Peugeot 2008 - BEZPIECZEŃSTWO
Tak jak w większości nowych pojazdów, także w 2008 główną ochroną przed obrażeniami podczas wypadku jest rozbudowany system poduszek powietrznych. Nawet podstawowa konfiguracja ma na pokładzie 6 airbagów: czołowe kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia i kurtynowe stanowiące zabezpieczenie dla głów podczas wypadku. To obecnie coraz częściej stosowane rozwiązanie, które znacząco podnosi bezpieczeństwo pasażerów.
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Nie mogło zabraknąć oczywiście trzypunktowych pasów bezpieczeństwa z regulacją wysokości (z przodu) oraz wyposażonych w napinacze pirotechniczne. W trosce o pasażerów, kabina dysponuje też czujnikami obecności podróżnych z przodu, a niezapięcie pasów skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem dźwiękowym. Tylna kanapa została wyposażona w system ISOFIX, służący do bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych.
Kierowca ma do dyspozycji kilku elektronicznych "stróżów" wspomagających jazdę i hamowanie. Francuskie auto zostało wyposażone w m.in. następujące systemy: Hill Assist (układ wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę), automatyczny włącznik świateł awaryjnych, ostrzegający w razie nagłego hamowania, ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP (organizację badającą poziom bezpieczeństwa pojazdów) Peugeot 2008 otrzymał maksymalną ocenę, czyli pięć gwiazdek. Crossover zdobył 32 punkty (88% wszystkich możliwych) w zakresie ochrony dorosłych pasażerów w trakcie wypadku, zaś za ochronę dzieci w trakcie podobnego zdarzenia 2008 zgarnął 38 punktów (77%). Za bezpieczeństwo pieszych przyznano 26 "oczek" (72%), a systemy wspomagające bezpieczeństwo w trakcie jazdy oceniono na 6 pkt (70%).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Podwyższona wariacja miejskiego 208 niezależnie od wersji, wyposażona jest w immobiliser, centralny zamek sterowany z kluczyka i wewnętrzny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków. Autoalarm jest dostępny w każdym wariancie w kwocie 700 zł.
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
2008 może również mieć różne dodatki ułatwiające codzienne użytkowanie. Radary parkowania z przodu i z tyłu ułatwiające manewry oraz system automatycznego parkowania, należą do Pakietu Park Assist. Jest on dostępny tylko dla odmiany Allure i kosztuje 1200 zł.
Peugeot 2008 - OŚWIETLENIE
Jeśli chodzi o oświetlenie zastosowane dwatysiąceosiem, to wszystkie warianty są wyposażone w reflektory halogenowe i niestety nie można dokupić nawet w opcji świateł ksenonowych. Trzeba jednak przyznać, że nawet to rozwiązanie gwarantuje bardzo dobrą widoczność w trakcie jazdy nocą. Reflektory dają mocne światło, a jego szeroki kąt padania sprawia, że na drodze nic nie umknie oczom kierowcy.
>>> Peugeot 2008 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
We wszystkich wersjach wyposażeniowych pod przednimi kloszami umieszczono światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii LED. Reflektory przeciwmgielne są dostępne od odmiany Active, zaś w wariancie Allure mają one dodatkowo funkcję doświetlania zakrętów. Trzecie światło STOP w tylnym spoilerze dachowym jest seryjnie dla wszystkich konfiguracji.
Peugeot 2008 - GWARANCJA
Auto zostało objęte 2-letnim programem gwarancyjnym. Warto zaznaczyć, że istnieje także możliwość opcjonalnego przedłużenia gwarancji do nawet 7 lat, z limitem 150 000 km. Co ważne, nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie, a gwarancja na jego perforację wynosi 12-lat. Na powłokę lakierniczą udzielana jest trzyletnia ochrona.
Peugeot 2008 - CENA w POLSCE
Francuski crossover w najtańszej odmianie wyposażenia Access z silnikiem benzynowym 1.2 VTI o mocy 82 KM, kosztuje 54 500 zł. Za najtańszego diesla 1.4 HDI 68 KM, trzeba zapłacić w salonie minimum 61 700 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Peugeot 2008 1.6 e-HDI 92 KM w wersji wyposażenia Allure kosztuje od 78 200 zł.
Silnik/Wersja | Access | Active | Allure |
1.2 VTI (82 KM) M5 | 54 500 zł | 61 200 zł | 67 700 zł |
1.6 VTI (120 KM) M5 | - | 65 800 zł | 72 300 zł |
1.4 HDI (68 KM) M5 | 61 700 zł | 67 700 zł | - |
1.6 e-HDI (92 KM) M5 |
- | 71 700 zł | 78 200 zł |
1.6 e-HDI (115 KM) M6 |
- | - | 82 600 zł |
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym i ostatnim odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl, zaprezentujemy podsumowanie testu Peugeota 2008.