Nissan Leaf - BEZPIECZEŃSTWO
Japońskie auto już w standardzie należy do bardzo bezpiecznych pojazdów. 6 poduszek powietrznych, ABS z EBD, ESP i aż pięć gwiazdek bezpieczeństwa mówią same za siebie. Warto pozostać chwilę przy testach Euro NCAP, ponieważ Leaf odnotował w nich bardzo wysokie wyniki. Łącznie ekologiczny Nissan zgarnął 101 punktów, natomiast tak prezentuje się szczegółowy raport: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów – 89% (32 pkt.), bezpieczeństwo przewożonych dzieci – 83% (40 pkt.), bezpieczeństwo pieszych – 65% (23 pkt.), systemy wspomagające bezpieczeństwo – 84% (6 pkt.)
>>> Nissan Leaf - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary japońskiego ekoauta <<<
Piesi przechodzący obok ekoauta są dodatkowo informowani dźwiękowo o jego obecności za pomocą systemu ostrzegania pieszych VSP. Jeżeli pasażerowie z przodu nie zapną pasów bezpieczeństwa ich uszy będą drażnione przez uciążliwy sygnał, natomiast osoby podróżujące na tylnej kanapie mają do dyspozycji trzy seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.
Film z CRASH TESTu Euro NCAP
.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Każdy Leaf podstawowo ma montowany fabryczny centralny zamek sterowany za pomocą kluczyka oraz przycisk automatycznego ryglowania drzwi wewnątrz kabiny. Również immobilizer nie wymaga dopłaty. Co ciekawe, już w standardzie kierowca otrzymuje system inteligentnego kluczyka, dzięki czemu nie trzeba go nawet wyjmować z kieszeni, a uruchomienie pojazdu następuje po wciśnięciu guzika START/STOP.
>>> Nissan Leaf - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Niestety ekologiczny Nissan w wersji Visia nie oferuje, żadnych czujników parkowania nawet za dopłatą. Również na czujniki deszczu nie można liczyć w tej wersji wyposażeniowej.
Nissan Leaf - OŚWIETLENIE
Przednie lampy o dziwnym kształcie skrywają tradycyjną technikę i niestety światła ksenonowe nie są oferowane na polskim rynku. Pod kloszem ukryto, światła drogowe, mijania i pozycyjne, a także kierunkowskazy. Dzięki wypukłości reflektorów osoby mające problemy z określeniem końca frontu będą miały ułatwione zadanie. W przednim zderzaku umieszczono także halogeny przeciwmgielne, które pełnią również funkcję świateł do jazdy dziennej.
>>> Nissan Leaf - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy, dzięki zastosowaniu technologii LED-owej, mają bardzo specyficzny, wyjątkowo wąski kształt, który nie każdemu przypadnie do gustu. Trzecie Światło STOP to element seryjnego wyposażenia.
Nissan Leaf - GWARANCJA
Elektryczne auto objęto 3-letnią gwarancją (do 100 tys. km) na standardowe elementy pojazdu, natomiast na elementy napędu elektrycznego i pojemność baterii producent udziela 5 lat gwarancji (do 100 tys. km).
>>> Nissan Leaf - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Istnieje również możliwość przedłużenia gwarancji na standardowe elementy auta do pięciu lat (do 100 tys. km) za kwotę 2 900 zł, a nawet do siedmiu lat (do 100 tys. km), przy czym ten okres czasowy obejmuje dodatkowo napęd elektryczny - ta opcja to wydatek 4 150 zł. Klienci, którzy zdecydują się na przedłużenie ochrony gwarancyjnej otrzymują także możliwość przeprowadzenia trzech przeglądów okresowych za darmo.
Nissan Leaf - CENA W POLSCE
Auto w polskich salonach dostępne jest w jednej wersji wyposażenia o nazwie Visia, która kosztuje od 126 080 zł. Ta kwota, to również cena egzemplarza testowanego przez naszą redakcję. Wyposażenie standardowe i dostępne dodatki omawialiśmy przy okazji dnia czwartego naszego dziennika.
MODEL | CENA |
Nissan Leaf Visia 109 KM | 126 080 |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Nissana Leaf'a.