Nowy Hyundai i30 - BEZPIECZEŃSTWO
W nowym i30 zabezpieczenie przed poważnymi obrażeniami podczas wypadku stanowi rozbudowany system poduszek powietrznych. Seryjnie we wszystkich wersjach kompaktu montowanych jest 6 airbagów: czołowe kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia i kurtynowe. Wyższe modele COMFORT, STYLE i PREMIUM otrzymały jeszcze do kompletu dodatkową poduszkę kolanową kierowcy.
>>> NOWY Hyundai i30 1.6 CRDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, z przodu posiadają regulację na wysokość i pirotechniczne napinacze. Wnętrze dysponuje też czujnikami obecności pasażerów na wszystkich miejscach siedzących z kontrolą świetlną na desce. Pasy są do tego wymuszane na podróżujących - brak ich zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. Na wyświetlaczu wpasowanym pomiędzy blaty zegarów pokazuje się komunikat o niezamkniętych drzwiach. W dbałości o najmłodszych podróżnych, kierowca posiada możliwość zablokowania drzwi przed otwarciem. Fotele tylne wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.
>>> NOWY Hyundai i30 1.6 CRDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca w trakcie jazdy wspierany jest przez elektronicznych asystentów wspomagających jazdę i hamowanie. Hyundaia i30 wyposażono w następujące systemy: HAC (układ wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę), automatyczny włącznik świateł awaryjnych, ostrzegających w razie nagłego hamowania, ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) i nowatorski układ VSM wpływający na tor jazdy i trakcję.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Nowe i30 w każdym modelu ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Centralny zamek sterowany z kluczyka i wewnętrzny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków również są seryjne. Autoalarm ze zdalnym sterowaniem ze składanego kluczyka typu scyzoryk jest cechą wersji CLASSIC PLUS, COMFORT, STYLE i PREMIUM.
>>> NOWY Hyundai i30 1.6 CRDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Hyundai może mieć kilka przydatnych czujników ułatwiających użytkownikowi życie. Radary parkowania zainstalowane w tylnym zderzaku wchodzą w skład PAKIETU MISTRZOWSKIEGO (felgi aluminiowe, skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów, czujniki parkowania, dywaniki welurowe - cena 2 799 zł). Czujniki pomiaru ciśnienia w oponach są STYLE i PREMIUM, a czujniki deszczu uruchamiające samoczynnie wycieraczki to cecha tylko najbogatszego PREMIUM.
Nowy Hyundai i30 - GWARANCJA
Spokój ducha właściciela gwarantuje atrakcyjny program 5-Year Triple Care. Gwarancja ta obejmuje 5-letnią umowę na mechanikę bez limitu kilometrów, 5 lat bezpłatnej opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance (bezpłatna pomoc drogowa). Co ważne nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i w przypadku zakupu w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację.
Nowy Hyundai i30 - OŚWIETLENIE
Reflektory zaprojektowane w myśl koncepcji stylistycznej Fluidic Sculpture, świecą tak dobrze jak się prezentują. Soczewkowe lampy z wbudowanymi kierunkowskazami oświetlają drogę bez zarzutów. Najbogatsza odmiana PREMIUM posiada ksenonowe światła adaptacyjne. Istnieje jeszcze możliwość dokupienia ksenonów do wersji STYLE za kwotę 4 000 zł. Wszystkie Hyundaie i30 mają na wyposażeniu podstawowym lampy przeciwmgielne w zderzaku oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. Statycznego doświetlania zakrętów nie ma tylko w BASE i COMFORT.
>>> NOWY Hyundai i30 1.6 CRDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<
Tylne lampy również prezentują się nowocześnie. Bogate odmiany STYLE i PREMIUM dodatkowo mogą się pochwalić lampami podświetlanymi diodami LED, robiące wrażenie po zmroku. Trzecie światło STOP w tylnym spoilerze dachowym montowane jest seryjnie. Lusterka boczne w wersjach STYLE i PREMIUM posiadają wbudowane kierunkowskazy.
Nowy Hyundai i30 - CENA
Najtańszy Hyundai i30 w podstawowej wersji wyposażenia BASE z silnikiem benzynowym 1.4 CVVT o mocy 100 KM, kosztuje w promocji 48 900 zł. Za najtańszego diesla 1.4 CRDi 90 KM, trzeba zapłacić w salonie po upuście 56 900 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Hyundai i30 1.6 CVVT 110 KM w wersji wyposażenia COMFORT, to wydatek w promocji 77 400 zł.
silnik |
BASE promocja |
CLASSIC promocja |
CLASSIC PLUS promocja |
COMFORT promocja |
STYLE promocja |
PREMIUM promocja |
1.4 CVVT 100 KM |
51 900 zł |
56 900 zł (53 900 zł) |
60 400 zł |
64 400 zł (61 400 zł) |
70 400 zł (67 400 zł) |
76 400 zł (73 400 zł) |
1.6 CVVT 120 KM | - | 60 400 zł (57 400 zł) |
63 900 zł |
67 900 zł (64 900 zł) |
73 900 zł (70 900 zł) |
79 900 zł (76 900 zł) |
1.6 GDI 135 KM | - |
62 900 zł |
66 400 zł (63 400 zł) |
70 400 zł (67 400 zł) |
76 400 zł (73 400 zł) |
82 400 zł (79 400 zł) |
1.4 CRDI 90 KM |
59 900 zł |
64 900 zł |
68 400 zł (65 400 zł) |
72 400 zł (69 400 zł) |
78 400 zł (75 400 zł) |
84 400 zł (81 400 zł) |
1.6 CRDI 110 KM | - |
66 900 zł |
70 400 zł (67 400 zł) |
74 400 zł (71 400 zł) |
80 400 zł (77 400 zł) |
86 400 zł (83 400 zł) |
1.6 CRDI 128 KM | - |
68 900 zł |
72 400 zł (69 400 zł) |
76 400 zł (73 400 zł) |
82 400 zł (79 400 zł) |
88 400 zł (85 400 zł) |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu Hyundaia i30.