Opel Astra GTC 1.4 Turbo - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-05-11 3:00

Opel Astra GTC to bezpieczny samochód. Auto może pochwalić się pięcioma gwiazdkami w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP. Na wysoki standard wyposażenia składa się m.in. 6 poduszek powietrznych i elektroniczne systemy wspomagające jazdę. Ciekawe bajery umilające podróż, nie są jednak najtańsze. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to także zestawienie cen oferowanej w salonach nowej Astry GTC. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Opel Astra GTC - BEZPIECZEŃSTWO

Nowe GTC podobnie jak 5-drzwiowa Astra hatchback, posiada nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego. Producent zapewnia o mocnych wspornikach zderzaków i systemie tłumienia energii uderzenia. Belki wzmacniające skonstruowano w taki sposób, aby zminimalizować uszkodzenia kolizyjne przy małych prędkościach. Auto to przede wszystkim sztywna klatka zbudowana z wysokowytrzymałej stali, skutecznie pochłaniającą energię uderzenia.

Na pokładzie znajduje się podstawowo 6 poduszek powietrznych: kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtynowe. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie mają dodatkowo napinacze i aktywne zagłówki. W tylnym przedziale za trzeci zagłówek na środku należy dopłacić 150 zł. W przednim przedziale zastosowano czujniki siedzisk z sygnalizacją niezapięcia i uciążliwym dźwiękowym przypominaczem. W razie wypadku uaktywnia się dodatkowo PRS (system składania pedałów). Tylna kanapa standardowo posiada fabryczne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.

>>> Opel Astra GTC 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

Kierowca w trakcie jazdy może liczyć na elektroniczne systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Standardowo na pokładzie znajdują się m.in. 4-kanałowy system ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), TCS (układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych). Za dopłatą 600 zł koła mogą być wyposażone w system monitorujący ciśnienie w oponach, który zawiera wyświetlacz graficzny między tarczami wskaźników.

ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Astra GTC podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek ze składanego kluczyka pilota. W kabinie znajdziemy natomiast przycisk odpowiedzialny za automatyczne ryglowanie zamków. Za dopłatą 400 zł, o auto troszczyć się może system antynapadowy, z kontrolą zamków drzwi bocznych. Bardziej zaawansowany system antywłamaniowy z alarmem i czujnikami przechyłów kosztuje już 1 200 zł.

>>> Opel Astra GTC 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Opel Astra GTC - OŚWIETLENIE

Reflektory czołowe nie tylko ciekawie wyglądają, ale też potrafią niesamowicie świecić. Podstawowo dostajemy lampy halogenowe regulowanie ręcznie, światła do jazdy dziennej i przydatną funkcję "Fallow Me Home". W pakiecie PREMIUM (opis pakietu nieco niżej) można dostać światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Przeciwmgielne niestety kosztują 850 zł, lub są częścią pakietu. Spryskiwacze lamp to cena 500 zł, a rewelacyjny system biksenonowy AFL (ze spryskiwaczami i diodami LED do jazdy dziennej) to wydatek 5 200 zł. Za tylne LED-owe lampy też musimy sobie zapłacić - ich cena to 1 000 zł. Trzecie światło STOP w tylnym spoilerze dachowym jest montowane seryjnie.

System AFL biksenonów dostosowuje strumień światła tak, aby zapewnić optymalne oświetlenie w zależności od warunków pogodowych, prędkości i sytuacji na drodze. Dodatkowo aktywna regulacja zasięgu ARL, umożliwia zwiększenie pola widzenia do 350 metrów, przy prędkości powyżej 50 km/h. System automatycznie obniża też strumień, zapobiegając oślepieniu innych kierowców. Do tego w momencie zbliżania się do wzniesienia, wiązka świetlna automatycznie się podnosi.

