Seat Exeo ST – WSTĘP
Seat Exeo to limuzyna zaliczana do segmentu D, czyli klasy wyższej średniej. Jest rynkowym konkurentem m.in. VW Passata, Renault Laguny i Forda Mondeo. Exeo zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku, zaś teraz przeszedł kosmetyczny face lifting. Seat Exeo, to właściwie odświeżone Audi A4 poprzedniej generacji, z odmienionym przodem i tyłem. Exeo występuje w wersjach sedan oraz kombi nazwane
>>> Seat Exeo ST 2.0 TDI 170 KM 2011 – CENA 103,4 tys. zł
Starsze modele:
>>> Seat Exeo ST ST 2009 – CENA 64 tys. zł
W Polsce Seat Exeo ST, czyli kombi, w wersji wyposażenia Style, z silnikiem diesla 2.0 TDI 170 KM kosztuje 103 471 zł. Wersja Style z podstawowym silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM kosztuje 89 490 zł.
Seat Exeo ST – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o Seacie Exeo ST czyli
> Sebastian: Według mnie EXEO ST to bardzo udany i trafiony model. Jest ładny, komfortowy, bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z AUDI (to w praktyce jest A4 model B7). Jakością wykonania oraz jakością użytych materiałów znacznie przewyższa większość marek i modeli z tej klasy. Wnętrze samochodu nie poraża przestrzenią, ale nie jest jest małe. Rozumiem, że każdy widzi co kupuje i czy miejsca jest wystarczająco, czy jednak musi mieć karawan w postaci Mondeo lub Superba. Do tego dochodzi ekonomika spalania oraz radość z jazdy (mocny, elastyczny i relatywnie cichy diesel). Auto mam maksymalnie wyposażone - wersja STYLE doposażona w skrętne bi ksenony, chłodzony schowek, pakiet schowków, dźwiękoszczelną przednią szybę oraz przyciemniane szyby. W całości daje to dużą przyjemność z jazdy i komfort użytkowania.
> tomasz: Jedyną wadą/zaletą jest to, łatwo go pomylić z Audi poprzedniej generacji. Hiszpanie mogli go chyba bardziej zindywidualizować z zewnątrz. Środka lepiej nie tykać, mistrzostwo świata w jakości materiałów i ich spasowaniu.
> Henrys: Wszytko wyżej już napisałem dodam tylko, że dodatkowo skóra(5+),biksenon system bose 10 glośników+woofer(gra bosko ;-))(6)najlepszy możliwy dodatek i to tylko za 2490 ;-)pełny park tronik podgrzewane fotele itd. itp;-)
> Kierowca: Auto spełnia wszystkie moje oczekiwania. Jest ładne, przestronne (ale nie karawan), super wyciszone. Do tego należy dodać bardzo bogate wyposażenie, wysoką jakość materiałów, miękkie plastiki i bardzo dobre (jak w autach premium) spasowanie. Silnik kulturą pracy i ekonomią użytkowania dopełnia szczęścia. Cieszy mnie, że po zakupie jestem przekonany o trafności wyboru.
> Krzysztof: Za cenę 30-40% niższą otrzymujemy nowe Audi A4, tyle że ze znaczkiem SEATA i w wersji B7 a nie B8. Koledzy mi zazdroszczą ... :-)
Seat Exeo ST - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Seat Exeo ST – OPINIE DZIENNIKARZY
Maciek Kalkosiński / Autokrata.pl: Exeo z nadwoziem kombi nie jest może synonimem piękna, ale moim zdaniem i tak prezentuje się nieco lepiej niż jego niemiecki pierwowzór. Przynajmniej z zewnątrz, bo w środku obydwa samochody są w zasadzie identyczne. Trudno mieć to jednak Seatowi za złe, bo zarówno materiały, jak i sam design mogą nadal robić bardzo pozytywne wrażenie. Może nikt nie będzie krzyczał z zachwytu, ale to solidna robota, która zawsze była i będzie w cenie, nawet za kilka lat. Pewnym problemem może być przestronność (a właściwie ciasnota) wnętrza. W kombi duża przestrzeń to jeden z priorytetów. I o ile jako najmniejsze kombi Audi cała konstrukcja oferowała wystarczającą ilość miejsca (po pierwsze było to kilka lat temu, po drugie zawsze można było sięgnąć po A6, a po trzecie auta klasy premium już takie są), to jak na topowego Seata jest raczej przeciętna. Jeśli podróżujemy z dziećmi, to w zasadzie można tę małą ilość miejsca (głównie na nogi) jakoś przeboleć. Szczególnie, że bagażnik o pojemności 442 l (do linii rolety) jest foremny i łatwo dostępny.
170-konny diesel 2,0 TDI z wtryskiem common rail pracujący pod maską testowanego egzemplarza wydaje się najlepszym wyborem do tego samochodu. 8,4 s do 100 km/h i rewelacyjna reakcja na pedał gazu w praktycznie całym zakresie obrotów i prędkości pozwalają poczuć radość z jazdy. Tym większą, że zawieszenie zestrojono w miarę twardo, a cała konstrukcja auta jest wyjątkowo sztywna. Komfort resorowania jest bardzo przyzwoity, a wytłumienie akustyczne kabiny nadal spełnia standardy klasy premium. Ważne jest również spalanie. W trasie nietrudno uzyskać wyniki w okolicach 5 l na 100 km, a w mieście raczej bez problemu można utrzymać spalanie na poziomie ok. 8,5 l na 100 km.
Seat Exeo ST to konstrukcja bez problemu opierająca się próbie czasu, zwłaszcza pod względem technicznym. Audi musiało iść do przodu, wypuszczając kolejną generację A4, jednak pozostawienie w ofercie tego auta wydaje się całkiem uzasadnione - tym bardziej że jego cenę obniżono praktycznie o jedną trzecią. Za podstawowe Exeo ST z silnikiem 2,0 TDI musimy zapłacić 92 tys. zł. Testowana, mocniejsza i lepiej wyposażona, odmiana jest zaledwie o 10 tys. zł droższa. Warto wspomnieć, że lista wyposażenia, jakie dostajemy za te kwoty, jest naprawdę imponująca i powinna zadowolić nawet wybrednych kierowców.
Seat Exeo ST - TEST Auto Świat
Portal Auto-Świat.pl w wydaniu 45/09 z 02.11.2009 testował Seata Exeo ST:
- Exeo ST to praktyczniejsza wersja tegorocznej nowości Seata, którą zbudowano w oparciu o poprzednią odmianę Audi A4. Rzeczywiście, gdyby nie logo na kierownicy, prawie można odnieść wrażenie, że jedzie się Audi, a nie Seatem. Dlaczego prawie? Ponieważ całkiem nie w stylu Audi działa skrzynia, która haczy przy włączaniu przełożeń, a drogi prowadzenia dźwigni są zbyt długie. Kolejny czynnik odróżniający Exeo od oryginału to zawieszenie, które nie pracuje do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli – czytamy w AŚ.
W opinii testujących, przeszkadza przede wszystkim słaba trakcja w koleinach podczas jazdy na wprost oraz głośna praca podczas pokonywania wybojów. - Exeo nie należy niestety do zbyt przestronnych samochodów. Ograniczona przestrzeń będzie doskwierać przede wszystkim pasażerom na tylnej kanapie. Za to wygoda foteli z dobrym bocznym trzymaniem oraz jakość materiałów są jak najbardziej zadowalające. Podobała nam się również łatwość przyjęcia prawidłowej pozycji przez kierującego. To zasługa regulowanej dwupłaszczyznowo kierownicy oraz fotela ustawianego także w pionie. Jako kombi samochód sprawdza się przeciętnie. W aucie klasy średniej bagażnik o pojemności 442 l to słaby wynik. Także wartość uzyskana po powiększeniu kufra nie zachwyca. Żadnych zastrzeżeń nie mieliśmy za to do 170-konnego diesla. Dzięki niemu samochód świetnie przyspiesza w całym zakresie prędkości obrotowych, a przy tym zadowala się umiarkowanymi ilościami paliwa. Cieszy również cicha praca 2-litrowego silnika – czytamy w AŚ.
Seat Exeo ST 2.0 TDI 170 KM - DANE TECHNICZNE
Seat Exeo ST (2011) | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | kombi |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,666/1,772/1,454 |
Rozstaw osi (metry) | 2,642 |
Masa własna (tony) | 1,590 |
Pojemność bagażnika (litry) | 442 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 70 |
SILNIK | TDI CR |
Paliwo | Olej napędowy |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 125 / 170 (4200 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 350 (2500 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 224 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,6 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 7,8 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 4,4 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,7 |
CENA | |
grudzień 2011 | 103 471 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | 5128 zł |
Nawigacja (zł) | 10 479 zł |
Skórzana tapicerka | 5733 zł |
Seat Exeo ST 2.0 TDI 170 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Seat Exeo ST z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM spala: 7,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,7 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Seat Exeo ST z silnikiem 2.0 litra pali:
* ŚREDNIO - 7,3 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 9,1 l/100 km
* W TRASIE - 6,7 l/100 km
Seat Exeo ST (2011) – CENA
W Polsce Seat Exeo ST, czyli kombi, w wersji wyposażenia Style, z silnikiem diesla 2.0 TDI 170 KM kosztuje 103 471 zł. Wersja Style z podstawowym silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM kosztuje 89 490 zł.
Seat Exeo ST - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Seat Exeo 2011 r. – cena od 95,4 tys. zł
>>> Seat Exeo 2008 r. – cena od 45,5 tys. zł