Nissan Micra - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-21 13:47

Nissan Micra - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Nissan Micra za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA TOYOTA YARIS 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Nissan Micra, ranking niezawodności, ZDJĘCIA TOYOTA YARIS 3 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie TOYOTA YARIS III (2011) tylko na Superauto24.pl.

Nissan Micra – WSTĘP

Nissan Micra to małe auto miejskie zaliczające się do segmentu B. Aktualnie w sprzedaży znajduje się IV generacja Micry, która zadebiutowała w 2010 roku. W porównaniu do poprzednika auto urosło i zostało przez Nissana określone jako „global compact car”, co oznacza, że docelowo ma być produkowane w 5 krajach, a sprzedawane w ponad 160.

>>> Nissan Micra 2011 – CENA od 33 090 zł 

Starsze modele:

>>> Nissan Micra 2008 – CENA od 17,9 tys. zł

>>> Nissan Micra 2006 – CENA od 14 tys. zł

W Polsce Nissan Micra w podstawowej wersji wyposażenia Visia, z silnikiem benzynowym 1.2 80 KM kosztuje w cenie promocyjnej 33 090 zł.

Nissan Micra – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl na razie mało opinii o Nissanie Micra IV generacji. Zdania są jednak podzielone:

> Marysia: w tej cenie jedyne auto z automatyczną skrzynią CVT, dość duże, oszczędne i ładne, skuteczne hamulce, b.dobra widoczność, super skręt. (…)Japoński Automat CVT pracuje idealnie, nie wyobrażam sobie innego rozwiązania do miasta :) wszytko estetyczne i na miejscu, Przy tej masie bardzo dobre resorowanie. Skręt najlepszy jaki miałam.

Z kolei niezadowolona Paula pisze:

> Paula: Silnik pracuje dobrze, czasami śmiesznie gwiżdże:) Jeżdżę dużo między miastami, oraz stoję codziennie w miejskich korkach, zużycie paliwa jest mimo to satysfakcjonujące. Jeśli chodzi o ceny przeglądów i napraw, są wysokie w stosunku do ceny zakupu auta. Zgłoszone usterki tego auta: Układ hamulcowy: Buczenie w hamulcach po przejechanych 6000 km, dotąd nie zdiagnozowano przyczyny.

Nissan Micra – film z CRASH TESTu Euro NCAP

Nissan Micra – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciek Kalkosiński / Autokrata.pl: W Micrze bez problemu pomieszczą się 4 dorosłe osoby, które nie powinny narzekać na niewygodę podczas niezbyt długich podróży. Jeśli dodamy do tego bagażnik o pojemności 265 l, okaże się, że Micrą można pokusić się nawet o wyjazd na krótkie wakacje.(…) Stylistyka wnętrza jest nie tyle uboga, co wręcz ascetyczna. Deska rozdzielcza składa się z nudnych zegarów i małego okrągłego panelu klimatyzacji umieszczonego na środku centralnej konsoli. W testowym egzemplarzu sytuację ratuje opcjonalna nawigacja, ale i tak jest tu wyjątkowo pusto i raczej mało ciekawie. Jeśli dodamy do tego twarde plastiki i raczej mało przemyślane schowki (przed pasażerem są dwa małe i nieporęczne, a pozostałe to zwykłe wanienki), otrzymamy wnętrze, w którym raczej nie chce się spędzać dużo czasu.

Nowa Micra potrafi jednak pozytywnie zaskoczyć właściwościami jezdnymi. W ofercie dostępny jest silnik o pojemności 1,2 l i mocy 80 KM, do którego opcjonalnie można zamówić bezstopniową automatyczną skrzynię biegów CVT, w którą został wyposażony nasz testowy egzemplarz. Na papierze nie jest to może duet szczególnie żwawy, bo legitymuje się przyspieszeniem do 100 km/h wynoszącym około 14,5 s, jednak w praktyce pracuje bardzo przyjemnie. Auto natychmiast reaguje na ruchy prawej nogi kierowcy i pozwala na dynamiczne przyspieszanie w praktycznie każdym zakresie prędkości. Specyfiką skrzyni bezstopniowej jest to, że jeśli wciskamy gaz do podłogi, to silnik pracuje non stop na bardzo wysokich obrotach, co powoduje nieprzyjemny warkot we wnętrzu. Z drugiej jednak strony podczas utrzymywania stałych prędkości i lekkiego przyspieszania motor pracuje w okolicach 2 tys. obrotów i jest praktycznie niesłyszalny. (…) Przyjemny silnik w połączeniu z przemyślanym zawieszeniem, które z jednej strony nie boi się krawężników i dziur, a z drugiej całkiem nieźle radzi sobie na szybko pokonywanych łukach, sprawiaj, że jazda po zakorkowanych ulicach miasta nie męczy i jest nawet przyjemna.

