Modne od pewnego czasu przywracanie do życia motoryzacyjnych legend nie jest wcale łatwym zadaniem. Jednak Fiat nowym modelem "pięćsetki", która weszła do sprzedaży 4 lipca 2007 roku, a więc dokładnie 50 lat po premierze swojego słynnego poprzednika, udowodnił, że to potrafi. Auto cieszy się uznaniem zarówno wśród potencjalnych klientów, jak i międzynarodowej krytyki. Potwierdzają to liczne fakty. Fiat 500 na swoim koncie ma 30 nagród o międzynarodowym charakterze. Zdobył m.in. prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2008 oraz "EuroCarBody 2007" w europejskim konkursie na najlepszą karoserię.
Do tej pory w tyskiej fabryce Fiata wyprodukowano ponad pół miliona egzemplarzy, które w większości już trafiły do swoich właścicieli w 59 krajach świata. Wszędzie tam, gdzie fiat 500 był promowany, spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. Nawet w Japonii, gdzie liczba zamówień przekroczyła 5000 sztuk. Nowa "pięćsetka" oprócz tego, że doskonale oddaje styl legendarnego poprzednika, obala jednocześnie mit, że małe auto jest niebezpieczne. Dowiodły tego testy zderzeniowe EuroNCAP, w których fiat 500 jako pierwszy samochód o długości poniżej 4 metrów zdobył maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pasażerów chroni aż siedem poduszek powietrznych oferowanych seryjnie.