Peugeot 2008 - WNĘTRZE
Kabina pasażerska francuza to duży plus tego modelu. Jest ona podobna do tej, jaką można znaleźć w mniejszym 208, co oznacza, że nowoczesność i piękne wzornictwo to jej atuty. Przykłady takiego podejścia do wnętrza to rzadkość w tej klasie. Deska rozdzielcza ma finezyjne kształty, zaś jej faktura sprawia, że czujemy się jak w aucie wyższej klasy. To bardzo miłe doznanie, zwłaszcza że 2008 bazuje na typowo miejskim hatchbacku. Co więcej, została ona kolorystycznie dobrana pod kolor nadwozia, co powoduje, że ma się wrażenie spójności wnętrza z nadwoziem.
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Tworzywa użyte do zabudowania przestrzeni pasażerskiej są przyjemne w dotyku i dają dobre wrażenie. Czarne elementy zostały przełamane lakierowanymi pod kolor nadwozia panelami. Wszystkie przyrządy i klawisze otrzymały białe podświetlenie, co jest najprzyjemniejszym dla oka rozwiązaniem. Jedynie ekran multimediów może zbytnio niektórych razić po zachodzie słońca, jednak da się go wyłączyć, co rozwiązuje problem. Przyzwyczajenia wymaga mała, owalna kierownica, która została maksymalnie zmniejszona. Ważne, że jest bardzo wygodna w codziennym użytkowaniu i łatwo przypada do gustu.
Pomiędzy analogowymi zegarami wygospodarowano miejsce na cyfrowy wyświetlacz, z którego można wyczytać m.in. chwilowe zużycie paliwa, teoretyczny zasięg, obecną prędkość, a także nazwę ulicy, o ile egzemplarz ma zamontowany system GPS. Informacje przedstawiane na komputerze są czytelne, a obsługa za pomocą przycisku na manetce wycieraczek jest banalna. Niestety umiejscowienie zegarów nad kierownicą w stałym miejscu sprawia, że wysokie osoby mogą mieć problemy z odczytaniem wartości. Przy niskim ustawieniu fotela sposób ulokowania wskaźników to niezbyt trafne rozwiązanie. Tempomat z ogranicznikiem prędkości to wyposażenie standardowe każdej wersji.
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Nawet bazowy wariant wyposażenia o nazwie Access jest nieźle wyposażony. Na pokładzie znajdziemy m.in. sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, dwuosiową regulację kolumny kierowniczej, elektrycznie sterowane szyby przednie, komputer pokładowy oraz barwione szyby.
W bazowej konfiguracji niestety nie ma klimatyzacji, nawet manualnej. Taką dostajemy za darmo w kolejnym wariancie Active. Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa to wyposażenie standardowe dla wersji Allure, zaś w odmianie Active dodatek ten kosztuje 1000 zł. Te dwie wymienione wersje uzupełnione zostały również w skórzaną kierownicę.
KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ
Kabina francuskiego crossovera jest pojemna, ale tylko z przodu. Niestety zajmowanie miejsca na tylnej kanapie jest utrudnione przez wąskie drzwi i dziwne uformowanie tylnego nadkola. Niestety do dalszych wojaży na kanapie nie zachęca również niewielka ilość przestrzeni na nogi, jeśli z przodu siądzie wysoka osoba i ustawi pod siebie fotel. Wówczas kolanom pasażera bardzo przeszkadza oparcie. Przestrzeni na głowę jest wystarczająco, jednak projektanci zapomnieli o dodaniu środkowego wysuwanego podłokietnika nawet w opcji.
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Z przodu sytuacja prezentuje się o wiele lepiej. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, dzięki temu dalekie podróże nie skończą się bólem pleców. O znalezienie komfortowej pozycji dba podwójna regulacja kierownicy i trzystopniowe ustawienia fotela. Co ciekawe, deska rozdzielcza i schowek przed pasażerem z przodu zostały mocno cofnięte w kierunku silnika, dzięki czemu może on przesunąć się bardziej do przodu lub korzystać z olbrzymiej ilości wolnego miejsca na nogi. Jeśli chodzi o obszar ramion i głów podróżnych na przednich siedziskach, to nie będą oni mieli powodów do zmartwień. Zastrzeżenia można mieć do braku podłokietnika z przodu - jego funkcję przejmuje zasuwany schowek, jednak roletka wydaje się być nie najlepszym rozwiązaniem do utrzymywania ciężaru łokcia. Tapicerka materiałowo-skórzana występuje tylko w wersji Allure, a tapicerka w pełni skórzana w tym wariancie to koszt w wysokości 4000 zł.
