Seat Leon – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-23 14:06

Seat Leon - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Seat Leon za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA SEAT LEON 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Seat Leon, ranking niezawodności, ZDJĘCIA SEAT LEON - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SEAT LEON tylko na Superauto24.pl.

Seat Leon – WSTĘP

Seat Leon to kompaktowe auto o sportowym charakterze, zaliczane do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Na rynku zadebiutował w 1999 roku jako wersja hatchback ówczesnego modelu Toledo. Aktualnie w sprzedaży znajduje się II generacja Leona, którą zaprezentowano w 2005 roku. Leon II od 2009 roku dostępny jest w wersji po faceliftingu. Auto zbudowane zostało na wspólnej płycie podłogowej grupy Volkswagena PQ35, z której korzystają: VW Golf V, Audi A3 Mk2, Skoda Octavia Mk2 oraz Skoda Yeti.

>>> Seat Leon 2011 – CENA od 46 990 zł

Starsze modele:

>>> Seat Leon 2008 – CENA od 36 tys. zł

>>> Seat Leon 2006 – CENA od 30,9 tys. zł

W Polsce Seat Leon w wersji E1N z silnikiem benzynowym 1.4 MPI 85 KM oraz instalacją LPG kosztuje 50 780 zł. Najdroższa wersja Cupra R z silnikiem 2.0 TSI 265 KM, to wydatek rzędu 102 603 zł. Wersja Reference z silnikiem 1.6 TDI CR DPF 105 KM kosztuje 64 831 zł.

Seat Leon – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przewaga pozytywnych opinii o Leonie II generacji:

> Michał: Jestem zadowolony, bo niektórzy moi znajomi moją decyzję zakupu Seata potraktowali z rezerwą. Nawet ktoś skomentował, gdy wlewałem płyn do zbiornika spryskiwacza: no tak, Seat! Oj marketing firmy chyba mocno śpi, chociaż dopiero mrozy od kilku dni!

> lucas: Autko bardzo fajne, piękna linia. Jeździ tak jak wygląda. Denerwuje tylko łatwo rysujący się plastik i tapicerka oraz odpryskujący lakier. Świetne hamulce i światła mijania.

> piotrekcarlisle: Auto bardzo dobrze wykonane i poskładane ładne i bezpieczne (8 poduch)można się w nim zakochać z wzajemnością dzięki właściwością jezdnym, bardzo atrakcyjny jako używany jeśli tylko kupi się bezwypadkowy, świetny stosunek ceny do jakości, jako nowy drogi ale i tak warty swojej ceny i wciąż wygrywający we wszelkich rankingach. Z wad - no cóż nie bardzo rozumiem dlaczego seat upiera się na starszy 102 konny silnik 1.6 mimo że jest 16-zaworowy 115 konny a więc mocniejszy i spalający mniej. Brak koła dojazdowego więc jestem ciekaw jak poradzi sobie kobieta na drodze(w zamian zestaw naprawczy)oraz nie podnoszące się siedzisko tylnej kanapy i brak podłokietnika z tyłu to niemal skandal w tym zakresie cenowym. Czy następnym moim autem byłby leon? zdecydowanie tak, choć konkurencja nie śpi (nowa honda city)a cena może zrobić swoje. Nota ogólna 5-

> jedi: Bardzo polubiłem Leona i to pomimo tego ze wcześniej jeździłem czymś totalnie innym i nietuzinkowym. Leon jest bardzo ładny, ma wciąż modne kształty-trochę cierpi na tym przestrzeń w środku. Silnik to świetny wybór dla chcących oszczędzaś w jeździe miejskiej, dynamika 1.2 TSI tez mnie bardzo zaskoczyła, auto na pewno nie jest zawalidrogą-bardzo sprawnie przyspiesza, wyprzedza itp. Zawieszenie jest przyjemne, ale jak na nasze dziury chyba za twarde.

Seat Leon - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Seat Leon - OPINIE DZIENNIKARZY

