Peugeot 508 – WSTĘP
Peugeot 508 to auto zaliczane do klasy wyższej średniej, czyli segmentu D. Model 508 to obecnie flagowe auto Peugeota. 508 zadebiutował w 2010 roku jako następca modelu 407 oraz większego 607. Jest rynkowym konkurentem m.in. VW Passata i Opla Insigni. 508 występuje w wersjach nadwozia sedan oraz kombi.
>>> Peugeot 508 2011 – CENA od 68,6 tys. zł
Starsze modele:
>>> Peugeot 407 2009 – CENA od 37,5 tys. zł
>>> Peugeot 407 2006 – CENA od 28,9 tys. zł
W Polsce Peugeot 508 sedan, w podstawowej wersji wyposażenia Access, z silnikiem benzynowym 1.6 120 KM VTi i 6-biegową skrzynią automatyczną MCP kosztuje 68 600 zł. Najdroższa odmiana Peugeota 508 sedan, Allure z silnikiem 2.2 HDI 204 KM i 6-biegową skrzynią automatyczną, to wydatek rzędu 128 200 zł.
Peugeot 508 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl na razie przewaga pozytywnych opinii o Peugeocie 508:
> Starless: Dla mnie jakby kopia koncepcji kilku aut, tj. VW Passat, trochę z Audi A6. Moim zdanie to akurat nie jest wada , gdyż czerpali z najlepszych rozwiązań w motoryzacji. Rozwiązań czysto francuskich brakuje, może oprócz stylizacji bryły samochodu.
> jarek66: Jeżeli wybrać, to wersję Allure z dodatkowym wyposażeniem - pakiet oświetlenie, pakiet elektryczny. Automat lub manual - nie zautomatyzowaną.
> Marek 457: Spokojnie może konkurować z passatem i avensisem, o lagunie nawet nie wspomnę.
> Elidon: Naprawdę super autko -BMW e46 - 2004 rok to jest ogórek przy 508.Wiem co mówię.
> Łukasz: Świetne auto polecam, elegancja, moc i komfort.
Peugeot 508 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Peugeot 508 - OPINIE DZIENNIKARZY
Juliusz Szalek / Moto.pl: Po pierwszych jazdach nowym 508 można odnieść wrażenie, że Francuzi zrobili nie jeden, a dwa nowe modele. (…) W zależności od wersji silnikowej auto ma różne zawieszenia. (…) Lepsze zawieszenie montowane jest bowiem tylko z jednym silnikiem. Największym i najmocniejszym. Ale od początku. Dużo mówiło się o tym, że 508 to auto pomiędzy starym 407 i większym 607. Ile z tego marketingowego gadania? Wiele, bo podczas prezentacji Peugeot sam przyznaje, że tak naprawdę 508 to następca 407-ki. Świadczy o tym choćby fakt, że właśnie do 407 porównywane są wszystkie wymiary i osiągi nowego modelu. 508 ma zatem o 9,2 cm większy rozstaw osi (281,7 cm). W przypadku sedana auto urosło o ponad 10 cm (479,2 cm), w przypadku kombi o 4,8 cm (481,3 cm). Dzięki temu auto oferuje zdecydowanie więcej miejsca. Więcej niż VW Passat, który ma mniejszy rozstaw osi (271,2 cm) i Ford Mondeo (285 cm). Skrócono także przedni zwis (o 4,3 cm) a wydłużono tylny, co wpłynęło na lepsze proporcje, a także pozwoliło powiększyć bagażnik. W wersji sedan do 545 litrów, dla kombi do 660. Po złożeniu siedzeń i uzyskaniu płaskiej podłogi pojemność wzrasta do 1 581 litrów w przypadku sedana i 1 865 litrów w przypadku SW.
Nowy Peugeot jest także lżejszy od poprzednika. Porównując auta z tymi samymi silnikami, 508 w wersji sedan schudł od odpowiedniego modelu 407 o 25 kg, a w wersji SW - o 45 kg. A to z kolei wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. (…) A jak auto prezentuje się na drodze? Stylizacyjnie nowy 508 nie budzi takich kontrowersji jak 5008 czy 3008. Być może to zasługa zupełnie nowego przodu, który po raz pierwszy zaprezentowano w koncepcie SR1. Zamiast szerokie „uśmiechu” w 508 jest bardziej tradycyjny, sporych rozmiarów owalny grill, logo na masce, oznaczenie wersji w przedniej kracie i nowość: napis Peugeot, tuż poniżej krawędzi maski. W tylnej części wersji sedan trzy czerwone pazury kryją trzy rzędy świateł LED. Tylne reflektory modelu SW otrzymały czerwoną obwódkę, która rozświetla się po włączeniu świateł. Kufer jest zgrabny, a całość, co trzeba przyznać elegancka. W końcu Peugeot ma spore doświadczenie w produkcji sedanów. Teraz, choć to kwestia gustu, można powiedzieć znowu ładnych sedanów.
Wnętrze jest proste i zarazem eleganckie wykończone niezłej jakości materiałami. Szczeliny między sąsiadującymi elementami są naprawdę niewielkie. To zasługa multipleksowej konsoli centralnej. Oczywiście wiele przełączników ma znajomy kształt, ale udało się stylistom stworzyć wrażenie świeżości. Pojawiły się technologiczne nowinki, jak choćby kolorowy head-up display. W porównaniu z konkurencją może się jednak wydawać archaiczny, bo standardem jest teraz obraz rzucany na przednią szybę. Ale w końcu to wyposażenie dodatkowe. Co ważne pozycja za kierownica w 508 jest bardzo wygodna. No może przydałoby się ciut bardziej obniżyć fotel kierowcy, ale nie bądźmy drobiazgowi. Miejsca dla pasażerów również jest sporo, szczególnie tych na tylnej kanapie. Peugeot wreszcie prowadzi się jak niemiecka konkurencja. Zawieszenie cicho tłumi nierówności, stabilizując auto w szybkich łukach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a także nowa 6 biegowa skrzynia i silnik chętnie słuchają poleceń kierowcy.
