Opel Astra Sedan - BEZPIECZEŃSTWO
Nowe modele Opla otrzymują najwyższe noty w testach zderzeniowych. Na takie oceny wpływa wysoka wytrzymałość nadwozia i doskonała ochrona pasażerów. Astra Sedan bazuje na tych samych rozwiązaniach co hatchback, czy wersja combi, a te modele w przeprowadzonych testach instytutu badań Euro NCAP, dostały po 5 gwiazdek w zakresie bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom. Producent zapewnia o mocnych wspornikach zderzaków, klatce zbudowanej z wysokowytrzymałej stali, czy systemie tłumienia energii uderzenia. Belki wzmacniające skonstruowano w taki sposób, aby zminimalizować uszkodzenia kolizyjne przy małych prędkościach.
>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary IV generacji <<<
Na pokładzie znajduje się podstawowo 6 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą czołowe kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia podróżujących z przodu oraz kurtynowe obu przedziałów, rozciągające się na wysokości okien. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie mają dodatkowo napinacze pirotechniczne i aktywne zagłówki. Czujniki siedzisk z sygnalizacją niezapięcia pasów i uciążliwym dźwiękowym przypominaczem zlokalizowano jedynie z przodu. W razie wypadku uaktywnia się dodatkowo PRS (system składania pedałów). Tylna kanapa standardowo otrzymała fabryczne mocowania typu ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca w trakcie jazdy może liczyć na kilka elektronicznych asystentów wspomagających jazdę i hamowanie. Standardowo na pokładzie znajdują się m.in. 4-kanałowy ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), TCS (układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). Za dopłatą 600 zł koła mogą być wyposażone w system monitorujący ciśnienie w oponach, który zawiera wyświetlacz graficzny między tarczami wskaźników. Hill Start Assist ułatwiający ruszanie ze wzniesień wraz z elektronicznym hamulcem postojowym kosztuje 500 zł.
ZABEZPIECZENIE i CZUJNIKI
Astra Sedan podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek ze składanego kluczyka pilota. W kabinie znajdziemy natomiast przycisk odpowiedzialny za automatyczne ryglowanie zamków. Za dopłatą 400 zł, o auto troszczyć się może system antynapadowy, z kontrolą zamków drzwi bocznych.
>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Auto w zależności od upodobań może być naszpikowane przeróżnymi czujnikami. System monitorujący ciśnienie w oponach to koszt 600 zł. Tylne radary zbliżeniowe znajdują się fabrycznie w BUSINESS i EXECUTIVE, a zestaw tylnych i przednich czujników przydających w trakcie ciasnych manewrów, wiąże się z dopłatą 700 zł. Czujniki deszczu uruchamiające wycieraczki dostępne są tylko w pakiecie WIDOCZNOŚĆ za cenę 700 zł. Tempomatu z ogranicznikiem prędkości nie ma jedynie podstawowy ACTIVE.
Opel Astra Sedan - OŚWIETLENIE
W bazowym modelu ACYIVE dostajemy reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej. W kolejnych odmianach BUSINESS i EXECUTIVE Opel montuje już soczewkowe lampy z LED-owymi diodami do jazdy dziennej. Rewelacyjny zestaw bi-ksenonowy AFL ze spryskiwaczami to już wydatek 4 800 zł. Za światła przeciwmgłowe zderzaka przedniego w wersjach ACTIVE oraz BUSINESS trzeba zapłacić 850 zł, a w wariancie EXECUTIVE dostajemy je standardowo. Tylne lampy po zmroku dają efektowny motyw świetlnej linii układającej się w kształt skrzydła. Trzecie światło STOP za tylną szybą jest montowane seryjnie.
>>> Opel Astra Sedan 1.7 CDTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
System AFL biksenonów dostosowuje strumień światła tak, aby zapewnić optymalne oświetlenie w zależności od warunków pogodowych, prędkości i sytuacji na drodze. Dodatkowo aktywna regulacja zasięgu ARL, umożliwia zwiększenie pola widzenia do 350 metrów, przy prędkości powyżej 50 km/h. System automatycznie obniża też strumień, zapobiegając oślepieniu innych kierowców. Do tego w momencie zbliżania się do wzniesienia, wiązka świetlna automatycznie się podnosi. Można zamówić też różne pakiety. Na przykład za 700 zł dostaniemy opcję WIDOCZNOŚĆ, na którą się składają: automatyczne sterowanie świateł drogowych, automatyczny włącznik świateł z czujnikiem zmierzchu, światłoczułe lusterko kabinowe i czujnik deszczu.
Opel Astra Sedan- GWARANCJA
Niemiecka marka obejmuje swoje auta 2-letnią gwarancją, bez limitu kilometrów na mechanikę pojazdu. Gwarancja na odporność nadwozia i perforację blach objęta jest jest okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Okresowy przegląd auta wymagany jest raz na rok, lub co 30 tysięcy kilometrów. Przygotowany jest dodatkowo program umożliwiający przedłużenie gwarancji do 5 lat łącznie.
Opel Astra Sedan - CENA
Czwarta generacja Astry Sedan jest obecnie objęta w salonach cennikiem promocyjnym. Najtańszy model w bazowym wariancie ACTIVE z silnikiem 1.4 100 KM kosztuje 61 400 zł. Najtańszy diesel 1.7 CDTI o mocy 110 KM to w promocji wydatek 76 350 zł.
Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to wersja wyposażenia EXECUTIVE z wysokoprężną jednostką 1.7 CDTI w mocniejszym wariancie 130 KM z systemem Start/Stop. Cena takiego samochodu wynosi w promocji 85 450 zł.
SILNIK | skrzynia biegów | ACTIVE | BUSINESS promocja |
ESECUTIVE promocja |
1.4 Twinport 100 KM | Manual 5 | 61 400 zł |
- |
- |
1.6 Twinport 115 KM | Manual 5 | 64 400 zł |
72 950 zł 65 950 zł |
78 250 zł 71 250 zł |
1.6 Twinport 115 KM | Automat 6 | - |
77 950 zł 70 950 zł |
83 250 zł 76 250 zł |
1.4 Turbo 140 KM | Manual 6 |
69 400 zł |
77 950 zł 70 950 zł |
83 250 zł 76 250 zł |
1.4 Turbo 140 KM Start/Stop |
Manual 6 | - |
79 150 zł 72 350 zł |
84 450 zł 77 650 zł |
1.4 Turbo 140 KM | Automat 6 | - |
82 950 zł 75 950 zł |
88 250 zł 81 250 zł |
1.6 Turbo 180 KM | Manual 6 | - |
82 950 zł 75 950 zł |
88 250 zł 81 250 zł |
1.6 Turbo 180 KM | Automat 6 |
- |
87 950 zł 80 950 zł |
93 250 zł 86 250 zł |
1.7 CDTI 110 KM | Manual 6 |
- |
83 350 zł 76 350 zł |
88 650 zł 81 650 zł |
1.7 CDTI 110 KM Start/Stop | Manual 6 |
- |
84 550 zł 77 750 zł |
89 850 zł 83 050 zł |
1.7 CDTI 130 KM | Manual 6 |
- |
85 750 zł 78 750 zł |
91 050 zł 84 050 zł |
1.7 CDTI 130 KM Start/Stop | Manual 6 |
- |
86 950 zł 80 150 zł |
92 250 zł 85 450 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Opla Astry Sedan.