Peugeot 208 - BEZPIECZEŃSTWO
Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby zagwarantować wyższy poziom bezpieczeństwa biernego, niż model 207. Odkształcalna struktura zawiera specjalne, wydajne pochłaniacze energii na przedniej belce, co pozwoliło skrócić przedni zwis, redukując jednocześnie masę całego pojazdu. 208-ka posiada łamaną kolumnę kierownicy w razie wypadku, aktywny podnóżek, czy standardowe 6 poduszek powietrznych. W skład Air Bagów wchodzą: 2 czołowe dla kierowcy i pasażera, 2 boczne w przednim rzędzie siedzeń oraz 2 kurtyny powietrzne obejmujące oba rzędy siedzeń.
>>> Peugeot 208 1.4 VTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
W aucie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Z przodu zastosowano napinacze pirotechniczne z ogranicznikiem siły napinającej i wygodną regulację wysokości w wersji 5-drzwiowej. Tylny przedział posiada pasy z napinaczami na skrajnych miejscach. W dbałości o najmłodszych, kanapa wyposażona została w system ISOFIX do mocowania fotelika dziecięcego. W wersjach 5-drzwiowych jest też elektryczna blokada zamków drzwi tylnych. Siedziska z przodu otrzymały czujniki obecności podróżujących, z sygnalizacją pasów - brak zapięcia skutkuje doprowadzającym do szału dźwiękiem dzwonka.
>>> Peugeot 208 1.4 VTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
208 oferuje aktywne układy poprawiające panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście kontrolne systemy wspomagające. Podstawą jest ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z wspomaganiem hamowania awaryjnego AFU. W wyposażeniu standardowym we wszystkich wersjach oferowanych w Europie znajduje się też układ ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) nowej generacji, który obejmuje systemy ASR (kontrolę trakcji), CDS (kontrolę stabilności) oraz REF (elektroniczny rozdział siły hamowania). Układ ESP może zostać wyłączony przez kierowcę jedynie w najmocniejszej wersji 1.6 THP.
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Przed złodziejami ma strzec właściciela seryjnie montowany immobilizer. Jest też zdalnie sterowany centralny zamek obsługiwany z pilota kluczyka. Auto posiada także automatyczne ryglowanie zamków drzwi po ruszeniu z miejsca. Dodatkowy fabryczny autoalarm z dwoma kluczykami pilotami, wymaga dopłaty 700 zł.
Peugeot 208 - OŚWIETLENIE
Reflektory halogenowe wyglądają niesamowicie za sprawą nowoczesnych świateł do jazdy dziennej, wykonanych w technologii LED. Podstawowe światła do jazdy dziennej są standardem, ale te wykonane do w technologii LED, seryjne są tylko w najboagtrzym ALLURE. W tańszej wersji trzeba dopłacić za pakiet LED 800 zł. Lamp przeciwmgielnych w zderzaku nie znajdziemy tylko w najuboższym modelu ACCESS. Dostępne jest jeszcze statyczne oświetlenie kierunkowe przez lampy przeciwmgłowe, które poprawia widoczność na boki. Koszt to 500 zł i dostępność tylko w najwyższej wersji.
>>> Peugeot 208 1.4 VTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy, układające się w nietypowy kształt, są tak samo nowoczesne, jak te z przodu - w klosze wbudowano diody LED. Najbogatsze wersje ALLURE posiadają seryjny pakiet widoczność, w jego skład wchodzą: automatyczny włącznik reflektorów, automatycznie włączane zewnętrzne oświetlenie przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu (follow-me home), wycieraczki z czujnikiem deszczu i lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne. Pakiet ten w wersji ACTIVE wymaga dopłaty 800 zł.
Peugeot 208 - GWARANCJA
Francuska marka obejmuje auto 2-letnią umową gwarancyjną na mechanikę, bez limitu kilometrów. Gwarancja na perforację blach nadwozia objęta jest okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Lakier jest objęty natomiast 3-letnią gwarancją.
>>> Peugeot 208 1.4 VTI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
W ramach umów serwisowych Optiway można wykupić pakiety: bezpłatnych przeglądów okresowych (maksymalnie na 60 miesięcy i 180 tys. km za 5510 zł), przedłużenie umowy gwarancyjnej (maksymalnie na 60 miesięcy i 200 tys. km za 5020 zł). Połączenie obu pakietów (maksymalnie na 60 miesięcy i 180 tys. km za 11 800 zł), a także pakiet bezpłatnych przeglądów z wymianą części eksploatacyjnych (maksymalnie na 60 miesięcy i 180 tys. km za 18 010 zł).
Peugeot 208 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Nadwozie 208-ki bardzo dobrze zniosło testy zderzeniowe. Ryzyko odniesienia urazów w trakcie kolizji zostało znacznie ograniczone. Nowy Peugeot otrzymał 5 gwiazdek instytutu badań Euro NCAP. To najwyższa, możliwa do zdobycia nota, plasująca peugeota w czołówce najbezpieczniejszych modeli segmentu B.
Peugeot 208 - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: ACCESS, ACTIVE i ALLURE. Najtańszy Peugeot 208 3-drzwi, kosztuje 39 900 zł. Najtańszy 208 w wersji 5-drzwiowiowej to wydatek 42 900 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Peugeot 208, to najbogatsza wersja wyposażenia ALLURE z silnikiem 1.4 VTI 95 KM. Za taki model trzeba w salonie zapłacić 55 400 zł.
Cena Peugeot 208 3-drzwiowy
SILNIK | skrzynia biegów | ACCESS | ACTIVE | ALLURE |
1.0 VTI 68 KM | M5 | 39 900 zł | - | - |
1.2 VTI 83 KM | M5 | - | 48 700 zł | - |
1.6 VTI 120 KM | M5 | - | - | 60 300 zł |
1.6 HTP 155 KM | M6 | - | - | 66 300 zł |
1.4 HDI 69 KM | M5 | 52 200 zł | - | - |
1.6 e-HDi 92 KM | M5 STT | - | 59 600 zł | 67 100 zł |
1.6 e-HDI 115 KM | M6 STT | - | - | 70 100 zł |
.
Cena Peugeot 208 5-drzwiowy
SILNIK | skrzynia biegów | ACCESS | ACTIVE | ALLURE |
1.0 VTI 68 KM | M5 | 42 900 zł | 47 500 zł | - |
1.4 VTI 95 KM | M5 | 46 900 zł | 49 900 zł | 55 400 zł |
1.6 VTI 120 KM | M5 | - | - | 59 500 zł |
1.4 HDI 69 KM | M5 | 53 400 zł | 56 400 zł | - |
1.6 e-HDi 92 KM | M6 STT | - | 60 800 zł | 66 300 zł |
1.6 e-HDI 115 KM | M6 STT | - | - | 63 300 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Peugeota 208.
WIDEO - zobacz wnętrze Peugeota 208: