Mitsubishi Lancer Sportback - UKŁAD JEZDNY
Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej o nazwie Project Global, stworzonej wspólnie przez Mitsubishi i koncern Chryslera. Podwozie to posłużyło do konstrukcji m.in. ASX'a, Outlandera, Dodge’a Calibra, czy Jeepa Patriota. Przednie zawieszenie Lancera Sportback opiera się na kolumnach MacPhersona, sprężynach śrubowych oraz stalowej belce poprzecznej, która poprawia kierowalność i ogólną stabilność. Niezależne wielowahaczowe zawieszenie tylne typu Mult-ilink z wzmocnionymi wahaczami wzdłużnymi istotnie wpływa na dobre właściwości jezdne.
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Każdy oferowany obecnie w salonie Sportback posiada wspomaganą elektrycznie zębatkową przekładnię kierowniczą. Kolumna za to nie pozwala się dowolnie ustawiać, bo na wyposażeniu jest tylko regulacja na wysokość. Na pocieszeni układ zapewnia precyzję działania i stara się oddawać obraz tego, co dzieje się z kołami. Kierowca czuje drogę na kierownicy, a przy tym nie musi się nakręcić sterem przy ciasnych manewrach. Średnica zawracania między krawężnikami wynosi 10 metrów, a to bardzo dobry wynik jak na kompaktowego hatchbacka. Dla obawiających się zarysowań, w wersjach INTENSE i INSTYLE montowane są tylne radary ułatwiające parkowanie.
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy <<<
Zawieszenie nie ma zbyt wiele wspólnego z wyczynowymi nastawami topowego Evo. 5-drzwiowy japończyk ma być wygodny i służyć do codziennego przemieszczania się. Wstrząsy i wszelkie nierówności są płynnie tłumione, a układy nie hałasują. W testowym wozie spora zasługa poczucia miękkości przypadała seryjnemu zawieszeniu i 16-calowym felgom obutym w opony o rozmiarze 205/60 R16. Wóz przy łagodnym pokonywaniu zakrętów zachowywał się stabilnie i przewidywalnie. Dopiero w momencie ciaśniejszych prób zamykania łuków Lancer robił się nieco niestabilny i szybko informował działaniem systemu ASTC, że nie został stworzony do takiego traktowania. W wersjach INTENSE i INSTYLE w połączeniu z jednostką napędową o pojemności 1.8, montowane jest utwardzone sportowe zawieszenie z 18-calowymi kołami. Taki zestaw znacznie obniży wygodę podróży, ale za to pozwali na więcej przy ostrzejszych manewrach.
Mitsubishi Lancer Sportback - HAMULCE
Przednią oś wyposażono w wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 276 mm. Z tyłu montowane są lite tarcze w rozmiarze 262 mm. Gwałtowne hamowanie wykrywane jest przez system BA, który po energicznym wciśnięciu pedału hamulca zapewnia wspomaganie hamowania poprzez podciśnieniowy siłownik wspomagający.
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Bezpieczeństwo <<<
Kierowca już seryjnie może liczyć na bogaty pakiet systemów wspomagających, w skład którego wchodzą: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (elektronicznym rozkładem siły hamowania), HSA (system wspomagania ruszania pod wzniesienia), ASTC (aktywna kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy), ESS (ostrzeganie o nagłym hamowaniu sygnałem świetlnym).
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Wnętrze i bagażnik <<<
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4
W czwartym odcinku skupimy się na bezpieczeństwie Lancera Sportback oraz cenach oferowanego w salonie nowego wozu. Jakie przewidziano wersje wyposażeniowe? Ile kosztuje najtańszy model? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? O tym w 4. odcinku dziennika testu kompaktowego Mitsubishi na SuperAuto24.pl.
WIDEO - tak prezentuje się Mitsubishi Lancer Sportback: