Renault Laguna – WSTĘP
Renault Laguna to popularne auto segmentu D, czyli klasy wyższej średniej, a więc konkurent m.in. Toyoty Avensis oraz VW Passata. Pierwsza generacja Laguny pojawiła się na rynku w 1994 roku i produkowana była do 2001 roku, kiedy to pojawiła się Laguna II (2001-2007). Aktualnie na rynku znajduje się trzecia generacja Laguny, która zadebiutowała w 2007 roku. Auto występuje w wersjach: hatchback, kombi Grandtour oraz coupe.
>>> Renault Laguna 2011 – CENA od 66,6 tys. zł
Starsze modele:
>>> Renault Laguna II 2007 – CENA od 22,9 tys. zł
W Polsce najtańsze Renault Laguna, w podstawowej wersji wyposażenia Expression z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 l i mocy 140 KM, kosztuje 66 600 zł. Opisywana przez nas wersja Tech Run z silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi 150 KM kosztuje 91 100 zł.
Renault Laguna – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl opinie o Lagunie III są raczej pozytywne:
> Darek: Przed zakupem tego auta przeglądałem oferty (z jazdą próbną włącznie): Toyota Avensis, Ford Mondeo, Peugeot 407, Citroen C5, Opel Insignia, Honda Accord i Mazda 6. Jedynie ta ostatnia była samochodem moim zdaniem atrakcyjniejszym pod względem tak wyglądu (chociaż tutaj umieścił bym również Citroena i Opla)jak i zbliżoną wyposażeniem. Wadą Mazdy była jednak o 50% wyższa cena i kiepskie warunki kredytowe. Podsumowując: tak wyposażonego samochodu jak Renault Laguna w segmencie D za taka cenę (ok.90000zł)inna marka nie proponuje. Wnętrze samochodu jest dla tej klasy idealne, tak pod względem materiałów jak i wykonania. Z zewnątrz wolałbym aby bardziej przypominał Lagunę 2, ale już się przyzwyczaiłem. Na plus karoserii należy niewątpliwie zaliczyć jej odporność na korozję - tu nawet maska jest aluminiowa.
> xxl: Samochód zrobiony bardzo dobrze, przemyślany wygodny, dynamiczny, w środku materiały bardzo dobrej jakości, wszystko na miejscu, pojemny, dużo fajnych gadżetów, karta, spryskiwacz szyb, otwierana tylna szyba w klapie bagażnika, rozkładane tylne siedzenia - mechanizm, hamulec ręczny super, dobre nagłośnienie audio (zmieniarka Cabasse 130 W 9 głośnikowa), zestaw głośnomówiący. Świetne światła mijania i drogowe kierunkowe Wygląd pełen agresji z przodu w rzeczywistości nie na zdjęciach i dostojny tył, linia nadwozie super jak na kombi. Które kombi w tej klasie jest ładniejsze? Nie każdy samochód kombi jest przeznaczony do przewożenia lodówek, ale lodówka tu się też zmieści co prawda na leżąco ale jednak
> WSP-K_SZ: Przed zakupem spędziłem ok 6 m-cy analizując dokładnie wszystkie auta konkurencji, czytając opinie fora itp. Chodzi o stosunek ceny do jakości (jak ktoś nie lubi przepłacać za markę to naprawdę nie znajdzie nic lepszego i równie z dobrym wyposażeniem). Do tej pory nie żałuje wyboru i ani jednej wydanej złotówki na ten samochód. Ten diesel to naprawdę dobry wybór - przy dynamicznej jeździe spalanie ok 6,5 l na pełnym baku spokojnie przy dynamicznej jeździe można przejechać ok 900 km. Do setki ok 9 sek. Silnik bardzo ładnie przyśpiesza na 2/3/4/5/6 biegu - sam start trzeba wyczuć. porównując auta innych klas to za te pieniądze nic lepszego nie znajdziecie
Niezadowoleni z Laguny III piszą:
> tomost: trzecia Laguna, (I,II, teraz III) coraz bardziej niezawodna, myślę, że mogę być w miarę obiektywny przy tych przebiegach - poprzednia 200 000 km i kasacja nie z mojej winy (zajechał mi człowiek drogę), ale jak widać żyję i żona również, siedziała obok (pasy i poduszka uratowały) Raz wymieniałem klocki (przód i tył, tarcze jeszcze nie), przeglądy co 30 000 km, żadnych awarii, trochę już szwankuje zawieszenie - podejrzewam, że muszę wymienić amortyzatory. Jedyne na co mogę narzekać to kontakt z Renault Polska. Pozdrawiam Tomasz Ostrowski
Renault Laguna - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Renault Laguna – OPINIE DZIENNIKARZY
Maciek Kalkosiński / Autokrata.pl: Gdy na Lagunę patrzymy z zewnątrz, trudno porównać ją do czegokolwiek innego. Nisko opuszczona linia przodu i delikatnie wygięta maska bardzo się różnią pod względem stylistycznym od mocno ciosanego i dosyć futurystycznego tyłu, który mimo zarysowanego bagażnika otwiera się razem z całą szybą. Jednak gdy patrzymy na samochód jako całość, możemy dostrzec pewną intrygującą spójność, która sprawia, że nowe Renault stanowczo może się podobać, także dzięki nowym detalom i różnym smaczkom. Osobiście na przykład nie byłem przekonany do tyłu nadwozia, jednak gdy zobaczyłem testowe auto w nocy z bardzo ładnymi diodowymi lampami, zmieniłem zdanie. Mimo nietypowych kształtów samochód ten ma w sobie coś z dostojnej francuskiej limuzyny w stylu klasycznych Citroenów czy Peugeotów z lat 60.
Wnętrze jest przestronne i dosyć przytulne, choć niezbyt radosne. Zaraz po wejściu do auta w oczy rzuca się środkowa konsola, którą może nam przypominać stylistykę wykorzystaną w BMW - wyraźnie oddzielona górna część deski oraz srebrny pas biegnący przez jej środek od razu budzą skojarzenia z BMW 5, choć zamiast drewna i aluminium mamy tu plastik i tworzywo. Same materiały nie są złej jakości, a ich zróżnicowanie nie pozwala na stylistyczną nudę. Jedyną rzeczą, do jakiej mógłbym się przyczepić, są trochę zbyt ciasno zgrupowane i nieco za małe przyciski radia i sterowania klimatyzacją, co sprawia, że podczas jazdy przez chwilę trzeba się zastanowić, który guzik wcisnąć. Pewną ciekawostką jest spłaszczona u dołu kierownica, której kształt nawiązuje nieco do tej z Audi TT czy jak kto woli do samochodów Formuły 1. Miejsca z przodu jest bardzo dużo, co w połączeniu z bardzo wygodnymi i świetnie wyglądającymi fotelami sprawia, że jazda na dłuższej trasie to prawdziwa przyjemność. Z tyłu spokojnie zmieszczą się trzy dorosłe osoby, choć wyżsi mogą nieco narzekać na brak miejsca nad głową.
Testowany samochód napędzał dwulitrowy silnik Diesla o mocy 150 KM (w ofercie są również wersje o mocy 130 KM i 175 KM) i 340 Nm momentu - z dosyć dużą Laguną radził sobie dobrze, choć nie można było liczyć na żadne wyszukane szaleństwa. Rozpędzanie do setki trwa 9,5 s, a prędkość maksymalna bez problemu przekracza 200 km/h. Rozkład momentu obrotowego jest niemal płaski w całym zakresie obrotów, dzięki czemu jazda jest wyjątkowo płynna i nie wymaga częstego sięgania do lewarka skrzyni biegów. Bardzo dobre wrażenie robi wyciszenie samochodu. Do uszu podróżujących prawie wcale nie dochodzi dźwięk silnika. 6-stopniowa skrzynia biegów zestopniowana jest dosyć długo, dzięki czemu Laguna w mieście pali około 8 l ropy, a w trasie bez trudu można zejść do okolic 6-7 l.
Przy zestrojeniu podwozia podstawą był komfort - można by rzecz: klasyczna francuska robota. Dla Laguny nierówności drogi nie istnieją - zawieszenie połyka je bez najmniejszego dźwięku, fundując pasażerom jedynie minimalne wibracje - i to na ogromnych 18-calowych felgach. Niestety coś za coś - podczas szybszej jazdy po krętych drogach od razu dochodzimy do granic możliwości podwozia, natychmiast włączają się systemy stabilizacji toru jazdy. Tego typu pomoc nie jest jednak wyczuwalna dla pasażerów, a zauważyć można ją jedynie dzięki kontrolce ESP, która co jakiś czas sygnalizuje ingerencję komputera w nasze poczynania. Nadwozie w ostrzejszych zakrętach wyraźnie się pochyla, jednak we wnętrzu nie odczuwa się bujania.(…) Lagunę polubią osoby ceniące komfort podróżowania, często wyruszające w długie trasy. To świetny samochód do dostojnej i komfortowej jazdy, który dzięki nietypowej sylwetce jeszcze przez długo się nie zestarzeje.
Renault Laguna - TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 05/10, 18 stycznia 2010 r.) testował Renault Lagunę 2.0 dCi 150 KM i tak o niej pisze: - Nawet nie czujesz, że jeździsz dieslem.
- Renault Laguna obecnej generacji dostępne jest z czterema silnikami Diesla o mocach: 110, 130, 150 oraz 180 KM. Sprawdziliśmy, jak spisuje się auto ze 150-konną jednostką napędową. Trzeba przyznać, że 2-litrowy diesel jest mocnym punktem pojazdu. Pierwszy zachwyt ogarnia nas tuż po uruchomieniu silnika, bo nawet „na zimno” nie słychać dieslowskiego klekotu. Pod tym względem nic się nie zmienia po ruszeniu oraz podczas dynamicznej jazdy. W samochodzie nadal jest cicho i chwilami odnosimy nawet wrażenie, jakbyśmy podróżowali benzyniakiem. Wiele powodów do zadowolenia daje również dynamika pojazdu – pisze red. Tomasz Kamiński. Jego zdaniem mocne wciśnięcie pedału gazu sprawia, że Laguna startuje bez ociągania i już po 9,5 s na liczniku widzimy setkę. Istotne jest również to, że kultura pracy silnika okazuje się wysoka, a podczas przyspieszania nie wyczuwa się turbodziury. Wprawdzie maksymalną wartość momentu obrotowego osiąga się dopiero przy 2000 obr./min, ale już przy około 1500 obr./min do dyspozycji mamy 300 Nm. Podróżowanie 150-konną Laguną nie będzie okupione nadmiernym zużyciem paliwa.
- Nie jest jednak tak optymistycznie, jak podaje producent, bo na trasie auto potrzebuje więcej oleju napędowego niż fabryczne 4,9 l/100 km, ale podczas testu potwierdziło się spalanie w mieście w granicach 8 l/100 km. Uzyskanie średniego zużycia na poziomie 6 l na 100 km nie stanowi problemu. W Lagunie dobrze spisuje się skrzynia biegów. Wszystkie przełożenia włącza się lekko oraz bez haczeń, a drogi prowadzenia dźwigni nie są na szczęście zbyt długie dodaje red. Kamiński.
Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – DANE TECHNICZNE
Renault Laguna III (2011) | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | hatchback |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,695/1,811/1,645 |
Rozstaw osi (metry) | 2,756 |
Masa własna (tony) | 1,462 |
Pojemność bagażnika (litry) | 450 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 66 |
SILNIK | dCi |
Paliwo | Olej napędowy |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 110 / 150 (4000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 340 (2000 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,5 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 6,8 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 4,4 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,5 |
CENA | |
grudzień 2011 | 91 100 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | standard |
Skórzana tapicerka | niedostępne |
Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM- SPALANIE
Według danych producenta, Renault Laguna z silnikiem benzynowym 2.0 dCi o mocy 150 KM spala: 6,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Renault Laguna z silnikiem 1,6 litra pali:
* ŚREDNIO - 6,3 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,3 l/100 km
* W TRASIE - 5,8 l/100 km
Renault Laguna (2011) – CENA
W Polsce najtańsze Renault Laguna, w podstawowej wersji wyposażenia Expression z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 l i mocy 140 KM, kosztuje 66 600 zł. Opisywana przez nas wersja Tech Run z silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi 150 KM kosztuje 91 100 zł.
Renault Laguna - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Renault Laguna 2011 r. – cena od 68,7 tys. zł
>>> Renault Laguna II FL 2006 r. – cena od 17 tys. zł