Opel Zafira Tourer - BEZPIECZEŃSTWO
Duży Opel oferuje sporo systemów wpływających na bezpieczeństwo podróżujących. Za ochronę w trakcie kolizji najbardziej odpowiada sztywna klatka kabiny pasażerskiej wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości. Oczywiście nie mogło zabraknąć również poduszek powietrznych kierowcy, pasażera, bocznych oraz kurtynowych. Wszystkie fotele mają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie zostały dodatkowo wyposażone w napinacze i aktywne zagłówki. Standardowo wszystkie miejsca w aucie otrzymały sygnalizację niezapięcia pasów wraz z dźwiękowym sygnałem. Rodzice docenią także fabryczne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary vana <<<
Kierowca w trakcie jazdy może liczyć na elektronicznych asystentów wspomagających jazdę i hamowanie. Standardowo na pokładzie znajduje się m.in. ESP (układ stabilizacji toru jazdy) oraz asystent ruszania pod wzniesienie.
Opel Zafira Tourer - CZUJNIKI
Zafira Tourer może zaoferować całą masę różnych czujników. W opcji dla wersji Enjoy, za dopłatą 1 500 zł można mieć radary parkowania z tyłu i z przodu (standard dla Cosmo). Za 700 zł można dokupić system monitorujący ciśnienie w oponach z wyświetlaczem graficznym, na którym podawane są wszelkie aktualne informacje. Alarm samochodowy wyposażony w blokadę zamków oraz dodatkowymi czujnikami ruchu to koszt 1 600zł.
>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
W Pakiecie Ochronnym (kosztuj 2 700zł), otrzymamy dodatkowo elektrycznie składane lusterka z błyszczącymi elementami stylistycznymi, wyświetlacz graficzny komputera pokładowego oraz zaawansowanego asystenta parkowania. Na czujniki składają się natomiast: czujnik deszczu uruchamiający pracę wycieraczek, wskaźnik odległości od pojazdu poprzedzającego, reagujący na zagrożenie stłuczką. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych TSR, tempomat adaptacyjny, system aktywnej regulacji zasięgu świateł, kamerę pakowania z tyłu (zamiast czujników), zaawansowany asystent parkowania i układ ostrzegający o pojazdach w martwym polu w lusterkach zewnętrznych.
Opel Zafira Tourer - OŚWIETLENE
Efektownie wyglądające reflektory przednie świecą naprawdę dobrze. W standardzie klienci otrzymują lampy halogenowe i światła do jazdy dziennej DRL. W opcji można dostać światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Przeciwmgielne (standard w Cosmo) kosztują 850 zł, zaś spryskiwacze świateł kosztują 500 zł, a rewelacyjnie działający system biksenonowy AFL (ze spryskiwaczami i diodami LED do jazdy dziennej) to wydatek 5 200 zł. Tylne LED-owe lampy, które są podstawowo w Cosmo, w wersji Enjoy są warte 1 000 zł.
>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
System AFL biksenonów dostosowuje strumień światła tak, aby zapewnić optymalne oświetlenie w zależności od warunków pogodowych, prędkości i sytuacji na drodze. Dodatkowo aktywna regulacja zasięgu ARL, umożliwia zwiększenie pola widzenia do 350 metrów, przy prędkości powyżej 50 km/h. System automatycznie obniża też strumień, zapobiegając oślepieniu innych kierowców. Do tego w momencie zbliżania się do wniesienia, wiązka świetlna automatycznie się podnosi. Całość działa bardzo dobrze, dzięki czemu podnosi się bezpieczeństwo podróży nocą.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Strefy kontrolowanego zgniotu Zafiry Tourer bardzo dobrze absorbują siłę uderzenia. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez instytut badań Euro NCAP, Zafira Tourer uzyskała najwyższą notę - ocenę pięciu gwiazdek. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa - ochrona pasażerów przednich siedzeń dostała 93 proc. punktów. Obszar ochronny dzieci uzyskał wynik 86 proc. punktów. Próby wypadku z pieszym wykazały skuteczność ochrony na 82 proc. punktów.
Opel Zafira Tourer - CENA w POLSCE
Auto w polskich salonach dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: Enjoy oraz Cosmo. Najtańsza Zafira kosztuje 85 250 zł z benzynowym silnikiem 1.8 Twinport Ecotec 115 KM. Najtańszy Diesel w cenie 97 250 zł, to 2.0 CDTI Ecotec 110 KM.
>>> Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<
Prezentowany w teście SuperAuto24.pl egzemplarz w wersji Cosmo z silnikiem 2.0 CDTI Ecotec (Biturbo) 195 KM Start/Stop to koszt minimum 123 650 zł.
SILNIK/WERSJA | Enjoy | Cosmo |
Jednostki benzynowe | ||
1.8 Twinport Ecotec (115 KM) M5 |
85 250 zł |
- |
1.4 Turbo Ecotec (120 KM) M6 |
90 250 zł | 100 850 zł |
1.4 Turbo Ecotec (120 KM) start/stop M6 |
91 650 zł | 102 250 zł |
1.8 Twinport Ecotec (140 KM) M5 |
91 250 zł | 101 850 zł |
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) M6 | 93 250 zł | 103 850 zł |
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) start/stop M6 | 94 650 zł | 105 250 zł |
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) LPG M6 | 100 750 zł | 111 350 zł |
1.4 Turbo Ecotec (140 KM) A6 | 99 250 zł | 109 850 zł |
1.6 Turbo Ecotec (150 KM) CNG M6 |
104 750 zł | 115 350 zł |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) start/stop M6 |
100 150 zł | 110 750 zł |
1.6 Turbo Ecotec (170 KM) A6 |
104 750 zł | 115 350 zł |
Jednostki wysokoprężne | ||
2.0 CDTI Ecotec (110 KM) M6 |
97 250 zł | - |
2.0 CDTI Ecotec (130 KM) M6 |
99 250 zł | 109 850 zł |
2.0 CDTI EcoFLEX (130 KM) start/stop M6 |
100 650 zł | 111 250 zł |
1.6 CDTI Ecotec (136 KM) M6 |
103 250 zł | 113 850 zł |
2.0 CDTI Ecotec (165 KM) M6 |
101 750 zł | 112 350 zł |
2.0 CDTI EcoFLEX (165 KM) start/stop M6 | 103 150 zł | 113 750 zł |
2.0 CDTI Ecotec (165 KM) A6 |
107 750 zł | 118 350 zł |
2.0 CDTI Ecotec (195 KM) start/stop M6 |
- | 123 650 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Opla Zafiry Tourer.