O tym, że audi A4 allroad nie boi się róż-nych dróg i potrafi sobie radzić również tam, gdzie kończy się asfalt, widać już po kilku detalach zewnętrznych spełniających nie tylko praktyczną rolę. Są to m.in.: osłona pod komorą silnika, wykonana z masywnej nierdzewnej stali, sięgająca z przodu lekko do góry i służąca jako wlot powietrza, podobna osłona w tylnej części pojazdu zachodząca również na zderzak oraz okładziny z tworzyw sztucznych chroniące nadkola i boczne progi. W porównaniu z audi A4 avant wersja allroad dysponuje prześwitem większym o 37 mm. W karoserii auta zastosowano wiele blach o podwyższonej i największej wytrzymałości oraz technologie zwiększające odporność połączeń. Całość jest przez to bardziej bezpieczna, a jednocześnie lżejsza.
Wszędobylskie Audi oferuje użytkownikowi wiele detali, które ułatwiają wykorzystywanie samochodu do różnych celów. Należą do nich: siatka oddzielająca bagażnik od kabiny pasażerskiej i roleta. Obie umieszczone są w oddzielnych kasetach. Łatwo je rozsuwać i chować. Innym seryjnym elementem ułatwiającym życie jest dwustronna podłoga w tylnej części bagażnika. Jej spód to wodoszczelna wanna, w której można przewozić rzeczy i nie martwić się o to, że pobrudzą wykładzinę. Z dodatkowego praktycznego wyposażenia warto wymienić dwustronny dywanik wraz ze składaną osłoną zderzaka, elektromechaniczny napęd tylnej klapy, zestaw do unieruchamiania bagażu wewnątrz kufra, hak holowniczy, specjalne wsporniki dachowe na rowery, narty czy kajaki.
Deska rozdzielcza, fotele i ogólnie cały przedział pasażerski został zaprojektowany i wykonany z wszystkimi cechami charakterystycznymi dla marki Audi. Na pokładzie auta jest wiele urządzeń ułatwiających kierowcy prowadzenie samochodu. Nie brakuje oczywiście tych zapewniających wszystkim podróżującym wysoki komfort jazdy.
W pierwszym okresie sprzedaży audi A4 allroad oferowane będzie z trzema silnikami do wyboru - jednym benzynowym i dwoma dieslami. Wszystkie wykorzystują najnowsze technologie, które sprawiają, że motory poza dużą mocą charakteryzują się jeszcze spokojną pracą i niskim zużyciem paliwa. W układzie przeniesienia napędu na wszystkie koła mechanizm różnicowy został umieszczony bezpośrednio za silnikiem, przed sprzęgłem. Takie rozwiązanie pozwoliło na przesunięcie przednich kół do przodu i zwiększenie rozstawu osi oraz na lepsze rozłożenie ciężaru auta na osie. Podczas normalnej jazdy 40 proc. momentu napędu otrzymują przednie koła, a 60 proc. tylne. Wyrafinowana elektronika czuwa nad tym, aby każde z kół w każdej chwili jak najlepiej spełniało swoją funkcję napędową. Do tego wszystkie należy jeszcze dodać odpowiednio zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy.
Jazda allroadem w formacie A4 cieszy na każdej drodze. U nas za tę przyjemność trzeba obecnie w najtańszej wersji zapłacić 162 040 zł.