Seat Exeo ST – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-20 12:26

Seat Exeo ST (2011) - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Seat Exeo ST za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA Seat Exeo ST 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Seat Exeo ST, ranking niezawodności, ZDJĘCIA Seat Exeo ST - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie Seat Exeo ST tylko na Superauto24.pl.

Seat Exeo ST – WSTĘP

Seat Exeo to limuzyna zaliczana do segmentu D, czyli klasy wyższej średniej. Jest rynkowym konkurentem m.in. VW Passata, Renault Laguny i Forda Mondeo. Exeo zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku, zaś teraz przeszedł kosmetyczny face lifting. Seat Exeo, to właściwie odświeżone Audi A4 poprzedniej generacji, z odmienionym przodem i tyłem. Exeo występuje w wersjach sedan oraz kombi nazwane

>>> Seat Exeo ST 2.0 TDI 170 KM 2011 – CENA 103,4 tys. zł

Starsze modele:

>>> Seat Exeo ST ST 2009 – CENA 64 tys. zł

W Polsce Seat Exeo ST, czyli kombi, w wersji wyposażenia Style, z silnikiem diesla 2.0 TDI 170 KM kosztuje 103 471 zł. Wersja Style z podstawowym silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM kosztuje 89 490 zł.

Seat Exeo ST – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o Seacie Exeo ST czyli

> Sebastian: Według mnie EXEO ST to bardzo udany i trafiony model. Jest ładny, komfortowy, bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z AUDI (to w praktyce jest A4 model B7). Jakością wykonania oraz jakością użytych materiałów znacznie przewyższa większość marek i modeli z tej klasy. Wnętrze samochodu nie poraża przestrzenią, ale nie jest jest małe. Rozumiem, że każdy widzi co kupuje i czy miejsca jest wystarczająco, czy jednak musi mieć karawan w postaci Mondeo lub Superba. Do tego dochodzi ekonomika spalania oraz radość z jazdy (mocny, elastyczny i relatywnie cichy diesel). Auto mam maksymalnie wyposażone - wersja STYLE doposażona w skrętne bi ksenony, chłodzony schowek, pakiet schowków, dźwiękoszczelną przednią szybę oraz przyciemniane szyby. W całości daje to dużą przyjemność z jazdy i komfort użytkowania.

> tomasz: Jedyną wadą/zaletą jest to, łatwo go pomylić z Audi poprzedniej generacji. Hiszpanie mogli go chyba bardziej zindywidualizować z zewnątrz. Środka lepiej nie tykać, mistrzostwo świata w jakości materiałów i ich spasowaniu.

> Henrys: Wszytko wyżej już napisałem dodam tylko, że dodatkowo skóra(5+),biksenon system bose 10 glośników+woofer(gra bosko ;-))(6)najlepszy możliwy dodatek i to tylko za 2490 ;-)pełny park tronik podgrzewane fotele itd. itp;-)

> Kierowca: Auto spełnia wszystkie moje oczekiwania. Jest ładne, przestronne (ale nie karawan), super wyciszone. Do tego należy dodać bardzo bogate wyposażenie, wysoką jakość materiałów, miękkie plastiki i bardzo dobre (jak w autach premium) spasowanie. Silnik kulturą pracy i ekonomią użytkowania dopełnia szczęścia. Cieszy mnie, że po zakupie jestem przekonany o trafności wyboru.

> Krzysztof: Za cenę 30-40% niższą otrzymujemy nowe Audi A4, tyle że ze znaczkiem SEATA i w wersji B7 a nie B8. Koledzy mi zazdroszczą ... :-)

Seat Exeo ST - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Seat Exeo ST – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciek Kalkosiński / Autokrata.pl: Exeo z nadwoziem kombi nie jest może synonimem piękna, ale moim zdaniem i tak prezentuje się nieco lepiej niż jego niemiecki pierwowzór. Przynajmniej z zewnątrz, bo w środku obydwa samochody są w zasadzie identyczne. Trudno mieć to jednak Seatowi za złe, bo zarówno materiały, jak i sam design mogą nadal robić bardzo pozytywne wrażenie. Może nikt nie będzie krzyczał z zachwytu, ale to solidna robota, która zawsze była i będzie w cenie, nawet za kilka lat. Pewnym problemem może być przestronność (a właściwie ciasnota) wnętrza. W kombi duża przestrzeń to jeden z priorytetów. I o ile jako najmniejsze kombi Audi cała konstrukcja oferowała wystarczającą ilość miejsca (po pierwsze było to kilka lat temu, po drugie zawsze można było sięgnąć po A6, a po trzecie auta klasy premium już takie są), to jak na topowego Seata jest raczej przeciętna. Jeśli podróżujemy z dziećmi, to w zasadzie można tę małą ilość miejsca (głównie na nogi) jakoś przeboleć. Szczególnie, że bagażnik o pojemności 442 l (do linii rolety) jest foremny i łatwo dostępny.

