Oświetlenie nastrojowe wnętrza oraz przednie i tylne LED-owe lampy o bardzo ciekawych i nieszablonowych wzorach są od pewnego czasu na motoryzacyjnym topie. Mieniące się różnymi kolorami wnętrza mają już nie tylko producenci premium. Kolorowy LED-owy szał dotarł także pod motoryzacyjne strzechy. Jednak to najbardziej zamożni segmentowi gracze starają się wyznaczać nowe trendy w tym świetlnym wyścigu zbrojeń.
Testowaliśmy: SUV-y są nudne? Na pewno nie ten! BMW X3 M Competition 3.0 R6 M TwinPower Turbo 510 KM - TEST, OPINIA
Przednie reflektory w nowym BMW X6 mogą świecić nie tylko światłem LED-owym, ale i laserowym. Lampy tylne oparte są z kolei na bardzo popularnych aktualnie LED-ach. Jednak w przeciwieństwie do Audi w momencie otwierania lub zamykania auta nie tworzą one trwającej kilka sekund efektownej animacji. BMW idzie jednak o krok dalej od rywala zza miedzy. Podświetlany przedni grill? Proszę bardzo! Tego nikt poza domorosłymi tunerami jeszcze nie wymyślił! Funkcja Iconic Glow aktywowana jest z poziomu systemu iDrive i budzi skrajne odczucia. Wszystkich fanów tego rozwiązania muszę jednak nieco zmartwić. Grill podświetla się tylko na postoju. Podczas jazdy kontrowersyjny efekt zostaje wygaszony.
WIDEO - tak działa funkcja Iconic Glow w BMW X6
Wnętrze? Tutaj aż roi się od jakże popularnych diod LED. Chociaż pełny efekt widoczny jest dopiero po zmroku. Świecące na różne kolory LED-owe paski znajdziecie na tunelu środkowym, na konsoli, na desce rozdzielczej oraz na boczkach drzwi. Podświetlony jest także szyberdach oraz głośniki opcjonalnego systemu Bowers&Wilkins Diamond Surround Sound System wartego 25 747 zł ekstra. Do wyboru jest kilka kolorów podświetlenia, które wybierać można z poziomu menu systemu multimedialnego.
Nie przegap: BMW X4 30i xDrive to świetny SUV, ale brakuje mu jednej, istotnej cechy - TEST, OPINIA
Ciekawie, ale zdecydowanie mniej kontrowersyjnie prezentuje się inne świetlne rozwiązanie w nowej X6. Chociaż sama nazwa dywan świetlny brzmi dość intrygująco. W praktyce, ów dywan polega na oświetleniu podłoża z boku auta za pomocą diod umieszczonych pod klamkami. Rozwiązanie znane i stosowane w wielu samochodach różnych marek.
A propos multimediów. Za ”jedyne” 13 646 zł możecie dokupić tak zwany System rozrywki z tyłu Professional. Zawiera on dwa dotykowe, 10,2-calowe ekrany przymocowane do zagłówków przednich foteli. Na każdym z ekranów niezależnie można wyświetlać nie tylko dane dotyczące podróży, ale także programy z wbudowanego tunera TV lub innego źródła wideo. W przeciwieństwie do wymienionych wcześniej świetlnych gadżetów, taki multimedialny pakiet ma duży sens. Szczególnie jeśli często jeździcie w dłuższe trasy, a na tylnej kanapie zasiadają dzieci.
Sprawdź też: To najmocniejsze seryjne BMW. Jak się z nim żyje? BMW M5 Competition - TEST, OPINIA, WIDEO
Dokąd zmierza ten cały LED-owy wyścig zbrojeń? Jakie elementy auta można jeszcze podświetlić? Jestem niemalże pewien, że na tej płaszczyźnie, producenci premium z BMW na czele jeszcze nie raz nas zaskoczą.