Czesław Wachnik / Regiomoto.pl: Kokpit 508 także różni się od tych spotykanych w innych peugeotach. Możemy tu co najwyżej zobaczyć niektóre elementy z modelu 5008. Deska jest wykonana z materiałów o bardzo wysokiej jakości, bez jakiejkolwiek ekstrawagancji i udziwnień. Na początku może przerazić nas nieco duża liczba przycisków, szczególnie na kierownicy i środkowej ,,szynie’’, ale szybko się przyzwyczaimy. W modelu Peugeot 508 niejako centralną sterownię, umieszczono na ,,szynie’’ między kierowcą a pasażerem. To wygodne rozwiązanie, chociaż w czasie jazdy zdarzało się, że przełączając biegi, niechcący naciskałem gałkę sterownika. Kierowca ma przed sobą klasyczne dwa zegary, prędkościomierza i obrotomierza. Trzyramienna kierownica jest średniej wielkości jak na tę klasę auta, jednak jest wygodna. Wnętrze jest bardzo obszerne. Z przodu jak też na tylnej kanapie jest wygodnie, bez problemów pojadą nawet wysocy podróżni.
Zawieszenie 508, szczególnie biorąc pod uwagę, że jest to auto rodem z Francji, jest zaskakująco sztywne. O żadnym bujaniu nie ma tu mowy. Ale Peugeot wiedział co robi, zawieszenie jest komfortowe, ale jednocześnie doskonale niweluje nierówności naszych dróg. Peugeot zachowuje się bardzo pewnie, bez problemów wychodzi nawet z ostrych zakrętów, doskonałe są też hamulce. I co ważne, nawet przy sporych prędkościach wewnątrz jest cicho, silnik jest praktycznie niesłyszalny. Do środka nie dociera też żaden szum z zewnątrz. Auto doskonale wyciszono.
Peugeot 508 – TEST Auto Świat
Portal Auto-Świat.pl z 11 października 2011 r. opisuje Peugeota 508:
W opinii testujących, bez względu na rodzaj nadwozia najnowsza propozycja Peugeota może się podobać, polubią ją głównie ci, którzy od pojazdu tej klasy oczekują czegoś więcej niż tylko urządzenia przemieszczającego się z punktu A do B. - 508-ka bez względu na rodzaj nadwozia może się podobać, ten złowieszczo uśmiechnięty pysk, wydłużone efektowne reflektory z ledowymi światłami do jazdy dziennej, nisko umieszczone logo oraz ciekawy kształt świateł przeciwmgielnych. Tak ten lew rusza na polowanie, a jego celem jest jak najpewniejsze pochłanianie kolejnych kilometrów dróg – pisze Robert Rybicki.
Według AŚ, nie jest tajemnicą, że z zewnątrz Peugeot 508 w niczym nie przypomina swoich poprzedników. Natomiast we wnętrzu znaleźliśmy elementy znane ze starszych modeli francuskiego producenta. Tak to nie pomyłka, za sterowanie elektrycznymi szybami oraz lusterkami odpowiada zestaw przycisków znany z 307-ki, 206-ki czy choćby 407-ki. Można przypuszczać, iż firmowe magazyny części jeszcze nie zostały do końca opróżnione. - Na szczęście to jedna z niewielu wad jakie dostrzegliśmy w kabinie naszego przestronnego kombi. Poza wspomnianymi wcześniej elementami kokpit Peugeota 508 to prawdziwy XXI wiek. Przyciski sterujące funkcjami pojazdu, radia czy klimatyzacji są wystarczająco duże, jeśli dodamy do tego białe wyraźne napisy i niemiecką ergonomię – otrzymamy wyjątkowo praktyczny i komfortowy pojazd – dodaje red. R. Rybicki.
Peugeot 508 1.6 VTI 120 KM - DANE TECHNICZNE
Peugeot 508 | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | sedan |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,792/2,068/1,853 |
Rozstaw osi (metry) | 2,817 |
Masa własna (tony) | 1,390 |
Pojemność bagażnika (litry) | 473 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 72 |
SILNIK | VTI |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 88 / 120 (6000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 160 (4250 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 203 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,5 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 9,0 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 4,6 |
CENA | 6,2 |
grudzień 2011 | 68 600 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | WIP NAV - 5100 zł |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Peugeot 508 1.6 VTI 120 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Peugeot 508 sedan z silnikiem benzynowym 1.6 VTI o mocy 120 KM spala: 9,0 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,6 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,2 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Peugeot 508 (2011) – CENA
W Polsce Peugeot 508 sedan, w podstawowej wersji wyposażenia Access, z silnikiem benzynowym 1.6 120 KM VTi i 6-biegową skrzynią automatyczną MCP kosztuje 68 600 zł. Najdroższa odmiana Peugeota 508 sedan, Allure z silnikiem 2.2 HDI 204 KM i 6-biegową skrzynią automatyczną, to wydatek rzędu 128 200 zł.
Peugeot 508 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Peugeot 508 2011 r. – cena od 66,9 tys. zł
>>> Peugeot 407 2008 r. – cena od 36,9 tys. zł
>>> Peugeot 407 2004 r. – cena od 19,9 tys. zł