170-konny diesel 2,0 TDI z wtryskiem common rail pracujący pod maską testowanego egzemplarza wydaje się najlepszym wyborem do tego samochodu. 8,4 s do 100 km/h i rewelacyjna reakcja na pedał gazu w praktycznie całym zakresie obrotów i prędkości pozwalają poczuć radość z jazdy. Tym większą, że zawieszenie zestrojono w miarę twardo, a cała konstrukcja auta jest wyjątkowo sztywna. Komfort resorowania jest bardzo przyzwoity, a wytłumienie akustyczne kabiny nadal spełnia standardy klasy premium. Ważne jest również spalanie. W trasie nietrudno uzyskać wyniki w okolicach 5 l na 100 km, a w mieście raczej bez problemu można utrzymać spalanie na poziomie ok. 8,5 l na 100 km.

Seat Exeo ST to konstrukcja bez problemu opierająca się próbie czasu, zwłaszcza pod względem technicznym. Audi musiało iść do przodu, wypuszczając kolejną generację A4, jednak pozostawienie w ofercie tego auta wydaje się całkiem uzasadnione - tym bardziej że jego cenę obniżono praktycznie o jedną trzecią. Za podstawowe Exeo ST z silnikiem 2,0 TDI musimy zapłacić 92 tys. zł. Testowana, mocniejsza i lepiej wyposażona, odmiana jest zaledwie o 10 tys. zł droższa. Warto wspomnieć, że lista wyposażenia, jakie dostajemy za te kwoty, jest naprawdę imponująca i powinna zadowolić nawet wybrednych kierowców.

Seat Exeo ST - TEST Auto Świat

Portal Auto-Świat.pl w wydaniu 45/09 z 02.11.2009 testował Seata Exeo ST:

- Exeo ST to praktyczniejsza wersja tegorocznej nowości Seata, którą zbudowano w oparciu o poprzednią odmianę Audi A4. Rzeczywiście, gdyby nie logo na kierownicy,  prawie można odnieść wrażenie, że jedzie się Audi, a nie Seatem. Dlaczego prawie? Ponieważ całkiem nie w stylu Audi działa skrzynia, która haczy przy włączaniu przełożeń, a drogi prowadzenia dźwigni są zbyt długie. Kolejny czynnik odróżniający Exeo od oryginału to zawieszenie, które nie pracuje do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli – czytamy w AŚ.

W opinii testujących, przeszkadza przede wszystkim słaba trakcja w koleinach podczas jazdy na wprost oraz głośna praca podczas pokonywania wybojów. - Exeo nie należy niestety do zbyt przestronnych samochodów. Ograniczona przestrzeń będzie doskwierać przede wszystkim pasażerom na tylnej kanapie. Za to wygoda foteli z dobrym bocznym trzymaniem oraz jakość materiałów są jak najbardziej zadowalające. Podobała nam się również łatwość przyjęcia prawidłowej pozycji przez kierującego. To zasługa regulowanej dwupłaszczyznowo kierownicy oraz fotela ustawianego także w pionie. Jako kombi samochód sprawdza się przeciętnie. W aucie klasy średniej bagażnik o pojemności 442 l to słaby wynik. Także wartość uzyskana po powiększeniu kufra nie zachwyca. Żadnych zastrzeżeń nie mieliśmy za to do 170-konnego diesla. Dzięki niemu samochód świetnie przyspiesza w całym zakresie prędkości obrotowych, a przy tym zadowala się umiarkowanymi ilościami paliwa. Cieszy również cicha praca 2-litrowego silnika – czytamy w AŚ.

Seat Exeo ST 2.0 TDI 170 KM - DANE TECHNICZNE

 Seat Exeo ST (2011)   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  kombi
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                  4,666/1,772/1,454                                                                     
 Rozstaw osi (metry)  2,642
 Masa własna (tony)  1,590
 Pojemność bagażnika (litry)  442
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  70
 SILNIK  TDI CR
 Paliwo  Olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  125 / 170 (4200 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  350 (2500 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  224
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  8,6
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,8
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,4
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,7
 CENA  
 grudzień 2011  103 471 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  5128 zł
 Nawigacja (zł)  10 479 zł
 Skórzana tapicerka  5733 zł

Seat Exeo ST 2.0 TDI 170 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Seat Exeo ST z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 170 KM spala: 7,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,7 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Seat Exeo ST z silnikiem 2.0 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,3 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 9,1 l/100 km
* W TRASIE - 6,7 l/100 km

Seat Exeo ST (2011) – CENA

W Polsce Seat Exeo ST, czyli kombi, w wersji wyposażenia Style, z silnikiem diesla 2.0 TDI 170 KM kosztuje 103 471 zł. Wersja Style z podstawowym silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM kosztuje 89 490 zł.

Seat Exeo ST - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Seat Exeo 2011 r. – cena od 95,4 tys. zł

>>> Seat Exeo 2008 r. – cena od 45,5 tys. zł