c III 1.2 TCe - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-11-23 2:30

Przywiązanie do wysokich standardów bezpieczeństwa marki Renault, przekłada się na dobre noty instytutu Euro NCAP. Dobrze wyposażone w standardzie Megane daje 6-poduszek powietrznych wraz z systemami kontroli jazdy i hamowania. Pod względem kosztów zakupu, francuz to cenowy średniak - auto plasuje się pomiędzy najtańszą na rynku koreańską inwazją kompaktów, a droższymi propozycjami z Niemiec. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to zestawienie cen oferowanego w salonach Megane III oraz opis elementów wpływających na bezpieczeństwo. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Renault Megane III - BEZPIECZEŃSTWO

Jak przystało na wyrób marki Renault, właściciel we wnętrzu nowej "Meganki", będzie mógł się czuć bezpiecznie. Nad ochroną użytkowników czuwa jedyny w swoim rodzaju system Renault Protection. Czujniki kontrolują siłę zderzenia i uwzględniają budowę ciała podróżnych tak, by odpowiednio dostosować moc wybuchu poduszek powietrznych. Seryjnie we wszystkich wersjach kompaktu znajdziemy 6 airbagów: czołowe kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia oraz kurtynowe rozciągające na wysokości głów pasażerów przedniego i tylnego przedziału.

>>> Renault Megane III 1.2 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Wszystkie pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe. Z przodu posiadają regulację na wysokość i pirotechniczne napinacze z ogranicznikami napięcia. Innowacyjne zagłówki przednie są regulowane na wysokość i pod kątem nachylenia. Z tyłu podstawowo znajdują się trzy regulowane zagłówki. Fotel kierowcy dysponuje czujnikiem niezapiętego pasa z sygnałem dźwiękowym. Na wyświetlaczu wskaźnika pokazuje się komunikat o niezamkniętych drzwiach. W dbałości o najmłodszych podróżnych, kierowca posiada możliwość zablokowania drzwi oraz elektrycznych szyb przed otwarciem. Fotele tylne na dwóch bocznych miejscach wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.

>>> Renault Megane III 1.2 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Kierowcy dodatkowo asystują różne systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Megane seryjnie posiada ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) sprzężony z AFU (wspomaganie nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych, zwiększające ciśnienie w układzie hamulcowym i uruchamiające światła ostrzegawcze). Jest jeszcze ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z CSV (kontrolą podsterowności) wymagające dopłaty 900 zł tylko w bazowej odmianie EXPRESSION, podobnie jak regulator-ogranicznik prędkości, którego cena wynosi 940 zł. Ciekawostką jest

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Fabrycznie każde Megane posiada kodowany system blokady zapłonu. Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi z karty pilota, to również standard. System RENAULT HANDS FREE ni wymaga nawet wyjmowania karty pilota z kieszeni. Oferuje zbliżeniowe odblokowywanie zamków i automatyczne ryglowanie po oddaleniu się od wozu (seria w najbogatszym PRIVILEGE, w pozostałych odmianach wchodzi w pakiet z elektrycznie składanymi lusterkami za cenę 2 120 zł). Instalacja z autoalarmem to koszt 330 zł. W kabinie na konsoli środkowej znajdziemy przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków drzwiowych, wykluczający niekontrolowane otwarcie drzwi.

>>> Renault Megane III 1.2 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

W razie obawy zarysowania wozu z pomocą przychodzą zbliżeniowe radary w zderzakach, które są dostępne wyłącznie w opcji, niezależnie od poziomu wyposażenia. Czujniki parkowania z tyłu wyceniono na 1 060 zł. O wiele bardziej ułatwiające życie czujniki z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, to koszt 1 600 zł.

Nowoczesny Visio System (LDW + AHL) posiada cenę 1 600 zł. W jego skład wchodzi: kamera o wysokiej
rozdzielczości, która rozpoznaje poziome oznakowania drogi i położenie pojazdu. W przypadku niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu, bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu, kierowca otrzymuje ostrzeżenie dźwiękowe oraz obrazkowe na wyświetlaczu prędkościomierza. Dodatkowe czujniki zmierzchu uruchamiają światła mijania.

