Renault Megane - WSTĘP
Renault Megane to popularne od lat auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Pierwsza generacja Megane pojawiła się w 1995 roku, jako następca modelu 19. Aktualnie na rynku obecna jest trzecia już generacja Megane. Obecny model jest większy niż dwie poprzednie generacje i znacznie różni się od nich stylistycznie. Megane III generacji występuje na rynku w czterch wersjach nadwoziowych, jako: 3 i 5-drzwiowy hatchback, kombi Grand Tour oraz CC, czyli cabrio z twardym dachem składanym elektrycznie. Wersja sedan różni się nieco stylistyką przodu i nazywa się Fluence.
>>> Renault Megane 2011 – CENA od 49,9 tys. zł
Starsze modele:
>>> Renault Megane 2009 – CENA od 29,9 tys. zł
>>> Renault Megane 2007 – CENA od 24,9 tys. zł
W Polsce Renault Megane hatchback 5d w najtańszej wersji Generation z silnikiem benzynowym 1.6 100KM kosztuje od 49 900 zł.
Renault Megane 1.6 16V 100 KM – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl znaleźliśmy kilka negatywnych opinii o Renault Megane hatchback III generacji:
> saves: Ładny, ale bardzo awaryjny samochód. Z żadnym wcześniej nie miałem takich problemów w tak krótkim czasie. Żadnym też wcześniej samochodem ( z wyjatkiem dwóch stłuczek) nie podróżowałem na lawecie. - Stolarz dodaje: Dobrze, ale auto totalnie nie dopracowane.
Ale są także zadowoleni:
> babinicz: Po roku i 15 tys km auto sprawuje się jak nowe. Jazda to sama przyjemność. Spalanie średnie a jezdze wyłącznie po mieście na krótkich odcinkach 6,8 l . Trzyma się drogi wspaniale na zakrętach. Ogólnie super poza jedną rzeczą. Mianowicie parujące szyby!! Praktycznie przez cały rok. W zimie wręcz zamarzają podczas normalnej jazdy z ogrzewaniem. Żeby mieć normalnie nie zaparowane i coś widziec trzeba mieć cały czas włączony nadmuch na szyby, bez nadmuchu parują.
> Paweł: - Bardzo dobre, bezpieczne auto z dużym bagażnikiem. - Materiały bardzo dobrej jakości ( miękkie plastiki ) - Wzorcowa ergonomia. - Zadowalające spalanie. - Niebanalna stylistyka nadwozia oraz wnętrza - no i jeszcze raz, to dla mnie bardzo ważne: BEZPIECZNY !!
Renault Megane – OPINIE DZIENNIKARZY
Maciej Ziemek / Auto Motor i Sport: Megane trzeciej generacji to pierwszy model Renault, który już od fazy projektu powstawał zgodnie z założeniami nowych standardów jakościowych. I jakością Megane bije po oczach od pierwszej chwili. Na zewnątrz świadczą o jej wysokim poziomie dokładnie spasowane elementy karoserii, równe i niewielkie szczeliny między nimi, taki sam kolor i odcień części metalowych oraz wykonanych z tworzywa sztucznego. Po otwarciu drzwi i zajęciu miejsca za kierownicą wzrok koncentruje się na desce rozdzielczej (górna część jest wykonana z miękkiego tworzywa) i na kierownicy pokrytej skórą.
Renault Megane – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 7, 9 lutego 2009 r.) testował Renault Megane hatchback z silnikiek 1.9 dCi i określił francuski kompakt jako auto przyjemne, ale nie bez wad.
- Siadając za kierownicą nowego modelu, byliśmy zaskoczeni przede wszystkim swobodą ruchów. Jest tu tyle przestrzeni, ile należałoby oczekiwać od nowoczesnego kompakta. Każdy bez względu na wzrost bez trudu odnajdzie wygodną dla siebie pozycję. Pomocne są w tym: dwupłaszczyznowo regulowana kolumna kierownicza oraz wygodny fotel z dopasowującym się do pozycji kierowcy zagłówkiem. W drugim rzędzie foteli nie jest już tak swobodnie. Wąskie nadwozie i mała przestrzeń na kolana sprawiają, że wygodnie będzie tam tylko osobom o niskim wzroście – pisze red. Janusz Borkowski. Według AŚ brakującą na tylnej kanapie przestrzeń odnajdziemy w bagażniku, który standardowo ma ponad 400 l pojemności, co umieszcza go w ścisłej czołówce wśród kompaktów. (…)
- W Megane drażnią niedopracowane detale. Ot, choćby (…) zagłówek fotela przedniego pasażera. Po jego całkowitym opuszczeniu dolne części prowadnicy odcisnęły się na tylnej powierzchni oparcia. Denerwowała także półka nad bagażnikiem. Pozbawiona zatrzasków przy wyjmowaniu walizek często wyskakiwała z zawiasów – dodaje tester AŚ. Zdaniem Janusza Borkowskiego, pomijając drażniące detale, nowe Megane zebrało wysokie noty za prowadzenie, co w głównej mierze jest zasługą dopracowanego podwozia i świetnego napędu.
Renault Megane 1.6 16V 100 KM – DANE TECHNICZNE
RENAULT MEGANE 1.6 100 KM | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | hatchback |
Długość / szerokość / wysokość (metry) |
4,295/1,808/1,471 |
Rozstaw osi (metry) | 2,640 |
Masa własna (tony) | 1,185 |
Pojemność bagażnika (litry) | 372 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 60 |
SILNIK | |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc (kW / KM) | 74 / 100 (6000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 151 (4250 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 190 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,9 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 8,8 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,3 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 6,5 |
CENA | |
listopad 2011 | 49 900 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępna |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Renault Megane 1.6 16V 100 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Renault Megane z silnikiem benzynowym 1.6 16V 100 KM spala: 8,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Renault Megane z silnikiem 1,6 litra pali:
* ŚREDNIO – 7,2 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 8,5 l/100 km
* W TRASIE - 6,5 l/100 km
Renault Megane 1.6 16V 100 KM – CENA
Ceny nowego Renault Megane zaczynają się od 49 900 zł za podstawowo wyposażoną wersję Generation z silnikiem benzynowym 1.6 16V 100 KM. Z kolei najbogatsza odmiana Megane Generation hatchback z silnikiem 1.5 dCi FAP 90 KM to wydatek rzędu 61 400 zł.
Renault Megane 1.6 16V 100 KM - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Renault Megane 2011 r. – cena od 46,4 tys. zł