Mitsubishi Outlander III - BEZPIECZEŃSTWO
Producent zapewnia, ze konstrukcja nadwozia Outlandera III została poprawiona i jest jeszcze bezpieczniejsza. W kokpicie już w podstawowej wersji znajduje się aż 7 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą przednie airbagi dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki chroniące tułowia oraz kurtyny bezpieczeństwa rozciągające się wzdłuż całego pojazdu. Jest też poduszka kolanowa kierowcy. Kabinę zabezpieczono nowoczesną technologią RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), która ma na celu integrację elementów strukturalnych. Oznacza to, że energia podczas kolizji, jest odpowiednio pochłaniana i rozpraszana po nadwoziu, w celu jak najmniejszego odkształcenia kabiny.
>>> Mitsubishi Outlander 2.2 DID - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary trzeciej generacji <<<
Z przodu SUV posiada zamontowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz regulatorami wysokości położenia. Pasy tylne także są trzypunktowe. Siedziska foteli otrzymały czujniki obecności podróżujących - brak zapiętych pasów skutkuje mało przyjemnym dla uszu dźwiękiem brzęczyka, oraz świetlną informacją prezentowaną na konsoli środkowej. Jest też piszcząca kontrolka niezamkniętych drzwi z grafiką pokazującą niezamknięte drzwi. Tylne siedzenia dostały mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych, a drzwi wyposażono w system blokady przed niekontrolowanym otwarciem.
>>> Mitsubishi Outlander 2.2 DID - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca już seryjnie może liczyć na pakiet systemów wspomagających, w skład którego wchodzą: ASC+TCL (stabilizacja toru jazdy i aktywna kontroli trakcji), BAS (wspomaganie hamowania), ESS (ostrzeganie o nagłym hamowaniu), BOS (system priorytetu hamulca), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (elektronicznym rozkładem siły hamowania), HSA (system wspomagania ruszania pod wzniesienia).
ZABEZPIECZENIA I CZUJNIKI
Immobiliser będący najbardziej popularną blokadą przeciwuruchomieniową, to podstawa, podobnie jak centralny zamek zdalnie sterowany z pilota. Jest też seryjnie automatyczne ryglowanie drzwi z przyciskiem wewnątrz kabiny i blokadą otwierania elektrycznych szyb. System dostępu bezkluczykowego KOS (potoczny inteligentny kluczyk), z przyciskiem uruchamiana silnika START/STOP na desce, to cecha wersji INTENSE PLUS i INSTYLE NAVI
>>> Mitsubishi Outlander 2.2 DID - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Samochód w wersji INTENSE oferuje czujniki zbliżeniowe pomagające w parkowaniu, a w kolejnych INTENSE PLUS i INSTYLE NAVI radary zastępuje kolorową kamerą parkowania. Czujników deszczu wprawiających w ruch wycieraczki, nie ma tylko bazowa odmiana INVITE PLUS. Ponadto w Outlanderze mogą znaleźć w wariantach wyposażenia INTENSE PLUS i INSTYLE NAVI całkiem nowe systemy bezpieczeństwa - są to: FCM (układ zapobiegania kolizjom czołowym), LDW (system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu), ACC (adaptacyjny tempomat). Układy ACC i FCM korzystają ze wspólnego radaru, który lokalizuje przeszkody przed samochodem. FCM najpierw ostrzega dźwiękiem i kontrolką, a jeśli kierowca nie reaguje rozpoczyna samoczynne hamowanie.
Mitsubishi Outlander III - OŚWIETLENIE
W pojeździe dwie pierwsze wersje INVITE PLUS oraz INTENSE wyposażane są w reflektory halogenowe z manualną regulacją. Światła do jazdy dziennej również są podstawą. Reflektory ksenonowe z szerokim kątem oświetlania, funkcją autopoziomowania ze spryskiwaczami wysokociśnieniowymi to cecha modeli INTENSE PLUS i INSTYLE NAVI. Przednich okrągłych lamp przeciwmgielnych w zderzaku nie znajdziemy tylko podstawowy INVITE PLUS
>>> Mitsubishi Outlander 2.2 DID - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Przezroczyste klosze lamp połączone ze sobą wąskim odblaskowym pasem przechodzącym po klapie bagażnika, to element seryjny. Standardowo wysoko umieszczone na klapie trzecie światło STOP wykonano w technologii LED. Lampy przeciwmgielna tylna oraz cofania zostały wpasowane nisko w zderzaku. Kierunkowskazy w bazowym modelu INVITE PLUS zamontowano na błotnikach, a w pozostałych wersjach na lusterkach bocznych.
Mitsubishi Outlander III - GWARANCJA
Mitsubishi Outlander jest oferowany w polskich salonach z 4-letnią gwarancją na mechanikę, ograniczoną limitem 300 000 km, z możliwością przedłużenia tej gwarancji do 5 lat. Marka na perforację metalowych elementów nadwozia udziela 12-letniej gwarancji. Wszystkie oryginalne części i akcesoria Mitsubishi posiadają gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Strefy kontrolowanego zgniotu Outlandera trzeciej generacji absorbują siłę uderzenia podczas kolizji na piątkę. Udowodniły to testy zderzeniowe organizacji Euro NCAP, w których samochód otrzymał ocenę 5 gwiazdek. Bezpieczeństwo osób dorosłych otrzymało 94% punktów, bezpieczeństwo dzieci 83%, a pieszych 64%. Stosowane na pokładzie systemy bezpieczeństwo otrzymał maksymalną notę 100% punktów.
Mitsubishi Outlander III - CENA w POLSCE
SILNIK / WERSJA | INVITE PLUS promocja |
INTENSE promocja |
INTENSE PLUS promocja |
INSTYLE NAVI promocja |
Benzyna | ||||
2.0 2WD (150KM) | 98 990 zł 88 990 zł |
103 990 zł 93 990 zł |
- | - |
2.0 CVT 4WD (150KM) | - | 115 190 zł 105 190 zł |
128 000 zł 118 000 zł |
- |
Diesel | ||||
2.2 DID 6MT 4WD (150KM) | - | - | 158 490 zł 150 490 zł |
178 000 zł 170 000 zł |
2.2 DID AT 4WD (150KM) | - | - | 166 990 zł 158 990 zł |
186 500 zł 178 500 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Mitsubishi Outlandera trzeciej generacji.