Renault Megane III - OŚWIETLENIE

Soczewkowe reflektory nowego Megane po liftingu, otrzymały zgrabnie wkomponowane pasy świateł do jazdy dziennej typu LED (w bazowej odmianie EXPRESSION dopłata 540 zł). Funkcja oświetlania drogi do domu po wyłączeniu auta oraz okrągłe lampki przeciwmgłowe w zderzaku są podstawą. Pakiet ksenonowy podwyższający widoczność, prestiż oraz cenę wozu (koszt 4 780 zł), zawiera reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami wysokociśnieniowymi i funkcją doświetlania zakrętów.

>>> Renault Megane III 1.2 TCe - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Wielkie tylne lampy z biało-czerwonymi kloszami, po zmroku wyróżniają się wyraźnymi świetlnymi kwadratami (po dwa na każdą ze stron). Trzecie światło STOP daszku jest montowane seryjnie. Lusterka boczne niezależnie od posiadają wbudowane kierunkowskazy. Tapicerki drzwi przednich i tylnych dostały lampki podświetlające podłoże, po wyjściu z auta - dzięki nim na przykład w porę zauważymy kałużę.

Renault Megane III - GWARANCJA

Samochody Renault objęte są 2 letnią gwarancją na mechanikę bez limitu kilometrów na wszystkie wady materiałowe, montażowe oraz fabryczne, licząc od daty wydania pojazdu pierwszemu właścicielowi wpisanej w książce gwarancyjnej. Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i jest objęte 12-letnią gwarancją na jego perforację. Dodatkowa Formuła Non Stop daje możliwość wykupienia gwarancji na okres 5 lat.

Pomoc Assistance w razie awarii auta na terenie całej Polski oraz krajów europejskich oferowana jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Assistance zapewnia naprawę pojazdu na miejscu, a w przypadku braku możliwości dokonania takiej naprawy, samochód zostanie odholowany do najbliższej Autoryzowanej Stacji Obsługi RENAULT.
W przypadkach uzasadnionych zakresem oraz czasem trwania naprawy można otrzymać samochód zastępczy.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Auto w testach zderzeniowych instytutu Euro NCAP otrzymało najwyższą notę 5 gwiazdek.

Renault Megane III - CENA

Najtańsze Renault Megane III po liftingu w podstawowej wersji wyposażenia EXPRESSION z silnikiem benzynowym 1.6 16V o mocy 100 KM, kosztuje w promocji 52 550 zł. Za najtańszego diesla 1.5 dCi 90 KM, trzeba zapłacić w salonie po upuście 59 750 zł.

Opisywane i testowane przez redakcję SuperAuto24.pl Megane 1.2 TCe 115 KM w wersji wyposażenia BOSE EDITION, to wydatek w promocji 67 350 zł.

wersja

EXPRESSION
promocja

STYLE EDITION
wersja limitowana
promocja
DYNAMIQUE
promocja
BOSE EDITION
promocja
PRIVILEGE
promocja
1.6 16V 100 KM 61 550 zł
52 550 zł
62 450 zł
53 450 zł
-
- -
1.6 16V 110 KM 63 750 zł
54 750 zł
64 650 zł
55 650 zł
66 750 zł
57 750 zł
- -
1.4 TCe 130 KM - - 70 750 zł
61 750 zł
74 950 zł
65 950 zł
74 950 zł
65 950 zł
Energy 1.2 TCe 115 KM - - 72 150 zł
63 150 zł
76 350 zł
67 350 zł
-
1.5 dCi 90 KM 68 750 zł
59 750 zł
69 650 zł
60 650 zł
- -
-
1.5 dCi 110 KM 73 250 zł
64 250 zł
74 150 zł
65 150 zł
76 250 zł
67 250 zł
80 450 zł
71 450 zł
80 450 zł
71 450 zł
Energy 1.6 dCi 130 KM - - 83 250 zł
74 250 zł
87 450 zł
78 450 zł
87 450 zł
78 450 zł
1.5 dCi 110 EDC
-
- 83 050 zł
74 050 zł
-
-

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu Renault Megane III.

WIDEO - zobacz z bliska Renault Megane III po liftingu: