Poprawa parametrów to rezultat zastosowania po raz pierwszy w oponie tej kategorii technologii Green Power Compound i jej trzech nowatorskich elementów. Nowo opracowany elastomer poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni. Inny elastomer odpowiedzialny jest za wydłużenie żywotności bieżnika. Natomiast wkomponowanie drobin krzemionki w łańcuchy polimerowe wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Michelin Pilot Sport 3 zawiera również technologię Anti-Surf - zaokrąglony bark opony utrzymuje się ponad powierzchnią wody pokrywającą asfalt, przez co oddala zjawisko aqua-planingu i pozwala na szybsze odprowadzanie wody na boki opony.
Precyzję manewrowania na suchych nawierzchniach zwiększa Technologia Programowanych Odkształceń (Programmed Distortion) rzeźby bieżnika, która zapobiega nierównomiernemu zużyciu, przez co wydłuża przebiegi. Bieżnik utrzymywany jest w optymalnej temperaturze - przy niskich prędkościach szybko się rozgrzewa w celu osiągnięcia elastyczności poprawiającej przyczepność, a podczas szybkiej jazdy usztywnia się, aby zapobiec nadmiernej kumulacji ciepła.
Opony Michelin Pilot Sport 3 będą wprowadzane na rynek przez cały 2010 rok. Do końca roku na rynkach wymiany opon będzie dostępnych 25 rozmiarów o średnicy osadzenia od 16 do 19 cali.