Maszyny z Affalterbach z logo AMG rozgrzewają już od samego patrzenia, a podczas AMG Driving Academy trzeba jeszcze do nich wsiąść, odpalić silnik i jeździć po wirażach. Sama myśl o takich dynamicznych próbach potrafi rozpalić, a już umoszczenie się w ciasno otulających ciało fotelach, złapanie kurczowo sportowej kierownicy i wsłuchiwanie się w rytm i gang wydobywający się z układu wydechowego, przeradza się w salwę bodźców. Uderzenie adrenaliny przychodzi po ruszeniu z miejsca i wbiciu gazu do dechy, a jej skuteczne podtrzymanie gwarantują kolejne pokonywane zakręty, długie proste i ostre dohamowania. Tor wyścigowy zawsze jest agregatem emocji, bez względu na auto, jakim się jedzie. Emocje te jednak potrafią miarowo rosnąć, wraz ze wzrostem mocy i możliwości aut, jakimi się dysponuje. A tych podczas AMG Driving Academy 2019 nie brakuje - od bazowego modelu AMG A 35, przez AMG GT 63 S 4-drzwiowe Coupe, aż po topowe AMG GT R.
Zobacz WIDEO: Mercedes-AMG A 35 na Poznań Motor Show 2019
Mistrzem kierownicy potrafi być każdy, ale głównie na prostej i do pierwszego ostrego zakrętu. Samochodami trzeba jeszcze potrafić jeździć, a szczególnie tymi dysponującymi ogromnymi mocami, ułatwiającymi zrobienie sobie krzywdy. Doskonale wie o tym marka Mercedes-AMG, mająca swoje korzenie w sporcie motorowym. Wszyscy w siedzibie w Affalterbach wiedzą, że najlepsza technika musi iść w parze z doświadczeniem i możliwościami kierowcy. Panowanie nad pojazdem to podstawa, dlatego równolegle do aktywności w wyścigach oraz produkcji cenionych na całym świecie samochodów sportowych, marka AMG angażuje się w doskonalenie umiejętności ich nabywców i nie tylko.
Siódma edycja
Polski oddział AMG Driving Academy organizuje szkolenia dla kierowców w Polsce już od 7 lat – łącząc fascynację jazdą samochodami o wysokich osiągach z najwyższym poziomem merytorycznym zajęć z techniki bezpiecznej i sportowej jazdy. W tym czasie certyfikowani instruktorzy przeszkolili ponad 3500 uczestników, w tym aż 700 w 2018 roku.
Sprawdź: Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - CENY, dane techniczne
Sezon 2019 już wystartował. Uczestnicy planowanych szkoleń AMG Driving Academy będą mieli do dyspozycji najnowsze maszyny ze stajni AMG – począwszy od CLS 53 oraz AMG GT 4-drzwiowe Coupe przez odnowione C 63 i limuzynę E 63 S wyposażoną w specjalną telemetrię, aż po rasową maszynę z wyścigowymi genami – AMG GT R PRO (4.0 V8, 585 KM i 700 Nm). Flota obejmuje też nowego hot hatcha A 35 z napędem na obie osie 4MATIC, automatyczną skrzynią 7-biegową i silnikiem turbo o mocy 306 KM. To najbardziej przystępna cenowo przepustka do świata sportowych osiągów AMG, co potwierdza czas 4,7 sekundy potrzebny do uzyskania pierwszej „setki” od startu.
Wszystkich tych smaków miałem okazję „spróbować” i poznać, w jak ogromnym stopniu różnią od siebie, jednocześnie tak samo mocno angażując kierowcę w prowadzenie.
Duża Klasa E na sterydach AMG (612 KM i 850 Nm) napiera do przodu jak pancerny pociąg, składając się za moment w zakręcie niczym szwajcarski scyzoryk. Po wyłączeniu ESP i uruchomieniu trybu Drift poprzez wykonanie skomplikowanej procedury, E 63 S nagle zacznie tańczyć oberki i wymagać silnej ręki prowadzącego. Zaskakujący show baletowy między pachołkami wykona za to AMG GT 4-drzwiowe Coupe (639 KM i 900 Nm), wyposażone w skrętną oś tylną. Ten ciężki, jak kloc model sprawia wrażenie, jakby prawa fizyki go w ogóle nie dotyczyły. Auto łamie się podczas slalomu z zaskakującą łatwością, przyprawiając wypieki mniejszym członkom rodzinki AMG. Wspomniane A 35 z 2-litrowym silnikiem to waga piórkowa przy napędzanych widlastymi ósemkami monstrach. Sposób prowadzenia kompaktowego rozrabiaki, z którym zwyczajnie nie trzeba się siłować, jest wyraźnie inny. W porównaniu z podrasowaną Klasą A, tylnonapędowy AMG GT R z daleka przeraża wyglądem i swoimi możliwościami, a po wyprowadzeniu na asfalt nie ukrywa swojej narowistości i budzi respekt.
Jazda bokiem, pętle po torze
Każdy, kto chce pojeździć autami serii AMG po torze i czegoś się nauczyć, może wziąć udział w odpłatnym szkoleniu. Formuła łączy możliwość przetestowania walorów maszyn AMG z doskonaleniem swoich umiejętności za kierownicą. Chętni mają do wyboru kilka rodzajów szkoleń o zróżnicowanym stopniu trudności. Obejmują one m.in. ćwiczenia szybkich slalomów, kontrolowanego poślizgu (również przy wyłączonym systemie ESP), technik awaryjnego hamowania, a także elementy stricte sportowe, włącznie z pokonywaniem pełnej pętli toru i rywalizacją pomiędzy uczestnikami. Owszem, kręcenie kółek po torze jest tym, co poszukiwacze adrenaliny lubią najbardziej. Żeby jednak do takiej wymagającej jazdy się przygotować, warto wcześniej za kierownicą przykładowego AMG GT 63 S 4-drzwiowego Coupe, poćwiczyć slalomy i hamowanie, aby oswoić się z bestią przyspieszającą w 3,2 s do „setki”.
Przeczytaj: Mercedes-AMG C43 Cabrio 3.0 V6 Biturbo - TEST
Osobne szkolenie przeznaczono dla amatorów widowiskowej techniki jazdy, jaką jest drift (jazda poślizgami). Kontrolowane wprowadzanie modeli C 63 lub E 63 S w poślizg i wychodzenie z niego cało, bez lądowania na poboczu, wymaga cierpliwego treningu. Dodatkowo, poza pełnymi adrenaliny zajęciami na torze, wybrane szkolenia oferują relaksujący przejazd malowniczymi trasami regionu Kielc lub Poznania (zależnie od miejsca, w którym odbywa się dane szkolenie).
Polska jest jednym z 16 rynków świata, na których działa AMG Driving Academy. Zajęcia prowadzi certyfikowany zespół 7 instruktorów, a każdy z nich łączy bogate doświadczenie, zgromadzone m.in. w sporcie motorowym, z umiejętnością skutecznego przekazywania wiedzy.
W tym roku zajęcia AMG Driving Academy będą odbywać się nie tylko w Polsce – na Torach Kielce i Poznań, ale także na Automotodromie Brno (Czechy) oraz w Szwecji (szkolenia w warunkach zimowych). W kalendarzu zaplanowano łącznie około 40 wydarzeń. Terminy oraz szczegółowy program szkoleń można znaleźć tutaj - KLIKNIJ. Partnerem oponiarskim AMG w sezonie 2019 jest firma Continental Opony Polska.
WIDEO - najszybsze Mercedesy-AMG w akcji
Jesteśmy na Instagramie - obserwuj nasz profil