Renault Clio Grandtour - BEZPIECZEŃSTWO
Podstawowo na pokładzie małego francuskiego kombi klienci znajdą cztery poduszki powietrzne. W ich skład wchodzą airbagi przednie dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki bezpieczeństwa chroniące tułowia, głowy i klatki piersiowe. Niestety kurtyny w Grandtourze nie występują, co dziś jest w większości nowych samochodów jest standardem wyposażenia. W aucie zastosowano na wszystkich miejscach trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli dodatkowo pasy mają regulację wysokości i napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki z dźwiękową oraz świetlną sygnalizacją niezapięcia, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedziskach tylnej kanapy i przednim fotelu pasażera.
Kierowcy dodatkowo asystują różne systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Clio seryjnie posiada: Hill Start Assist (system wspomagania ruszania pod górę), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) sprzężony ze wspomnianym wyżej AFU (wspomaganie nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych, zwiększające ciśnienie w układzie hamulcowym), ESC (elektroniczny system dynamicznej kontroli toru jazdy) z ASR (kontrolą zapobiegania poślizgom kół pędnych przy ruszaniu). Standardem jest też regulator-ogranicznik prędkości.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Fabrycznie każde Clio Grandtour dysponuje immobiliserem, czyli kodowanym system blokady zapłonu. Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi z karty pilota i guzikiem startowym w desce, to również standard. System RENAULT HANDS FREE, który nie wymaga nawet wyjmowania karty pilota z kieszeni montowany jest jedynie w najbogatszym modelu INTENS. Oferuje on zbliżeniowe odblokowywanie zamków i automatyczne ryglowanie po oddaleniu się od wozu.
Instalacja z autoalarmem to dodatkowy koszt 300 zł. W kabinie znajdziemy jeszcze przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków drzwiowych, wykluczający niekontrolowane otwarcie drzwi. W razie obawy zarysowania wozu z pomocą mogą przyjść zbliżeniowe radary w zderzakach dostępne w opcji za 1 000 zł, lub kamera cofania zintegrowana z systemem multimedialnym R-link (cena systemu 2 200 zł).
Renault Clio Grandtour - OŚWIETLENIE
Obok halogenowych reflektorów ze zintegrowanymi kierunkowskazami, zgrabnie wkomponowane w pas grilla seryjne LED-owe światła do jazdy dziennej. Dodatkowe czujniki zmierzchu uruchamiające światła mijania wraz z czujnikami deszczu wprawiające w ruch wycieraczki przednie, są montowane tylko w najbogatszym INTENS. Wariant ten posiada również w zderzaku okrągłe lampy przeciwmgłowe (w pozostałych dopłata 600 zł).
Duże tylne lampy z biało-czerwonymi kloszami ładnie świecą po zmroku. Trzecie światło STOP za szybą tylną jest montowane seryjnie. Lusterka boczne niezależnie od odmiany posiadają wbudowane kierunkowskazy.
Renault Clio Grandtour - GWARANCJA
Samochody Renault objęte są 2 letnią gwarancją na mechanikę bez limitu kilometrów na wszystkie wady materiałowe, montażowe oraz fabryczne, licząc od daty wydania pojazdu pierwszemu właścicielowi wpisanej w książce gwarancyjnej. Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i jest objęte 12-letnią gwarancją na jego perforację. Dodatkowa Formuła Non Stop daje możliwość wykupienia gwarancji na okres 5 lat.
Pomoc Assistance w razie awarii auta na terenie całej Polski oraz krajów europejskich oferowana jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Assistance zapewnia naprawę pojazdu na miejscu, a w przypadku braku możliwości dokonania takiej naprawy, samochód zostanie odholowany do najbliższej Autoryzowanej Stacji Obsługi RENAULT.
W przypadkach uzasadnionych zakresem oraz czasem trwania naprawy można otrzymać samochód zastępczy.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Najnowsze Clio czwartej generacji w odmianie 5-drzwiowej, w przeprowadzonych testach zderzeniowych niezależnej organizacji badawczej Euro NCAP otrzymało najwyższą notę 5 gwiazdek.
Renault Clio Grandtour - CENA w POLSCE
Najtańsze Clio Grandtour w podstawowej wersji wyposażenia LIFE z silnikiem benzynowym 1.2 16V 75 KM, kosztuje 43 950 zł. Za najtańszego diesla 1.5 dCi 75 KM, trzeba zapłacić w salonie 53 900 zł.
Opisywane i testowane przez redakcję SuperAuto24.pl Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 KM w wersji wyposażenia INTENS to wydatek 57 850 zł.
wersja/silnik | LIFE | BUSINESS | ZEN | INTENS |
1.2 16V 75 KM | 43 950 zł | 45 000 zł | 48 000 zł | - |
Energy TCe 90 KM | - | - | 52 950 zł | 57 850 zł |
dCi 75 KM | 53 900 zł | 53 900 zł | 56 900 zł | - |
TCe 120 EDC | - | - | 61 450 zł | - |
Energy dCi 90 KM | - | 57 700 zł | 60 700 zł | 65 600 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu Renault Clio Grandtour.