS oraz spryskiwaczami podciśnieniowymi. Nowością w Mazdzie 6 jest do tego system kontroli świateł drogowych HBC (system automatycznego przełączenia świateł drogowych na mijania).

>>> Mazda 6 Sport Kombi 2.0 SKYACTIV-G - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Okrągłych lamp przeciwmgłowych rozstawionych po bokach zderzaka nie ma tylko bazowy model SkyGO. Tylne skośne lampy znacznie zachodzące na błotniki otrzymały już w podstawie wypełnienie z diodowych żarówek. Mocna barwa światła nowocześnie prezentuje się po zmroku. Trzecie światło STOP jest montowane seryjnie, tak samo jak kierunkowskazy wbudowane w boczne lusterka.

Mazda 6 Sport Kombi - GWARANCJA

Japońska marka obejmuje swoje auta 3-letnią gwarancją producenta na mechanikę pojazdu, lub limitem 100 000 kilometrów, w zależności, co nastąpi wcześniej. Gwarancja na perforację blach objęta jest okresem 12 lat bez limitu kilometrów. Gwarancja na lakier i korozję powierzchni wynosi 3 lata od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela, która gaśnie po przejechaniu 100 000 km. Oryginalne części i akcesoria Mazdy podlegają 1-rocznej gwarancji. Przy zakupie wozu klient otrzymuje program całodobowej pomocy drogowej Mazde European Assistance na terenie 32 krajów Europy.

film z CRASH TESTu

Mazda 6 - CENA w POLSCE

Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana SkyGO z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G 145 KM kosztuje 88 700 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 2.2 SKYACTIV-D 150 KM to wydatek 125 900 zł.

Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Mazda 6 Sport Kombi z silnikiem 2.0 SKYACTIV-G 165 KM z automatyczną skrzynią biegów, to wersja wyposażenia SkyENERGY. W polskiej ofercie model ten  kosztuje 114 700 zł.

Co ciekawe Mazda przełamuje konwencje. Bez względu na to, na jaki rodzaj nadwozia zdecydujemy się w salonie, to ceny dla modeli Sedan oraz Sport Kombi są identyczne na wszystkich poziomach wyposażenia.

silnik/wersja SkyGO SkyMOTION SkyENERGY SkyPASION
2.0 SKYACTIV-G 145 KM 6-MT
88 700 zł - - -
2.0 SKYACTIV-G 165 KM 6-MT - 97 700 zł 106 700 zł -
2.0 SKYACTIV-G 165 KM 6-MT I-ELOOP
- - - 114 700 zł
2.0 SKYACTIV-G 165 KM 6-AT
- 105 700 zł 114 700 zł -
2.2 SKYACTIV-D 150 KM 6-MT I-ELOOP - 125 900 zł 134 900 zł -
2.2 SKYACTIV-D 150 KM 6-AT I-ELOOP - 132 900 zł 141 900 zł -
2.2 SKYACTIV-D 175 KM 6-MT I-ELOOP - - - 142 700 zł
2.2 SKYACTIV-D 175 KM 6-AT I-ELOOP - - - 154 700 zł
2.5 SKYACTIV-G 192 KM 6-AT I-ELOOP - - - 134 700 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Mazdy 6 Sport Kombi.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki