Renault Koleos – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA - ZDJĘCIA

2012-01-13 11:00

Renault Koleos - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Renault Koleos za pismem Auto Świat, portalem AutoCentrum. CENA Renault Koleos za Otomoto, Samar, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Renault Koleos, ZDJĘCIA RENAULT KOLEOS - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie RENAUKLT KOLEOS tylko na Superauto24.pl.

Renault Koleos - WSTĘP

Renault Koleos jest produkowany od 2008 roku. Francuski SUV przeszedł ostatnio odnowę. Zasadnicze zmiany dotyczą wyglądu zewnętrznego, wystroju wnętrza, a także silników wysokoprężnych, których emisja CO2 i zużycie paliwa uległy zmniejszeniu.

Face lifting nadwozia polegał głównie na przekonstruowaniu przedniego pasa: stary wlot powietrza został zastąpiony eleganckim, chromowanym grillem, reflektory mają nowy smukły kształt. Nowocześniejsze są także zewnętrzne lusterka wsteczne, które mają teraz wbudowane diodowe kierunkowskazy. W kabinie zastosowano nowe rodzaje tapicerki i elementów wystroju wnętrza. Zmianie uległa też tablica rozdzielcza i jej podświetlenie, a zespół zegarów i wskaźników ma nową, bardziej nowoczesną formę.

 

Francuski SUV mierzy 4,52 metra długości, 1,86 m szerokości, 1,95 metra wysokości. W polskiej ofercie Renault Koleos znajduje się jedynie z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi: 2.0 dCi mocy 150 KM (również z automatyczną skrzynią biegów) oraz 2.0 dCi 175 KM. Samochód w każdej wersji silnikowej i wyposażeniowej ma napęd na 4 koła. Technologia 4x4 w Renault pochodzi od Nissana.

>>> Nowy Renault Koleos 2012 r. – cena od 100 tys. zł

Starsze modele:

>>> Renault Koleos 2008 r. – cena od 30,7 tys. zł

Renault Koleos - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu autocentrum.pl znaleźliśmy różne opinie o Renault Koleos:

> Edd: Koleon nie wygląda jak produkt z europy i w sumie nie wygląda nawet jak Renault. Bardziej przypomina auta z korei, Samsunga, Kię itp. Pewnie dlatego w europie sprzedaż tak kuleje. Sam wybrałbym raczej VW Tiguana lub Toyotę Rav4 niż Koleosa

> Samar: W europie to chyba największa po Lagunie III i Latitude porażka Renault ostatnich lat. Auto sprzedaje się wręcz fatalnie i w ilościach śladowych. Nie sądzę żeby lifting coś pomógł zwłaszcza że nie poprawił wyglądu karoserii. Zresztą europa ma świra na punkcie Volkswgena Tiguana który od 4 lat jest najczęściej kupowanym małym SUVem

> murph6: Auto komfortowe, przestronne, dobrze zrobione, z duży właściwościami terenowymi. Problemem jest jednak wygląd tego auta, który europejczykom raczej się nie podoba. Jednakże ja z samochodu jestem bardzo zadowolony bo nie można narzekać np. na to że gorzej się prowadzi od reszty suvów to efekt tego, że Renault w tym modelu postawiło na komfort. Wyposażenie auta, jakość i cena świetnie ze sobą współgrają.

> Tomi: Sila marki mowi sama za siebie.... osobiscie majac do dyspozycji takie pieniadze na 100% nie kupilbym Renault.

Renault Koleos - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Renault Koleos - OPINIE DZIENNIKARZY

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat nr 43/2011 r.) testując Renault Koleosa uznał, że jego jedynym minusem jest skrzynia biegów:

R. Rybicki / Auto Świat: Z zewnątrz pojazd można bez trudu odróżnić od poprzednika dzięki: nowej dużej atrapie chłodnicy, większym reflektorom zachodzącym wyżej na maskę i kierunkowskazom w lusterkach. Przestronne wnętrze w wersji Privilége kusi skórzaną tapicerką, a dodatkowym atutem jest wiele schowków: w podłokietniku, na drzwiach, przed pasażerem z przodu, pod podłogą oraz w szufladach pod przednimi fotelami. Cieszą dobre materiały wykończeniowe i wygodna pozycja za kierownicą. Mniej pochlebnie oceniamy siedzenia – zapewniają słabe podparcie z boku i pod udami.

Mocny silnik Diesla i automatyczna skrzynia biegów – czy można chcieć czegoś więcej? Tak, dwóch rzeczy: lepszej dynamiki i bardziej zdecydowanego działania przekładni. Bardzo powolne przełączanie biegów sprawia, że samochód uzyskuje „setkę” dopiero po 12,3 s, podczas gdy wersja z manualną przekładnią z taką szybkością jedzie już po 10,4 s. Z tego powodu Koleos z „automatem” zadowoli tylko spokojnych kierowców. Komfort jazdy bez konieczności ręcznej zmiany biegów jest też okupiony podwyższonym spalaniem. Podczas testu w mieście auto potrzebowało 11 l/100 km, a na trasie 8 l/100 km. To o ok. 2 l/100 km więcej niż obiecuje producent.

Zawieszenie bez trudu radzi sobie z nierównościami nawierzchni. Trzeba tylko pamiętać, że miękkie nastawy nie pozwalają na dynamiczne pokonywanie zakrętów. Kierowca może na różne sposoby wykorzystać napęd 4x4. Po uruchomieniu silnika zawsze włącza się tryb Auto, który rozdziela napęd pomiędzy wszystkie koła, tak by największy moment docierał do kół o najlepszej przyczepności. To pozwala na sprawne poruszanie się w każdych warunkach drogowych. Można też wybrać klawiszem opcję Lock – do 40 km/h napęd zostaje rozłożony na równi na wszystkie koła. Gdy wybierzemy tryb 2WD, cały moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś.

