Opel Mokka - BEZPIECZEŃSTWO
Nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego pozwoliły uzyskać imponujące wyniki we wszystkich kategoriach bezpieczeństwa testowanych przez instytut badań Euro NCAP. Opel Mokka otrzymał maksymalną liczbę 5 gwiazdek i ilość punktów w kategorii safety assist. Producent zapewnia o mocnej budowie, bo auto to przede wszystkim sztywna klatka skonstruowana z wysokowytrzymałej stali, skutecznie pochłaniającą energię uderzenia. Zastosowano także odłączane pedały zapewniające ochronę niższych partii nóg (system PRS) w przypadku kolizji.
Na pokładzie znajduje się podstawowo 6 poduszek powietrznych: przednie kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne rozciągające się z przodu i z tyłu oraz boczne, chroniące korpus. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie mają dodatkowo podwójne napinacze pirotechniczne z ogranicznikami obciążenia. Regulowane zagłówki na przednich siedzeniach zapewniają ochronę przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia z tyłem innego pojazdu. Wszystkie miejsca siedzące dostały czujniki siedzisk ze świetlną sygnalizacją. W przypadku przednich miejsc jest jeszcze dodatkowy dźwiękowy brzęczyk przypominające. Tylna kanapa standardowo posiada na skrajnych miejscach kanapy, fabryczne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych i łączniki do dodatkowego górnego pasa mocującego.
>>> Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Kierowca w trakcie jazdy może liczyć na elektroniczne systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Standardowo zarówno w wersji przednionapędowej, jak odmianie 4x4, na pokładzie znajdują się: 4-kanałowy system ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), HDC (układ kontroli zjazdu ze wzniesień bez potrzeby użycia hamulca, utrzymujący określoną prędkość), HSA (układ wspomagania ruszania na pochyłościach, uniemożliwiający cofnięcie się samochodu nawet po zwolnieniu hamulca), EPS (elektryczny system wspomagania kierowniczego).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Mokka podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek ze składanego kluczyka pilota oraz autoalarm. W kabinie znajdziemy natomiast przycisk odpowiedzialny za automatyczne ryglowanie zamków. Także tempomat pozwalający na ustawienie prędkości podróżnej jest elementem seryjnym. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu znajdują się tylko w wersji COSMO. W pozostałych modelach czujniki można mieć po dokupieniu któregoś z pakietów. Kolorowa kamera cofania prezentująca to, co dzieje się za samochodem można znaleźć się tylko w połączeniu z zestawem audio wyposażonym w nawigację satelitarną.
>>> Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Mokka może mieć również nowoczesne rozwiązania pomagające kierowcy uniknąć kolizji. Przednia kamera Opel Eye (wymagająca dopłaty 2 900 zł) ostrzega przed zbyt szybkim zbliżaniem się do pojazdu poprzedzającego. Posiada wskaźnik odległości, dzięki któremu można regulować poziom ostrzeżenia. Dodatkowo sygnalizuje przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (wysyła komunikat w formie sygnału dźwiękowego oraz uruchamia świetlną ikonkę) i dodatkowo rozpoznaje ograniczenia prędkości z odległości 60 metrów, wyświetlając symbole znaków drogowych na ekranie komputera przed oczami kierowcy. Za system monitorujący ciśnienie w ogumienia trzeba dopłacić 800 zł.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Opel Mokka - OŚWIETLENIE
Zwykłe reflektory halogenowe występują w każdej wersji. Posiadają ręczną regulację, światła do jazdy dziennej i przydatną funkcją "Fallow Me Home". Za dopłatą 5 200 zł można je zamienić na rewelacyjny, adaptacyjny system biksenonowy AFL (ze spryskiwaczami podciśnieniowymi i diodami LED do jazdy dziennej). Ksenon dostosowuje strumień światła tak, aby zapewnić optymalne oświetlenie w zależności od warunków pogodowych, prędkości i sytuacji na drodze. Dodatkowo promień światła przy skręcaniu zwiększenie pola widzenia, a w momencie zbliżania się do wzniesienia, świetlna wiązka automatycznie się podnosi. Okrągłe lampy rozstawione po bokach zderzaka znajdują się w wersjach ENJOY i COSMO.
>>> Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy świecą mocną czerwoną barwą i ładnie prezentują się po zmroku. Trzecie światło STOP w tylnym spoilerze dachowym jest montowane seryjnie. Czujniki automatycznie włączanych świateł, wycieraczki reagujące na deszcz i światłoczułe lusterko kabinowe występują w wersji COSMO, a w odmianie ENJOY kosztuje 1 100 zł.
Opel Mokka - GWARANCJA
Niemiecka marka obejmuje swoje auta 2-letnią gwarancją producenta, bez limitu kilometrów na mechanikę pojazdu oraz program całodobowej pomocy drogowej Opel Assistance na terenie 40 krajów Europy. Gwarancja na odporność nadwozia i perforację blach objęta jest okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Przegląd wymagany jest raz na rok, lub co 30 tysięcy kilometrów. Przygotowany jest dodatkowo program umożliwiający przedłużenie gwarancji do 5 lat łącznie.
>>> Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Opel Mokka - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana ESSENTIA z silnikiem 1.6 Ecotec 115 KM, kosztuje 67 900 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 1.7 CDI 130 KM to wydatek w promocji 88 800 zł.
Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Mokka z silnikiem 1.4 Turbo 140 KM 4x4 to wersja wyposażenia COSMO. W polskiej ofercie taki model kosztuje 92 000 zł.
SILNIK | skrzynia biegów | ESSENTIA | ENJOY | COSMO |
1.6 Ecotec 115 KM Start&Stop | Manual 5 | 67 900 zł | 74 950 zł | 78 450 zł |
1.4 Turbo Ecotec 140 KM Start&Stop 4x4 | Manual 6 | - | 88 500 zł | 92 000 zł |
1.7 CDI 130 KM Start&Stop | Manual 6 | - | 88 800 zł | 92 300 zł |
1.7 CDI 130 KM Start&Stop 4x4 | Manual 6 | - | 95 500 zł | 99 000 zł |
1.7 CDI 130 KM | Automat 6 | - | 91 500 zł | 95 000 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Opla Mokki.