Prace stylistów odpowiedzialnych za zewnętrzny wizerunek skupiły się przede wszystkim na przedniej części aut, a ich zamiarem było tak poprowadzić nowe linie, aby uzyskać zarówno więcej dynamiki, jak i elegancji. W tym celu oba modele otrzymały nowe, identyczne reflektory oraz światła przeciwmgłowe. Zmianie uległa nakładka przedniego zderzaka wyposażona teraz w bardziej masywną osłonę chłodnicy. Reflektory mają nie tylko nowe kształty. Zastosowano w nich niezależną lampę, umiejscowioną po wewnętrznej stronie oraz odrębny moduł dla świateł mijania. Przy okazji zewnętrznych zmian odświeżono paletę dostępnych kolorów za sprawą niemetalicznego lakieru Pacific blue oraz nowego Rallye green. Nowe kolory pojawiły się również we wnętrzu. Nowe są też tam rodzaje tapicerek. Fabie będzie można wybrać z jedną z dwóch dostępnych nowych wielofunkcyjnych kierownic o trzech lub czterech ramionach. Na desce rozdzielczej pojawił się nowy panel sterowania klimatyzacją, a standardowy zestaw audio można zastąpić systemem rozbudowanym o nawigację firmy Amundsen z pięciocalowym kolorowym wyświetlaczem.
Najistotniejsze jednak zmiany odnowionych modeli Skody zaszły pod ich maskami. Wśród jednostek benzynowych debiutuje nowoczesny motor 1,2 TSI wykonany zgodnie ze światowymi tendencjami w technologii tzw. downsizingu, gdzie rządzi zasada: mniejsza pojemność, ale nie moc. Wzrost mocy uzyskuje się za pomocą doładowania. W tym celu wykorzystuje się zarówno turbosprężarki, jak i kompresory mechaniczne. Dla obu modeli Skody czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1,2 TSI dostępny jest w dwóch wariantach mocy. Z mocniejszą odmianą może współpracować siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Najmocniejszy silnik 1,4 TSI z podwójnym doładowaniem przewidziano do napędu wersji RS. Przy niskiej prędkości odpowiednie ciśnienie zapewnia kompresor, przy wyższych obrotach role całkowicie przejmuje turbosprężarka. Odpowiednie zestrojenie obu systemów doładowujących sprawia, że średnie zużycie w najmocniejszej wersji fabii wynosi tylko 6,4 litra paliwa na 100 km. Natomiast jeśli chodzi o dostępne dla fabii i roomstera silniki wysokoprężne, to wszystkie mają tę samą pojemność, bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail oraz filtr cząstek stałych. Różnią się tylko liczbą mechanicznych koni. W fabii paleta diesli składa się z trzech jednostek, w roomsterze z dwóch, bez najsłabszej wersji.
Skoda fabia występuje w pięciu wersjach wyposażenia. Najtańsza junior kosztuje 33 500 zł. Dla roomstera przewidziano cztery poziomy wyposażenia, a ceny zaczynają się od 45 450 zł.