Peugeot 2008 - MULTIMEDIA
W bazowej odmianie nie znajdziemy radioodtwarzacza. W tej konfiguracji dodatek ten kosztuje 1000 zł lub 1700 zł, w zależności czy chcemy mieć radio z CD/MP3 wraz z 4 lub 6 głośnikami, głośnomówiącym systemem Bluetooth oraz wejściami AUX i USB. Wersje Active i Allure mają w standardzie multimedialny zestaw składający się z: 7-calowego, dotykowego wyświetlacza, radia z mp3, sześciu głośników, wejść AUX i USB oraz głośnomówiącego systemu Bluetooth. W opcji istnieje również możliwość zamówienie zestawu audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem (gra naprawdę dobrze) za kwotę 1500 zł ("nasz" egzemplarz miał ten dodatek na pokładzie).
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<
Obsługa zestawu multimedialnego zainstalowanego w testowanym egzemplarzu była łatwa i intuicyjna. Dotykowy ekran jest efektowny, jednak konserwatyści będą tęsknić za guzikami i pokrętłami. Przyciski odpowiedzialne za sterowanie muzyką umiejscowiono na kierownicy.
Co ciekawe, wraz z multimedialnym zestawem tj. dotykowym ekranem i radiem mp3 klienci otrzymują także bezpłatnie nawigację satelitarną. Bardziej rozbudowany zestaw nawigacji obejmuje również odtwarzacz płyt CD, a także system Peugeot Connect SOS & Assistance, dzięki któremu możemy wezwać pomoc. Ceny tych dodatków to 400 zł (sam odtwarzacz płyt) lub 1400 zł (odtwarzacz + system SOS).
Peugeot 2008 - SCHOWKI
Największym schowkiem jest ten umiejscowiony w desce rozdzielczej przy kolanach pasażera. W tunelu środkowym umieszczono malutką półeczkę pod dźwignią hamulca ręcznego (mało użyteczna), a także zasuwany schowek o sporej głębokości. Tuż pod panelem środkowym znajdziemy półkę z dwoma cup-holderami, które zostały tak rozwiązane, że niewiele napoi będzie się tam mieścić bez przeszkadzania kierowcy. Boczki drzwi wyposażono w obszerne kieszenie będące w stanie pomieścić spore butelki - to rozwiązanie występuje także w tylnej części kabiny.
W przednich oparciach ulokowano kieszenie na różne przedmioty takie jak np. mapy. Daszki przeciwsłoneczne wyposażone są seryjnie w lusterka, ale dodatkowe lampki podświetlające montowane są tylko w wariancie Allure.
Peugeot 2008 - BAGAŻNIK
Bagażnik dzięki bardzo regularnym kształtom oraz objętości wynoszącej 350 litrów, pozwala swobodne zapakowanie zakupów. W codziennym użytkowaniu taka wartość zdecydowanie wystarcza, a gdy zachodzi potrzeba przewiezienia większych elementów, można powiększyć przestrzeń załadunkową do 1194 litrów. Oparcia dzielą się asymetrycznie 60/40, a po ich złożeniu powstaje równa podłoga. Samo składanie kanapy jest bardzo proste - nie wymaga wkładania siły, więc nie przysporzy kłopotów nawet drobnym kobietom.
Fabrycznie mamy wewnątrz kufra elastyczne taśmy po bokach, dzięki którym można przymocować niektóre przedmioty, by nie przemieszczały się po bagażniku. Pod podłogą każdej odmiany ulokowano koło dojazdowe - jest to rozwiązanie pośrednie pomiędzy zestawem naprawczym, a pełnowymiarowym kołem.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5
Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Peugeota 2008 oraz jego cenom w salonach. Ile kosztuje podstawowa wersja, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję wersję Allure? Jak bezpieczny jest francuski crossover? Jakie systemy otrzymujemy w wyposażeniu seryjnym? O tym w 5. odcinku dziennika testu 2008 na SuperAuto24.pl.