Peugeot 301 - BEZPIECZEŃSTWO
Ze względów bezpieczeństwa już podstawowa odmiana oferuje na pokładzie 4 poduszki powietrzne - są to airbagi przednie dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne chroniące tułowia. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia z przodu to standard, co umożliwia zmniejszenie siły nacisku na klatkę piersiową w chwili zderzenia. Regulacji ich wysokości niestety nie ma wcale. Czujniki niezapiętych pasów dotyczą jedynie miejsc w przednim przedziale (brak zapięcia skutkuje uciążliwym sygnałem brzęczka i świetlną kontrolką). Podobnie o nie zamkniętych drzwiach informuje świetlna ikonka na desce rozdzielczej.
>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary taniego sedana <<<
Z tyłu samochód dysponuje 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z systemem automatycznego zwijania. W dbałości o najmłodszych zewnętrzne miejsca tylnej kanapy wyposażono w mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych, z dodatkowym górnym mocowaniem. Zagłówki foteli przednich są regulowane, ale z tyłu mimo trzech miejsc kanapa ma tylko dwa zagłówki (środkowy nie występuje wcale). Na dodatek przez zintegrowanie z oparciami nie ma możliwości ich regulacji. U wyższych osób siedzących z tyłu, ochrona kręgów szyjnych w przypadku kolizji będzie więc niewystarczająca.
>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
W dbałości o bezpieczeństwo podróżnych montowany jest pakiet elektronicznych asystentów wpływających na lepsze panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca już w podstawie ma kontrolne systemy wspomagające, w skład których wchodzą: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Auto przed kradzieżą zabezpiecza seryjnie montowany immobilizer oraz centralny zamek ze zdalnie sterowanego kluczyka pilota. Przycisk automatycznego ryglowania zamków drzwi wpasowany w konsolę środkową także jest standardem. Dodatkowy alarm przeciwkradzieżowy z ochroną obwodową, zmniejszający ryzyko utraty auta, figuruje w katalogu dodatków.
>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Przydatną opcją okazują się czujniki parkowania tyłem, ale wymagają dopłaty 1 000 zł i są dostępne jedynie w wariancie ALLURE. Reagują na przeszkody dźwiękową sygnalizacją. Regulator prędkości z ogranicznikiem jest także oferowany w opcji w cenie 1 000 zł.
Peugeot 301 - OŚWIETLENIE
Reflektory halogenowe zintegrowane z kierunkowskazami, mają manualną regulację wysokości poziomu światła z wnętrza kabiny i funkcję lamp do jazdy dziennej. Wpasowanych w zderzak okrągłych lamp przeciwmgłowych nie ma tylko w podstawowym wariancie ACCESS (w pozostałych standard). Tylne klosze zespolonych lamp z nowoczesnymi biało-czerwonymi obudowani ładnie wyciągnięto na boki błotników. Trzecie światło STOP montowane za tylną szybą jest seryjne, tak samo jak białe obudowy małych bocznych kierunkowskazów.
Peugeot 301 - GWARANCJA
Zwiastunem nowego trendu francuskiego producenta jest 5-letnia gwarancja bez limitu przebiegu. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Blachy zabezpieczone antykorozyjnie dysponują gwarancją na perforację nadwozia na okres 12 lat.
>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Peugeot 301 - CENA
Najtańszy nowy Peugeot 301 kosztuje w promocji 40 500 zł w podstawowej wersji wyposażenia ACCESS z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 VTi 72 KM. Za najtańszą wysokoprężną odmianę 1.6 HDi 92 KM trzeba zapłacić w salonie w promocji 47 000 zł.
Identyczny opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Peugeot 301 1.6 HDi 92 KM w najbogatszej wersji wyposażenia ALLURE kosztuje w salonie w promocji 54 600 zł
silnik / wersja |
ACCESS promocja |
ACTIVE promocja |
ALLURE promocja |
1.2 VTi 72 KM 5M |
40 500 zł 38 100 zł |
46 500 zł 43 300 zł |
49 700 zł 46 300 zł |
1.6 VTi 115 KM 5M |
- |
52 000 zł 48 400 zł |
55 200 zł 51 400 zł |
1.6 VTi 115 KM Automat 4A |
- | - | 60 200 zł 56 000 zł |
1.6 HDi 90 KM 5M |
50 500 zł 47 000 zł |
55 500 zł 51 700 zł |
58 700 zł 54 600 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Peugeota 301.