Nissan Juke - BEZPIECZEŃSTWO
Japoński producent kładzie nacisk na bezpieczeństwo podróżujących. W Juke'u już w podstawowej wersji znajduje się na wyposażeniu 6 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne. Z przodu crossover posiada zamontowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz regulatorami wysokości położenia. Pasy tylne także są trzypunktowe.
Wszystkie siedziska w samochodzie otrzymały czujniki obecności podróżujących - brak zapiętych pasów skutkuje mało przyjemnym dla uszu dźwiękiem brzęczyka. Sygnalizacja niezapiętych pasów pasażerów znajduje się na panelu konsoli środkowej. Tylne siedzenia dostały mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych, jest też zabezpieczenie przed otwarciem drzwi.
>>> Nissan Juke 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Nissan seryjnie otrzymuje układy wspomagające hamowanie i jazdę. Za bezpieczeństwo odpowiadają systemy: ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) i EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania).
Nissan Juke - ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Każdy model niezależnie od poziomu opcji otrzymał montowaną blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Zdalnie sterowany centralny zamek z kluczykami-pilotami to standard. Jest też wewnątrz przycisk ryglowania zamków. Za system inteligentnego kluczyka z guzikiem START/STOP, trzeba dopłacić 1 800 zł. Seryjnie ten gadżet otrzymujemy wyłącznie w najbogatszych modelach z napędem 4x4. Zestaw ten jest jednak bardzo funkcjonalny - klucz, który zawsze zostaje w kieszeni, automatycznie jest wykrywany przez auto, zamki drzwi się zwalniają i auto jest gotowe do odpalenia guzikiem.
>>> Nissan Juke 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Nissan Juke - CZUJNIKI
W Nissanie Juke'u nie znajdziemy standardowo modnych czujników parkowania, ale za to możemy mieć zamontowaną na tylnej klapie bagażnika kamerę cofania. Element ten to charakterystyczna część najbogatszych wersji Tekna oraz Shiro, gdyż wchodzi w skład zestawu z nawigacją samochodową Nissan Connect. Po uruchomieniu biegu wstecznego na 5-calowym kolorowym wyświetlaczu, pokazuje się obraz zza samochodu. Kamera jest tak umiejscowiona by idealnie wychwycić moment styczności zderzaka z ewentualną przeszkodą. Dodatkowo pomaga funkcja dźwiękowa i zarys trzech poziomów pola, w którym parkujemy - kolor czerwony oznacza strefę zagrożoną uszkodzeniem pojazdu.
>>> Nissan Juke 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Czujniki składające się na System Ułatwiający Parkowanie to dodatek, który można wybrać z katalogu akcesoriów. Zestaw składa się dwóch części - tylne czujniki kosztują 657 zł, a na przednie trzeba wydać 866 zł.
Nissan Juke - OŚWIETLENIE
Widoczność zwiększona wysoką pozycją za kierownicą w aucie, pozwala ogarnąć wszystko co dzieje się na drodze. Poczucie bezpieczeństwa zwiększają po zmroku duże, dobrze oświetlające trasę okrągłe reflektory. Wąskie wyłupiaste pasy na błotnikach, posiadają jedynie kierunkowskazy i lampki do jazdy dziennej. Przednie halogeny z ręczną regulacją wysokości to standard. Światła przeciwmgłowe z przodu nie występują tylko w najtańszej wersji Visia. Niestety producent w ofercie nie przewidział w ogóle ksenonów.
>>> Nissan Juke 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Ciekawostką w katalogu dodatków, jest ledowe podświetlane stopni bocznych, wykonanych ze stali nierdzewnej. Koszt tego gadżetu jest jednak bardzo wysoki - 2 067 zł. Utrzymane w tej samej niebieskawej tonacji, podświetlenie wnętrza kabiny poniżej kolan kosztuje 1 270 zł.
Nissan Juke - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Strefy kontrolowanego zgniotu Nissana Juke'a absorbują siłę uderzenia podczas kolizji na piątkę. Bezpieczeństwo podróżujących crossoverem osób jest bardzo wysokie. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, samochód otrzymał ocenę 5 gwiazdek.
Nissan Juke - CENA
Najtańszy Nissan Juke w podstawowej wersji wyposażenia Visia z silnikiem benzynowym 1.6 litra o mocy 117 KM i manualną skrzynią biegów, kosztuje 62 900 zł. Za najtańszego diesla 1.5 dCi 110 KM, który występuje wyłącznie z manualną przekładnią zapłacimy w salonie 71 900 zł. W salonach można jednak zawsze liczyć na spore promocje. Przykładowo Juke na wyprzedaży rocznika 2011 kosztuje 56 900 zł.
Silnik | Visia | Acenta | Tekna | Shiro |
1.6 l (117 KM) 5MT | 62 900 zł | 66 400 zł |
72 200 zł |
81 200 zł |
1.6 l CVT (117 KM) | - | 72 400 zł |
78 200 zł |
87 200 zł |
1.6 l DIG-T (190 KM) 6MT | - | 80 100 zł |
82 700 zł |
91 700 zł |
1.6 l DIG-T CVT-M6 (190 KM) 4x4 | - | - | 96 500 zł |
103 700 zł |
1.5 dCi (110 KM) 6MT | 71 900 zł |
75 400 zł |
81 200 zł | 90 200 zł |
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24, Nissan Juke 1.5 dCi 110 KM w wersji wyposażenia Tekna to wydatek 81 200 zł.
Nissan Juke - CENA za moto.gratka.pl
>>> Nissan Juke 2010 – CENA od 50 tys. zł
>>> Nissan Juke 2011 – CENA od 53 tys. zł
>>> Nissan Juke 2011 – CENA od 58 tys. zł
Nissan Juke - GWARANCJA
Co ważne, nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie - w przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację. Gwarancja powłoki lakierniczej wynosi 3 lata. Gwarancja producenta obejmuje 3-letnią eksploatację lub 100 000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Przeglądy serwisowe odbywają się co 30 000 km, lub jeden raz na 12 miesięcy.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24 zaprezentujemy podsumowanie Nissana Juke'a.
WIDEO - zobacz z bliska Nissana Juke: