Nie zapomniano przy tym o zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. To jeden z niewielu samochodów w tej klasie posiadający poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy jako standardowe wyposażenie w każdej wersji wyposażenia.
Jest natomiast pierwszym modelem Fiata wyposażonym w silnik 1,4 Multiair wykonany w rewolucyjnej technologii opracowanej przez Fiat Powertrain Technologies. Sercem Multiair jest elektro-hydrauliczny system sterowania zaworami. Dzięki temu możliwe jest łatwe uzyskanie szerokiego zakresu optymalnego przebiegu czasowego otwarcia zaworów ssących.
Stąd wynika wiele istotnych korzyści. Motor z systemem Multiair w porównaniu do silnika o takiej samej pojemności ma o ok. 10 proc. większą moc i ok. 15 proc. większy moment obrotowy, niższe zużycie paliwa, nawet o 25 proc., i mniejszą emisję CO2. W przypadku węglowodorów i tlenku węgla spadek emisji sięga 40 proc., a dla tlenków azotu nawet 60 proc. Multiair poza tym sprawia, że silnik jest bardziej elastyczny.
Nowatorska technologia Multiair została doceniona przez jury konkursu Engine Of The Year, które właśnie tej jednostce Fiata przyznało tytuł Najlepszego Nowego Silnika 2010 roku.