>>> Opel Astra GTC 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Można zamówić też różne pakiety. Na przykład za 700 zł dostaniemy opcję WIDOCZNOŚĆ, na którą się składają: automatyczne sterowanie świateł drogowych, automatyczny włącznik świateł z czujnikiem zmierzchu, światłoczułe lusterko kabinowe i czujnik deszczu. Najbardziej bajerancki jest pakiet PREMIUM zawierający: czujniki parkowania przód i tył, reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami, automatyczne światła drogowe z czujnikiem zmierzchu, światła do jazdy dziennej LED, reflektory przeciwmgielne, czujnik deszczu i lusterko światłoczułe. Koszt tego zestawu to 5 950 zł.

Opel Astra GTC - CZUJNIKI

Kompaktowe coupe może być naszpikowane przeróżnymi czujnikami. System monitorujący ciśnienie w oponach z wyświetlaczem graficznym między tarczami wskaźników to koszt 600 zł. Tylne czujniki zbliżeniowe kosztują 1 000 zł, a zestaw tylnych i przednich to 1 700 zł. Ten gadżet przydaje się w trakcie manewrów - bo widoczność do tyłu w coupe Opla to słaba strona. Poza dźwiękową sygnalizacją, na wyświetlaczu graficznym pokazują się diagramy. Czujniki deszczu uruchamiające wycieraczki dostępne są tylko w wymienionych wyżej pakietach. Tempomat w wersji ENJOY kosztuje 1 500 zł, a w wersji SPORT jest standardem.

>>> Opel Astra GTC 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik, wyposażenie <<<

Opel Astra GTC - GWARANCJA

Niemiecka marka obejmuje swoje auta 2-letnią gwarancją, bez limitu kilometrów na mechanikę pojazdu. Gwarancja na odporność nadwozia i perforację blach objęta jest jest okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Przegląd wymagany jest raz na rok, lub co 30 tysięcy kilometrów. Przygotowany jest dodatkowo program umożliwiający przedłużenie gwarancji do 5 lat łącznie.

Opel Astra GTC - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Nowe modele Opla otrzymują najwyższe noty w testach zderzeniowych. Na takie oceny wpływa wysoka wytrzymałość nadwozia i doskonała ochrona pasażerów. Opel Astra GTC w przeprowadzonych testach instytutu badań Euro NCAP, dostał 5 gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom.

Opel Astra GTC - CENA

Druga generacja Astry GTC jest obecnie objęta w salonach cennikiem promocyjnym. Najtańszy model ENJOY z silnikiem 1.4 Turbo 120 KM kosztuje 74 600 zł. Najtańszy diesel 1.7 CDTI o mocy 110 KM to wydatek 86 000 zł.

Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to wersja wyposażenia ENJOY z benzynową jednostką napędową 1.4 Turbo 140 KM. Cena takiego samochodu wynosi w promocji 76 600 zł.

SILNIK Skrzynia

ENJOY  

cena promocyjna

SPORT

cena promocyjna

1.4 Turbo Ecotec 120 KM Start/Stop Manual 6

78 600 zł
(74 600 zł)

84 500 zł
(80 050 zł)
1.4 Turbo Ecotec 140 KM Start/Stop Manual 6

80 600 zł
(76 600 zł)

86 050 zł
(82 050 zł)
1.4 Turbo Ecotec 140 KM Automat 6

84 400 zł
(80 400 zł)

89 850 zł
(85 850 zł)
1.6 Turbo Ecotec 180 KM Manual 6 84 400 zł
(80 400 zł)
89 850 zł
(85 850 zł)
1.7 CDTI Ecotec 110 KM Start/Stop Manual 6 86 000 zł
(82 000 zł)
91 450 zł
(87 450 zł)
1.7 CDTI Ecotec 130 KM Start/Stop Manual 6 88 400 zł
(84 400 zł)
93 850 zł
(89 850 zł)
2.0 CDTI Ecotec 165 KM Start/Stop Manual 6 93 700 zł
(89 700 zł)
99 150 zł
(95 150 zł)
2.0 CDTI Ecotec 165 KM Automat 6 97 500 zł
(93 500 zł)

102 959 zł
(98 959 zł)

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Opla Astry GTC.