Renault Twingo II - BEZPIECZEŃSTWO
Francuski maluch odstaje od konkurencji pod względem bezpieczeństwa oferowanego seryjnie. Najtańsza wersja ACCESS na pokładzie ma tylko 2 czołowe poduszki powietrzne. Dopiero model WIND oferuje cztery Air Bagi - ma dodatkowe 2 boczne poduszki chroniące klatki piersiowe. Sześć poduszek bezpieczeństwa można mieć wyłącznie w wersji DYNAMIQUE - tu nabywca za dopłatą 850 zł dostaje instalowane dodatkowo kurtyny z przodu i z tyłu, chroniące głowy podróżujących.
>>> Renault Twingo II 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Pasy bezpieczeństwa z przodu są trzypunktowe z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami napięcia. Tylne pasy także są trzypunktowe z ogranicznikami. Miejsca w przednim przedziale wyposażono w czujniki obecności na siedzeniach. Zapinanie pasów jest wymuszane, a brak ich zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. W dbałości o najmłodszych fotele auta wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelika dziecięcego.
>>> Renault Twingo II 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Renault seryjnie oferuje kierowcy mały pakiet systemów wspomagających jazdę. Podstawowo montowany jest ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z układem wspomagania nagłego hamowania. Jest też standardowo włącznik świateł awaryjnych w przypadku niespodziewanego hamowania. W aucie za dopłatą 1 280 zł można mieć jeszcze ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z ASR (funkcja zapobiegania poślizgu kół napędzanych przy ruszaniu).
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Każda mała "Renówka" ma elektroniczną blokadę rozruchu, czyli popularny immobiliser. Centralny zamek sterowany zdalnie z kluczyka pilota to także standard. Jest też automatyczne blokowanie drzwi podczas jazdy, czy wewnętrzny przycisk odpowiedzialny za ich manualne ryglowanie.
Renault Twingo II - GWARANCJA
Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i jest objęte 12-letnią gwarancją na jego perforację. Twingo posiada też 2-letnią gwarancją mechaniczną. Przeglądy samochodu są wymagane co 20 tys. km.
>>> Renault Twingo II 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Renault Twingo II - OŚWIETLENIE
Zdwojone reflektory przednie nadają maluchowi wyrazu. Większe części lamp o nieregularnych kształtach ma czarne wypełnienie pod kloszami. Okrągłe elementy wkomponowane nieco niżej w zderzak, to lampy przeciwmgłowe, które są standardem każdej wersji Twingo. Za dopłatą 120 zł można mieć automatycznie uruchamiane światła mijania. Kierunkowskazy znajdujące się przed liftingiem w głównych reflektorach, teraz powędrowały nisko na zderzak, tam gdzie wcześniej były przeciwmgłowe.
Tylne lampy także poddano restylizacji. Zmieniono delikatnie wygląd kloszy oraz przede wszystkim dodano na klapie dodatkowe mniejsze lampki. Ten zabieg nie dla każdej oceniającej nowe Twingo osoby jest udany
Renault Twingo II - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Nowe Twingo solidnie wypada w temacie bezpieczeństwa. Nadwozie w momencie uderzenia okazuje się wystarczająco mocne jak na malucha i dobrze chroni podróżujących. Samochód wyposażony w komplet poduszek powietrznych został oceniony najwyższą notą pięciu gwiazdek, w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP.
Renault Twingo II - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest z jednym silnikiem, w trzech wersjach wyposażenia: ACCESS, WIND i DYNAMIQUE. Najtańsze Renault Twingo kosztuje 31 950 zł.
Opisywane i testowane przez redakcję SuperAuto24.pl Twingo po faceliftingu, to wersja wyposażenia DYNAMIQUE z dodatkowymi, dołożonymi pakietami. Za identyczny, tak doposażony model trzeba zapłacić w salonie 44 040 zł.
>>> Renault Twingo II 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
WERSJA | ACCESS | WIND |
DYNAMIQUE |
Renault Twingo 1.2 16V | 31 950 zł | 34 950 zł | 39 950 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie drugiej generacji Renault Twingo po liftingu.