Mitsubishi ASX lifting - BEZPIECZEŃSTWO
W pseudo uterenowionym japończyku już w podstawowej wersji znajduje się w kokpicie aż 7 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą przednie airbagi dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki oraz kurtyny chroniące głowy, rozciągające się wzdłuż całego pojazdu. Jest też poduszka ochraniająca nogi kierowcy podczas kolizji. Kabinę zabezpieczono nowoczesną technologią RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), która ma na celu integrację elementów strukturalnych. Oznacza to, że energia podczas kolizji, jest odpowiednio pochłaniana i rozpraszana po nadwoziu, w celu jak najmniejszego odkształcenia kabiny.
>>> Mitsubishi ASX po liftingu 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Z przodu crossover posiada zamontowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz regulatorami wysokości położenia. Pasy tylne także są trzypunktowe. Siedziska foteli otrzymały czujniki obecności - brak zapiętych pasów skutkuje mało przyjemnym dla uszu dźwiękiem brzęczyka. Jest też piszcząca kontrolka niezamkniętych drzwi. Tylne siedzenia dostały mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych, tylne drzwi wyposażono w system blokady przed najmłodszymi.
>>> Mitsubishi ASX po liftingu 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie
Sporo nowatorskich systemów znacznie wpływa na bezpieczeństwo. Gwałtowne hamowanie wykrywane jest przez system BOS, który po energicznym wciśnięciu pedału hamulca zapewnia wspomaganie hamowania poprzez podciśnieniowy siłownik. Dodatkowy system ESS odpowiada za automatycznie uruchamiane światła awaryjne, ostrzegające inne pojazdy o nagłym hamowaniu. Kierowca w nieprzewidzianych momentach na drodze może też liczyć na: układ ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania na poszczególne koła, zapobiegający utracie przyczepności). Mitsubishi podstawowo wyposażyło też swojego małego crossovera w aktywną kontrolę trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC). Systemy te analizują ruchy pojazdu i wykrywają boczne poślizgi. Jest też HSA (system wspomagania ruszania pod wzniesienia).
ZABEZPIECZENIE i CZUJNIKI
Immobiliser będący najbardziej popularną blokadą przeciwuruchomeniową, to podstawa, podobnie jak centralny zamek zdalnie sterowany z pilota. Jest też automatyczne ryglowanie drzwi z przyciskiem wewnątrz kabiny. Czujników zbliżeniowych nie ma w wersji INFORM. W trzech pozostałych opcjach radary parkowania stanowią już integralną część zderzaków - podnoszą komfort parkowania i chronią auto przed niepotrzebnymi zarysowaniami nawet podczas korków, gdyż reagują na zbyt bliskie podjechanie do innego pojazdu.
>>> Mitsubishi ASX po liftingu 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
W opcji, w zestawie z urządzeniem multimedialnym można mieć jeszcze dodatkowo zamontowaną z tyłu kamerę, z której kolorowy obraz przekazywany jest na 7-calowy wyświetlacz. Poza wariantem bazowym INFORM są jeszcze czujniki deszczu.
Mitsubishi ASX lifting - OŚWIETLENIE
Ładnie wyglądające reflektory podstawowo mają układ soczewkowy, a w modelach INTENSE i INTENSE+ lampy wypełniono ksenonami typu 160° Super-HiD Wide Vision (super szeroki kąt). Światła te o charakterystycznej niebieskawej barwie niesamowicie oświetlają drogę po zmroku. Świateł do jazdy dziennej oraz lamp przeciwmgielnych nie znajdziemy tylko w najuboższej wersji INFORM. Tylne lampy zespolone otrzymały natomiast już w podstawie częściowo LED-owe podświetlenie. Diodowe jest też trzecie światło STOP.
>>> Mitsubishi ASX po liftingu 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Strefy kontrolowanego zgniotu ASX-a absorbują siłę uderzenia podczas kolizji na piątkę. Bezpieczeństwo podróżujących crossoverem osób jest bardzo wysokie. W przeprowadzonych testach zderzeniowychniezależnej organizacji badawczej Euro NCAP, samochód otrzymał ocenę 5 gwiazdek. 86% maksymalnej liczby punktów przypadło na ochronę dorosłych, 78% ochronie dzieci i 60% na bezpieczeństwo pieszych.
Mitsubishi ASX lifting - CENA
W polskich salonach Mitsubishi ASX w podstawowej wersji wyposażenia INFORM, z silnikiem benzynowym MIVEC 1.6 117 KM i napędem na przednią oś kosztuje 75 300 zł. O wiele korzystniej wypada jednak zakup wyższej odmiany INVITE (taką jeździliśmy w teście SuperAuto24.pl), poniważ auto kosztujące 80 990 zł jest oferowane w promocji 68 990 zł. Cena najtańszej wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.8 DID 150 KM i standardowym napędem 4WD, wynosi 91 890 zł w promocji.
Silnik/wersja/promocja |
INFORM | INVITE | INTENSE | INTENSE+ |
1.6 MIVEC(117 KM) 2WD |
75 300 zł |
80 990 zł 68 990 zł |
86 390 zł 74 390 zł |
- |
1.8 DI-D MIVEC (150 KM) 4WD |
- | 101 390 zł 91 890 zł |
- | - |
1.8 DI-D MIVEC (150 KM) 4WD Start/Stop |
- | 102 990 zł 92 490 zł |
108 390 zł 97 890 zł |
113 390 zł 102 890 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie odmłodzonego Mitsubishi ASX.