Marek Wieliński / Moto.wp.pl: Micra jest typowym przykładem współczesnego miejskiego auta i pierwszym Nissanem, który nie powstaje ani w Japonii, ani w Europie. Oprócz Indii, produkcja odbywa się również w Chinach, Tajlandii i Meksyku, gdzie koszta są o wiele niższe. Choć Nissan twierdzi, że to całkowicie nowe auto, można w nim znaleźć elementy wyposażenia wnętrza, które stosowano jeszcze w Almerze II. Na przykład korbki do ponoszenia szyb w tylnych drzwiach.

Nowy Nissan nie zachwyca jakością zastosowanych materiałów, ale jeździ poprawnie, a czterem osobom zapewnia sporo miejsca. Skrzynia CVT to rozwiązanie tylko dla cierpliwych, ale 80-konny silnik w zestawieniu ze skrzynią manualną jest wystarczającym minimum do miasta. Stylistyka samochodu jest kwestią gustu, więc nie będziemy jej oceniać. Micra może się okazać ciekawą propozycją dla każdego, kto nie będzie zbyt wiele oczekiwać od miejskiego auta. W zamian dostanie wystarczającą ilość przestrzeni i bogate wyposażenie podstawowe. Szkoda tylko, że cena nie może być niższa.

Nissan Micra – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 22, 22 maja 2011 r.) wspólnie ze swoimi Czytelniczkami, testował Nissana Micrę 1.2 CVT ze skrzynią automatyczną:

W opinii testującej, Pani Krystyny, wnętrze Micry nie zachwyca przestronnością, ale dla dwóch osób miejsca z przodu jest pod dostatkiem, a poza tym kierujący ma przed sobą czytelną deskę rozdzielczą. Podobać może się także łatwość obsługi wszystkich funkcji. Czytelniczka AŚ pochwaliła również podłokietnik, poprawiający komfort prowadzenia samochodu. Siedzenia są jednak jej zdaniem za wąskie. Pani Krystynie spodobały się we wnętrzu schowki pozwalające na rozmieszczenie drobiazgów niezbędnych podczas podróży. Mniej pochwał zebrał bagażnik. Jego niewielka pojemność sprawia, że nawet dwie osoby mogą mieć problem ze zmieszczeniem niezbędnych rzeczy. Na szczęście dzięki złożeniu kanapy kufer można powiększyć, co w przypadku podróżujących dwóch osób w żadnym stopniu nie zmniejsza funkcjonalności pojazdu ani nie obniża komfortu jazdy.

Micrę w opinii Pani Krystyny łatwo się prowadzi (m.in. dzięki skrzyni CVT), a niewielkie jej rozmiary sprawiają, że auto idealnie sprawdza się podczas parkowania. Także dynamika w mieście okazuje się w zupełności wystarczająca. Jest to o tyle ważne, że pani Krystyna użytkuje pojazd głównie w Warszawie. Kilka razy w roku zdarzają się jej jednak wyjazdy na Wybrzeże. W trakcie jednej z tych podróży testująca poznała drugą naturę pojazdu. Tym razem silnik zebrał mniej pochwał, bo okazało się, że podczas szybszej jazdy momentami brakuje mu mocy. Chodzi o sytuacje, gdy trzeba wyprzedzać oraz na dłuższych podjazdach. Na jaw wyszła jeszcze jedna wada silnika – głośna praca podczas dynamicznego podróżowania. Powodów do narzekania nie daje spalanie. W trakcie testu wyniosło ono średnio 5,8 l/100 km. Pani Krystyna doceniła sztywność zawieszenia na szybko pokonywanych zakrętach, ale przyznała, że komfort resorowania jest niski.

Nissan Micra – DANE TECHNICZNE

 Nissan Micra    DANE TECHNICZNE 
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                               3,780/1,665/1,520
 Rozstaw osi (metry)  2,450
 Masa własna (tony)  1,020
 Pojemność bagażnika (litry)  265
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  41
 SILNIK  
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  3 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  59 / 80 (6000 obr./min)                                                  
 Moment obrotowy (Nm)  110 (4000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  170
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,7
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,3
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,0
 CENA  
 listopad 2011  33 090 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Nissan Micra – SPALANIE

Według danych producenta, Nissan Micra z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 80 KM spala: 6,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,0 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Nissan Micra z silnikiem 1,2 litra pali:

* ŚREDNIO - 5,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,5 l/100 km
* W TRASIE - 4,7 l/100 km

Nissan Micra (2011) – CENA

W Polsce Nissan Micra w podstawowej wersji wyposażenia Visia, z silnikiem benzynowym 1.2 80 KM kosztuje w cenie promocyjnej 33 090 zł. Micra w najwyższej wersji wyposażenia Tekna, z silnikiem benzynowym 1.2 98 KM DIG-S kosztuje 55 900 zł. Skrót DIG-S (z ang. Direct Injection Gasoline Supercharged), oznacza super oszczędny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i kompresorem.

Nissan Micra - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Nissan Micra 2011 r. – cena od 33,8 tys. zł

>>> Nissan Micra 2007 r. – cena od 17,5 tys. zł

>>> Nissan Micra 2004 r. – cena od 11 tys. zł