Mitsubishi ASX - BEZPIECZEŃSTWO
W pseudo uterenowionym japończyku już w podstawowej wersji znajduje się w kokpicie aż 7 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki oraz kurtyny bezpieczeństwa rozciągające się wzdłuż całego pojazdu. Jest też Air Bag ochraniający podczas kolizji nogi kierowcy. Kabinę zabezpieczono nowoczesną technologią RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), która ma na celu integrację elementów strukturalnych. Oznacza to, że energia podczas kolizji, jest odpowiednio pochłaniana i rozpraszana po nadwoziu, w celu jak najmniejszego odkształcenia kabiny.
>>> Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Z przodu crossover posiada zamontowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz regulatorami wysokości położenia. Pasy tylne także są trzypunktowe. Siedziska foteli otrzymały czujniki obecności - brak zapiętych pasów skutkuje mało przyjemnym dla uszu dźwiękiem brzęczyka. Jest też piszcząca kontrolka niezamkniętych drzwi. Tylne siedzenia dostały mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych, tylne drzwi wyposażono w system blokady przed najmłodszymi.
Sporo nowatorskich systemów znacznie wpływa na bezpieczeństwo. Gwałtowne hamowanie wykrywane jest przez system BOS, który po energicznym wciśnięciu pedału hamulca zapewnia wspomaganie hamowania poprzez podciśnieniowy siłownik. Dodatkowy system ESS odpowiada za automatycznie uruchamiane światła awaryjne, ostrzegające inne pojazdy o nagłym hamowaniu.
>>> Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca w nieprzewidzianych momentach na drodze może też liczyć na: układ ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania na poszczególne koła, zapobiegający utracie przyczepności). Mitsubishi podstawowo wyposażyło też swojego małego crossovera w aktywną kontrolę trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC). System ten analizuje ruchy pojazdu i wykrywa boczne poślizgi. Jest też HSA (system wspomagania ruszania pod wzniesienia).
Mitsubishi ASX- ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Immobiliser będący najbardziej popularną blokadą przeciwuruchomeniową, to podstawa, podobnie jak centralny zamek zdalnie sterowany z pilota. Jest też automatyczne ryglowanie drzwi z przyciskiem wewnątrz kabiny. System dostępu bezkluczykowego KOS (potoczny inteligentny kluczyk), z przyciskiem uruchamiana silnika START/STOP to cecha najbogatszej wersji INSTYLE.
>>> Mitsubishi ASX 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Mitsubishi ASX - CZUJNIKI
ASX standardowo nie oferuje czujników zbliżeniowych - nie ma ich w wersji INFORM. W trzech pozostałych opcjach czujniki stanowią już integralną część zderzaków - podnoszą komfort parkowania i chronią auto przed niepotrzebnymi zarysowaniami nawet podczas korków, gdyż reagują na zbyt bliskie podjechanie do innego pojazdu. W opcji, w zestawie z nawigacją możemy mieć nawet zamontowaną kamerę cofania, z której kolorowy obraz przekazywany jest na 7-calowy wyświetlacz. Podstawowa wersja INFORM nie ma też czujników deszczu.
WIDEO - zobacz wnętrze Mitsubishi ASX:
Mitsubishi ASX - OŚWIETLENIE
Reflektory "samuraja" spod logo trzech diamentów, bardzo ładnie wyglądają. W połączeniu z wielkim grillem nadają autu agresywności. Świateł do jazdy dziennej oraz lamp przeciwmgielnych nie znajdziemy tylko w najuboższej wersji INFORM. Naprawdę wielka pochwała należy się Mitsubishi za reflektory ksenonowe 160° Super-HiD Wide Vision (super szeroki kąt). Światła te o charakterystycznej niebieskawej barwie niesamowicie oświetlają drogę po zmroku Takie reflektory to cecha aut wyższej klasy, a ASX posiada je już na wyposażeniu wersji INTENSE i INSTYLE. Tylne lampy zespolone wykonano natomiast w technologii LED, podobnie jak trzecie światło STOP.
>>> Mitsubishi ASX 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Mitsubishi ASX - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Strefy kontrolowanego zgniotu ASX-a absorbują siłę uderzenia podczas kolizji na piątkę. Bezpieczeństwo podróżujących crossoverem osób jest bardzo wysokie. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, samochód otrzymał ocenę 5 gwiazdek. 86% maksymalnej liczby punktów przypadło na ochronę dorosłych, 78% ochronę dzieci i 60% ochronę pieszych.
Mitsubishi ASX - CENA
W polskich salonach Mitsubishi ASX w podstawowej wersji wyposażenia INFORM, z silnikiem benzynowym MIVEC 1.6 117 KM i napędem na przednią oś kosztuje 65 300 zł w promocji. Cena w najtańszej wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.8 DID 150 KM wynosi 85 690 zł w promocji. Najtańsze wersja 4x4 to już wydatek rzędu 95 890 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl, Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 117 KM, w wersji wyposażenia INSTYLE to wydatek 91 890 zł w promocji.
Silnik | INFORM | INVITE | INTENSE | INSTYLE |
1.6 MIVEC(117 KM) 2WD |
75 300 zł w promocji 65 300 zł |
80 990 zł w promocji 70 990 zł |
86 390 zł w promocji 76 390 zł |
101 890 zł w promocji 91 890 zł |
1.8 DI-D MIVEC (150 KM) 2WD |
- |
96 190 zł w promocji 85 690 zł |
101 690 zł w promocji 96 190 zł |
- |
1.8 DI-D MIVEC (150 KM) 4WD | - |
103 390 zł w promocji 95 890 zł |
107 890 zł w promocji 100 390 zł |
- |
.
Mitsubishi ASX - CENA za moto.gratka.pl
>>> Mitsubishi ASX 2010 – CENA od 51 tys. zł
>>> Mitsubishi ASX 2011 – CENA od 63 tys. zł
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Mitsubishi ASX.