Peugeot 207 SW – WSTĘP
Peugeot 207 to auto zaliczane do segmentu B, czyli klasy aut małych. 207 w pojawił się na rynku w 2006 roku jako następca bardzo popularnego modelu 206, a już rok później stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut segmentu B. Stylistycznie Peugeot 207 kontynuuje linię swojego poprzednika. Podobnie jak model 206, Peugeot 207 także występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Wersja CC – coupe cabriolet pojawiła się w 2007 roku, zaś wersja kombi SW w 2008.
>>> Peugeot 207 SW 2011 – CENA od 47,2 tys. zł
Starsze modele:
>>> Peugeot 207 2009 – CENA od 25,9 tys. zł
>>> Peugeot 207 2007 – CENA od 21,5 tys. zł
W Polsce Peugeot 207 SW, czyli kombi w wersji Active z silnikiem benzynowym 1.4 16V 95 KM i 5-drzwiowym nadwoziem hatchback kosztuje 52 490 zł.
Peugeot 207 SW – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl przewaga pozytywnych opinii o Peugeocie 207:
> Sławek: Auto OK., mam cztero osobową rodzinkę i jeździ nam się super. Mamy klimę, fajne radio i nie przejmujemy się awaryjnością bo auto jest nowe. Wybraliśmy za słaby silnik, ale tutaj chodziło o cenę, chociaż teraz widzę że warto było dołożyć 3,5 tys. i kupić z mocniejszym silnikiem. Oczywiście to nie jest wina auta a naszego portfela i nie ma co gdybać. Ogólnie auto bardzo fajne.
> Tom: bardzo udany model peugeota, jest bardzo zadowolony. super wygląd, nie mogę się na niego napatrzeć :)
> Halszka: auto o bardzo pięknym wyglądzie, ma swój styl, jego sprzedaż wciąż rośnie i dlatego warto go kupić / na kilka lat spokój/, niezawodne, materiały wykończeniowe bardzo wysokiej jakości, nic nie skrzypi, nie piszczy, tworzywa dobrze spasowane, przyzwoite osiągi, spalanie, wyposażenie. Biorąc pod uwagę ten konkretny model z 16 zaworowym silnikiem i wyposażeniem m.in w cztery poduszki, to jego cena jest bardzo konkurencyjna wobec Opla Corsy, Punto , Skody Fabii
Ale nie wszyscy cieszą się z zakupu 207-ki:
> cubikon: Fatalna skrzynia biegów bardzo psuje wrażenia z jazdy, dobre wyciszenie i aerodynamika je nieco poprawiają. Deska rozdzielcza ładna i z niezłych materiałów, boczki słabiej, tapicerkę łatwo "zaciągnąć" jakimś zadziorkiem, twarda i nieprzyjemnie wielka kierownica. Drobnostki których troszkę brakuje (regulacja pierwszej fazy wycieraczek, podłokietnik, czytanie tagów utworów mp3, elektryczna szyba pasażera którą by otworzyć trzeba trzymać guzik non stop ?! Autko bardzo łatwe w obsłudze, po chwili nie miałem problemów z odnalezieniem niczego. Dość słabe audio z dudniącym basem i zbytnio podkręconymi wysokimi tonami.
> dapio111: Uwaga na warunki gwarancji !!! Gwarancja nie obejmuje części tzw. "zużywających się podczas normalnej eksploatacji" co w praktyce oznacza, że na gwarancję producenta nie ma co liczyć (bo cóż się nie zużywa)!!! Ponadto serwis nie radzi sobie nawet z typowymi usterkami "ten typ tak ma". A jak jakiś element ma wadę konstrukcyjną, wymieniają taką część na nową z taką sama wadą konstrukcyjną (oczywiście na koszt klienta patrz wyżej) Życzę radości z jazdy:)
Peugeot 207 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Peugeot 207 SW - OPINIE DZIENNIKARZY
Maciej Pobocha / Motofakty.pl: Pod maską testowanego przez nas 207 SW pracował benzynowy silnik 1,6 l/120 KM. To najmocniejsza jednostka, z jaką oferowane jest małe kombi Peugeota, przygotowana przez Francuzów we współpracy z BMW. Silnik zapewnia autu niezłą dynamikę (przyspieszenie do setki w 9,6 sekundy, prędkość maksymalna 200 km/h), zadowalając się stosunkowo niewielką ilością paliwa. Zanotowane przez nas zużycie w trasie wyniosło 5,6 l/100 km, a w mieście 8,7 l/100 km. Dźwięk pracy jednostki staje się głośniejszy przy ok. 3500-3600 obr./min. 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów pracuje precyzyjnie, ale ma dość długi skok przełożeń. Ze względu na niezbyt duży rozstaw osi, samochód podskakuje na nierównościach.
Wnętrze wykończono materiałami o przyzwoitej jakości. Razi jednak mało nowoczesny panel centralny z drobnymi przyciskami radia i klimatyzacji. Skórzana, gruba kierownica, świetnie leży w dłoniach. Plus należy się za głęboki schowek przed pasażerem siedzącym z przodu i spore schowki w drzwiach przednich. Bagażnik nie ma miękkiej rolety, tylko składającą się, twardą półkę, której obsługa nie należy do najwygodniejszych. Jej zaletą jest natomiast sztywność, dzięki czemu bez obaw można na niej położyć cięższe przedmioty.
