Mitsubishi Lancer Sportback - BEZPIECZEŃSTWO
Podobnie w innych nowych autach marki Mitsubishi, kabinę Sportbacka zabezpieczono nowoczesną technologią RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Ma ona na celu integrację elementów strukturalnych. Oznacza to, że energia podczas kolizji, jest odpowiednio pochłaniana i rozpraszana po nadwoziu, w celu jak najmniejszego odkształcenia kabiny. Już w podstawowej wersji auta znajduje się pełen komplet 7 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą przednie airbagi dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki chroniące tułowia oraz kurtyny bezpieczeństwa rozciągające się wzdłuż całego pojazdu. Jest też poduszka kolanowa chroniąca nogi kierowcy podczas kolizji.
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Z przodu kompaktowe auto posiada zamontowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz regulatorami wysokości położenia. Pasy tylne także są trzypunktowe. Siedziska foteli z przodu otrzymały czujniki obecności - brak zapiętych pasów skutkuje świecącą się lampką w panelu środkowym oraz mało przyjemnym dla uszu dźwiękiem brzęczyka. Jest też kontrolka niezamkniętych drzwi wyświetlająca się na komputerze. Tylne pasy bezpieczeństwa także są trzypunktowe. W tylnej kanapie uplasowano podstawowo dwa miejsca montażowe systeu ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy <<<
Kierowca już seryjnie może liczyć na bogaty pakiet systemów wspomagających, w skład którego wchodzą: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (elektronicznym rozkładem siły hamowania), HSA (system wspomagania ruszania pod wzniesienia), ASTC (aktywna kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy), ESS (ostrzeganie o nagłym hamowaniu sygnałem świetlnym). Gwałtowne hamowanie wykrywane jest przez system BA, który po energicznym wciśnięciu pedału hamulca zapewnia wspomaganie hamowania poprzez podciśnieniowy siłownik wspomagający.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Immobiliser będący najbardziej popularną blokadą przeciwuruchomeniową, to podstawa, podobnie jak centralny zamek zdalnie sterowany z pilota. Jest też seryjnie automatyczne ryglowanie drzwi z przyciskiem wewnątrz kabiny i blokadą otwierania elektrycznych szyb. System dostępu bezkluczykowego KOS (potoczny inteligentny kluczyk), z przyciskiem uruchamiana silnika START/STOP na desce, to cecha najbogatszej wersji INSTYLE.
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny <<<
Sportbag standardowo nie oferuje czujników zbliżeniowych parkowania. Radary są oferowane tylko w wyższych wersjach INTENSE i INSTYLE. W opcji, w zestawie z nawigacją możemy mieć nawet zamontowaną kamerę cofania, z której kolorowy obraz przekazywany jest na wyświetlaczu. Czujników zmierzchu uruchamiających światła oraz czujników deszczu wprawiających w ruch wycieraczki, nie ma tylko bazowa odmiana INFORM. Ciekawe seryjne rozwiązanie to kilkuetapowy cykl mycia przedniej szyby, po dłuższym naciśnięciu dźwigni spryskiwacza.
Mitsubishi Lancer Sportback - OŚWIETLENIE
Agresywnie wyglądające przymrużone reflektory halogenowe bardzo dobrze świecą. Układ biksenonowy ze spryskiwaczami i lampami doświetlającymi zakręty montowane są tylko w najbogatszym INSTYLE. Po pozostawieniu włączonych świateł w pojeździe, samochód po kilku minutach sam je wyłączy. Lamp przeciwmgielnych w zderzaku nie znajdziemy tylko w najuboższej wersji INFORM. Tylne lampy stanowiące część klapy tylnej nie wyróżniają się natomiast niczym szczególnym. Standardowe trzecie światło STOP stanowi integralny fragment szyby, a duża lampka przeciwmgielna tylna została wpasowana w środek zderzaka.
GWARANCJA
Gwarancja na samochody Mitsubishi wynosi 3 lata. W pierwszym i drugim roku nie obowiązuje limit kilometrów. W trzecim roku limit kilometrów ograniczono do 100 000 km. Marka na perforację metalowych elementów nadwozia udziela 12-letniej gwarancji. Wszystkie oryginalne części i akcesoria Mitsubishi posiadają gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów.
>>> Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Wnętrze i bagażnik <<<
Lancer Sportback - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Strefy kontrolowanego zgniotu Lancera absorbują siłę uderzenia podczas kolizji na piątkę. Bezpieczeństwo podróżujących kompaktem osób jest bardzo wysokie. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, samochód otrzymał ocenę 5 gwiazdek.
Mitsubishi Lancer Sportback - CENA
W polskich salonach Mitsubishi Lancer Sportback w podstawowej wersji wyposażenia INFORM, z silnikiem benzynowym 1.6 MIVEC 117 KM kosztuje w promocji 59 400 zł. Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl model to specjalna limitowana wersja wyposażenia INSPIRE (niedostępna już na rynku), której cena wynosiła 72 000 zł.
Silnik | INFORM promocja |
INVITE promocja |
INTENSE promocja |
INSTYLE promocja |
1.6 MIVEC 117 KM 5-biegów |
65 900 zł |
72 590 zł |
- | - |
1.8 MIVEC 140 KM 5-biegów |
- |
77 000 zł |
84 250 zł |
93 490 zł (86 990 zł) |
1.8 MIVEC 140 KM skrzynia CVT |
- |
81 150 zł |
88 390 zł |
97 690 zł (91 190 zł) |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5
W piątym odcinku skupimy się wnętrzu Lancera Sportback. Jak prezentuje się deska rozdzielcza? Jakie przyrządy znalazły się w panelu środkowym? Co myślimy o materiałach wykończeniowych? Co oferuje klientowi japoński kompakt w podstawowej wersji wyposażenia INFORM i jakie dodatki przewiduje? Ile litrów jest w stanie zmieścić bagażnik? O tym w 5. odcinku dziennika testu Mitsubishi na SuperAuto24.pl.
WIDEO - tak prezentuje się Mitsubishi Lancer Sportback: