W przypadku aut elektrycznych największą ciekawość budzą dwie rzeczy – zasięg możliwy do pokonania na jednym ładowaniu oraz czas ładowania akumulatorów. Akumulatory w EQC mają pojemność 80 kWh. Według normy WLTP powinny one wystarczyć na pokonanie ponad 400 km. Czy takie dane pokryły się z rzeczywistością? O tym dowiecie się z testu wideo.
Kolejną ciekawą cechą aut elektrycznych są osiągi. Dzięki dwóm silnikom elektrycznym EQC może pochwalić się mocą 408 KM. Imponujący jest także moment obrotowy, który wynosi maksymalnie 760 Nm. Takie dane pozwalają temu ważącemu około 2500 kg „na sucho" autu rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy. To kapitalny wynik. Kapitalna i natychmiastowa jest także reakcja na dodanie gazu. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od pierwszego obrotu silnika elektrycznego. W związku z tym samochód reaguje na każde dotknięcie pedału gazu niczym wąż, któremu ktoś nadepnął na ogon.
Oprócz cech dotyczących wrażeń z jazdy, osiągów oraz szeroko pojętego napędu, EQC wyróżnia się jeszcze jedną rzeczą - na pokładzie ma znany system MBUX. Posiada on niezliczone wręcz możliwości personalizacji oraz m.in. oferuje bardzo rozbudowaną funkcję obsługi głosowej. Jak to działa w praktyce prezentuję na filmiku.
Pomimo zaawansowania technologicznego oraz elektrycznej natury Mercedes EQC jest typowym SUV-em. Niezbyt nachalnym od strony stylistycznej, ale także nie pozbawionym dość ekscentrycznych smaczków. Wystarczy spojrzeć na przód auta, aby dostrzec LED-owy pasek umieszczony tuż nad grillem. Taki zabieg sprawia, ze auto dość mocno zwraca na siebie uwagę po zmroku.
Przeczytaj także: Tak na komendy głosowe reaguje nowy Mercedes. System MBUX zaskakuje odpowiedziami - TEST WIDEO
Elektryczna motoryzacja nie jest pieśnią przyszłości. Elektryczna motoryzacja to teraźniejszość, a doskonałym przykładem tej tezy jest Mercedes-Benz EQC. Nie jest to jedynie jeżdżący gadżet, będący tylko ciekawostką. To auto pokazujące, jak z upływem lat będą wyglądać nowe osobowe pojazdy. O ile ma się gdzie ładować ten samochód (bateria jest duża, więc wskazana jest szybka ładowarka), można nim swobodnie jeździć na co dzień, a nawet uda się wyjechać za miasto i wrócić. Wypada tylko koniecznie wziąć poprawkę na deklarowany przez producenta zasięg. Wyjazd gdzieś dalej trzeba będzie połączyć z przymusowym postojem pod ładowarką (w Polsce mamy ich niewiele), a w najgorszym wypadku z noclegiem, jeśli przyjdzie ładować baterię z tradycyjnego gniazdka. Zapraszam do obejrzenia testu wideo.
ZOBACZ WIDOK 360° - taki jest Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - dane techniczne
Silnik | 2 silniki elektryczne |
Paliwo | energia elektryczna |
Pojemność akumulatorów | 80 kWh |
Moc maksymalna | 408 KM |
Maks moment obrotowy | 760 Nm |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,1 s |
Skrzynia biegów | automatyczna |
Napęd | na cztery koła / 4MATIC |
poziom emisji CO2 | 0 g/km |
Długość | 4762 mm |
Szerokość | 1884 mm |
Wysokość | 1624 mm |
Rozstaw osi | 2873 mm |
Masa własna | 2420 kg |
Pojemność bagażnika | 857 l |
Hamulce przód/ tył | tarczowe wentylowane/ tarczowe wentylowane |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Opony przód i tył (w testowym modelu) |
235/55 R19 |