Interia.pl: Przez kilka dni testowaliśmy peugeota 207 w niszowej, przynajmniej w naszym kraju, wersji kombi, noszącej zwyczajowe dla omawianej marki oznaczenie SW. Auto w tej odmianie jest dokładnie o 119 mm dłuższe od hatchbacka. Zachowało przy tym główne cechy jego stylistyki, a zatem ogromne reflektory, wystające ponad mocno przetłoczoną maskę, i równie wielką "paszczę" grilla. W podobnej tonacji utrzymany jest także tył pojazdu. Całość, naszym zdaniem, wygląda całkiem zgrabnie i zgodnie ze współcześnie obowiązującymi trendami. Wsiadamy do środka i... przeżywamy lekkie rozczarowanie, bowiem kabina nie poraża przestronnością. O ile kierowca i siedzący obok pasażer nie mogą narzekać na brak miejsca, to na tylnej kanapie jest raczej ciasno. Za to fotele są wygodne, a jednocześnie wystarczająco twarde, by nie powodować bólów kręgosłupa przy dłuższej jeździe.
Producent podkreśla funkcjonalność i prostotę obsługi peugeota 207 SW i nie są to puste obietnice. Nawet kierowca, który po raz pierwszy zasiądzie we wnętrzu tego auta, nie będzie miał żadnych kłopotów z rozeznaniem, co, gdzie i jak. Kłopotliwe jest jedynie włączanie tylnej wycieraczki - pierścieniem na dźwigni przy kierownicy. Trochę zbyt daleko zostały również umieszczone wewnętrzne klamki przednich drzwi. Reszta - bez zarzutu. Korzystne wrażenie sprawia tablica przyrządów. Miękkie plastiki, czytelne wskaźniki. Ich białe tarcze w nocy stają się czarne, z czerwono-pomarańczowym podświetleniem. Efektownym, choć niektórym może wydać się nieco jarmarczne. Bagażnik - o regularnych kształtach i nisko poprowadzonej krawędzi załadunku - ma pojemność 428 litrów (do poziomu rolety), która po złożeniu tylnej kanapy (równa powierzchnia!) rośnie do 1433 l. Aby uzyskać do niego dostęp, można podnieść całą klapę lub tylko tylną szybę.
Peugeot 207 SW – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 07, 8 lutego 2010 r.) testowal Peugeota 207 SW z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI 90 KM:
W opinii testujących, zdolności użytkowe modelu są więcej niż zadowalające. - Kabina gwarantuje niezły komfort podróży, a dość duży bagażnik (poj. 337/1258 l) pozwala na przewiezienie wielu walizek. Owszem, niektórzy konkurenci mają większe kufry (np. Clio Grandtour czy Fabia Combi), ale Peugeot nie szukał na siłę przestrzeni, tylko ukształtował ją tak, żeby była łatwa do zagospodarowania. I chwała mu za to! 207 SW jest nie tylko praktyczne, lecz także stylowo wygląda – doskonale łączy lekkość, dynamikę oraz elegancję. Można liczyć na dobrą widoczność z miejsca kierowcy, niezłe własności jezdne i niskie zużycie paliwa w silniku 1.6 HDI – czytamy w AŚ.
Według red. Janusza Kamińskiego w trasie 90-konny diesel spala znacznie poniżej 5 l/100 km, a w mieście rzadko przekracza 6 l/100 km. Dynamika jest zadowalająca. Natomiast nie zachwycają: dość głośna praca jednostki (wynik nie najlepszego wyciszenia kabiny), precyzja działania przekładni oraz wyposażenie (np. brak klimatyzacji oraz ESP).
Peugeot 207 SW 1.4 95 KM 16V – DANE TECHNICZNE
Peugeot 207 SW | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | kombi |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,156/1,748/1,527 |
Rozstaw osi (metry) | 2,540 |
Masa własna (tony) | 1,123 |
Pojemność bagażnika (litry) | 337 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 50 |
SILNIK | VTi 16V |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 70 / 95 (6000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 136 (4000 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 185 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,7 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 7,7 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 4,9 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,9 |
CENA | |
listopad 2011 | 52 490 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | WIP NAV - 3200 zł |
Dach panoramiczny Cielo | 1750 zł |
Peugeot 207 SW 1.4 95 KM 16V - SPALANIE
Według danych producenta, Peugeot 207 SW z silnikiem benzynowym 1.4 VTI 16V o mocy 95 KM spala: 7,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,0 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,0 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Peugeot 207 SW z silnikiem 1,4 VTI pali:
* ŚREDNIO - 7,2 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,1 l/100 km
* W TRASIE - 5,8 l/100 km
Peugeot 207 SW (2011) – CENA
W Polsce Peugeot 207 SW, czyli kombi w wersji Active z silnikiem benzynowym 1.4 16V 95 KM i 5-drzwiowym nadwoziem hatchback kosztuje 52 490 zł. Najdroższa wersja 207 SW Outdoor z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI 112 KM kosztuje 76 tys. zł.
Peugeot 207 SW - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Peugeot 207 SW 2011 r. – cena od 42,5 tys. zł
>>> Peugeot 207 2008 r. – cena od 19,9 tys. zł
>>> Peugeot 207 2007 r. – cena od 12,8 tys. zł