Samochód z przekładnią automatyczną kosztuje niemal 120 tys. zł i jest o 7 tys. zł droższy od odmiany z manualną skrzynią. Nie jest to wygórowana kwota, tym bardziej że otrzymuje się za nią niemal kompletnie wyposażonego SUV-a.

Portal AutoCentrum stwierdza, że Renault Koleos to to komfortowy SUV, który całkiem nieźle poczyna sobie w terenie i na rynkach azjatyckich.

AutoCentrum: Nasz Koleos wyposażony był w słabszą 150-konną odmianę dwulitrowej wysokoprężnej jednostki dCi. Niestety, silnik współpracował z automatyczną, 6-biegową skrzynią, która nieco psuła jego całkiem przyzwoity charakter. Po pierwsze skrzynia sprawia, że samochód staje się ociężały biorąc pod uwagę moc i moment wynoszący 320 Nm. Podczas ruszania, między wciśnięciem pedału a jakąkolwiek reakcją ze strony silnika istnieje spory bufor czasowy. Takie opóźnione reakcje na gaz nie kończą się jednak w momencie startu i rzucają cień na całość interakcji z Koleosem. Skrzynia niechętnie redukuje biegi, jakby chciała dać kierowcy czas do ponownego namysłu – „hej, czy na pewno chcesz zredukować?” Faktycznie, po gwałtownym wciśnięciu gazu, w oczekiwaniu na „kickdown” zdążysz sobie zadać takie pytanie, a nawet się rozmyślić. DCi zmuszane do większego wysiłku traci dobre maniery, a charakterystyka skrzyni wyolbrzymia niekulturalną postawę silnika. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu wbija motor w okolice 4 tys. obrotów przez co dynamicznej jeździe Koleosem (0-100 km/h w 12,3 s) towarzyszy głośny i niesympatyczny warkot wypełniający kabinę. Mimo to w trasie, przy łagodnym operowaniu gazem możemy cieszyć się niezmąconym spokojem w kabinie. Tak czy inaczej, znacznie lepszym wyborem zdaje się być świetna przekładania manualna posiadająca również 6 przełożeń. Wystarczy wspomnieć, że ucina sekundę z czasu przyspieszenia do 100 km/h i czyni jazdę znacznie przyjemniejszą.

Niewątpliwie mocną stroną francuskiego SUV-a są właściwości terenowe - ponadprzeciętne w tej klasie samochodów. Dzięki sporemu prześwitowi, krótkim zwisom i dołączanemu napędowi 4x4 z możliwością stałego rozkładu momentu (50:50) między tylną a przednią oś Koleosem można śmiało zapuścić się w trudniejszy teren - pokonywać strome podjazd i brnąć po grząskim podłożu. Sprawy mają się nieco gorzej na drodze. Tutaj miękkie i podatne zawieszenie sprawia, że Koleos w zakręcie jest zbyt chybotliwy, mocno się przechyla, przednia oś szybko ulega sile odśrodkowej, a Tobie wydaje się, że środek ciężkości znajduje się gdzieś nad Twoją głową. Nie przerzucisz go przez serię ciasnych zakrętów z taką gracją i precyzją jak Forda Kugę czy Mazdę CX-7. Ale one z kolei nie dotrą tam gdzie Koleos. Komfort i offroad owszem, emocje nie koniecznie.

Renault Koleos 2.0 dCi 150 KM – DANE TECHNICZNE

Renault Koleos (2012) DANE TECHNICZNE
NADWOZIE
Rodzaj SUV
Długość / szerokość / wysokość (metry) 4,520 /1,865 /1,695
Rozstaw osi (metry) 2,690
Masa własna (tony) 1,622
Pojemność bagażnika (litry) 450
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 65
SILNIK
Paliwo olej napędowy
Liczba cylindrów 4 (rzędowo)
Moc (kW / KM) 110 / 150 (4000 obr./min)                    
Moment obrotowy (Nm) 320 (2000 obr./min)
OSIĄGI
Szybkość maksymalna (km/h) 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,3
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)
Cykl miejski (litry/100 km) 5,4
Cykl pozamiejski (litry/100 km) 3,8
Cykl mieszany (litry/100 km) 4,4
CENA
styczeń 2012 119 400
DODATKI
Biksenony  (zł) 2 000
ESP/komputer (zł) standard
Klimatyzacja aut./nawigacja (zł)
standard

Renault Koleos 2.0 dCi 150 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Renault Koleos z silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi o mocy 150 KM, spala: 7,1 litra/100 km w cyklu mieszanym. Na trasie Koleos zadowala się 6,2 litrami/100km a w cyklu miejskim spala 8,8 litra/100km.

Renault Koleos (2012) – CENA

W polskich salonach najtańszy Renault Koleos w podstawowej wersji wyposażenia Dynamique z silnikiem diesla 2.0 dCi o mocy 150 KM, kosztuje 100 100 zł. Opisywana i testowana wersja Renault Koleos 2.0 dCi 150 KM z automatyczną skrzynią biegów, to wydatek 119 400 zł. Mocniejsza wersja Privilege 2.0 dCi 175 KM - cena 119 600 zł.

Używany Renault Koleos - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Renault Koleos 2011 r. – cena od 91,4 tys. zł

>>> Renault Koleos 2008 r. – cena od 27 tys. zł