Robert Tomaszewski / Motofakty.pl: Seat Leon to kompromis dla tych, którzy jeszcze do niedawna jeździli sportowymi autami, a powiększenie rodziny zmusiło ich do zakupu bardziej „rodzinnego” samochodu. Dynamiczna i opływowa sylwetka podkreśla sportowy charakter tego pojazdu, a jednocześnie można zabrać „na pokład” komplet pasażerów, którzy nie powinni narzekać na brak miejsca. Pięciodrzwiowy hatchback mierzy nieco ponad 4,1 m. długości i ponad 1,7 m. szerokości. Przestronne wnętrze sprawia, że każda podróż może być komfortowa. Jedyne deska rozdzielcza wymaga przyzwyczajenia, gdyż miejsce umieszczenia elementów starowania poszczególnymi urządzeniami (kierunkami nadmuchu, ogrzewaniem szyby, radioodtwarzaczem itp.) są umieszczone w taki sposób, że trzeba ich po prostu poszukać. Ale czy to jest wada? No nie do końca. W epoce wspólnych dla kilku marek płyt podłogowych oraz sklonowanych rozwiązań technicznych, to całkiem przyjemne uczucie wsiąść do auta, w którym w końcu coś się różni od reszty „towarzystwa”. (…) Komfortowe i dość miękkie zawieszenie sprawia, że auto łagodnie pokonuje, nie zawsze łagodne, polskie drogi, radząc sobie z nierównościami.

Piotr Mokwiński / V10/pl: Wnętrze auta, jak przystało na usportowioną duszę, wyróżnia się wieloma typowymi dla szybkich pojazdów atrybutami. Już pierwszy kontakt z fotelem kierowcy, podkreśla przeznaczenie pojazdu. Pozycja w fotelu kierowcy jest bardzo niska i stwarza wrażenie jedności z samochodem. Kilka kilometrów wystarczy, aby się do tego przyzwyczaić i czerpać radość z prowadzenia. Zestaw wskaźników oraz wszechobecnych przełączników został rozmieszczony w niezwykle ergonomiczny sposób. Obsługa podstawowych funkcji nie wymaga od nas dodatkowej nauki z instrukcją obsługi w ręku- jest intuicyjna. Zegary zostały zaprojektowane bardzo czytelnie i odczyt podstawowych informacji nie powinien stanowić problemu. Centralnie umieszczony obrotomierz to kolejny dowód na sportowe ambicje konstruktorów. Wielkoformatowa konsola środkowa, w wydatny dla oka sposób informuje o aktualnej temperaturze dwustrefowej klimatyzacji, oraz aktualnie słuchanej stacji radiowej. Dostęp do poszczególnych przełączników w czasie jazdy nie stanowi problemu i nie wymaga od nas ekwilibrystycznych pozycji nadgarstka.

Miejsca w kabinie jest pod dostatkiem. Z przodu wygodnie rozsiądą się dwie osoby, nie dotykając siebie łokciami. Z tyłu zaś przestrzeni, mimo niewielkiego rozstawu osi (2578 mm) naprawdę wystarczy dla dwóch dorosłych osób. Jedynie koszykarze mogą odczuwać delikatny dyskomfort, stykając się głowami z sufitem. Całość materiałów jest dobrze spasowana, jednak w aucie za ponad 80 tysięcy złotych, atmosfera jest zbyt plastikowa i smutna. Brakuje wyraźnych sportowych detali i ożywiających wnętrze elementów. To wrażenie jednak szybko ulatnia się w niepamięć, po przejechaniu kilku metrów Leonem. Świetnie wyprofilowane fotele zapewniają rewelacyjne trzymanie boczne i dobry komfort podróżowania. Układ kierowniczy pracuje idealnie, dokładnie przenosząc na koła każdy ruch kierownicy. Zawieszenie zestrojone jest odpowiednio do nacechowanego sportem charakteru auta. Na równej drodze może tego nie odczujemy, ale na dziurawej nawierzchni większość nierówności zostanie przeniesiona na nasz kręgosłup, co wcale nie oznacza, że nie jest komfortowo.

Seat Leon - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 27, 30 czerwca 2008 r.) testował Seata Leona z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 125 KM:

W opinii testujących, Leon 1.4 TSI to pojazd dający kierowcy wiele przyjemności z prowadzenia. Dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu i twardemu zawieszeniu można nim szybko i bezpiecznie pokonywać zakręty. Jego silnik, choć ma niedużą pojemność, za sprawą turbiny sprawnie rozpędza kompaktowego Seata. Jakieś mankamenty? Bagażnik nie zachwyca pojemnością, również ilość miejsca we wnętrzu nie imponuje, a poza tym komfort jazdy umiarkowany.

- Tylko 6,4 l na 100 km w cyklu mieszanym ma podobno spalać nowa jednostka napędowa, co może być trudne do osiągnięcia przez kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Imponująco wyglądają również inne parametry silnika: prędkość maksymalna wnosząca 197 km/h i elastyczność na 5. biegu (10,9 s od 80 do 120 km/h). Benzynowa jednostka dzięki turbodoładowaniu już od 1500 obr./min dysponuje wysokim momentem obrotowym (200 Nm) – pisze red. Adam Mikuła. Jego zdaniem w praktyce więc kierowca rzadko musi sięgać do dźwigni zmiany biegów. Gdy jednak z niej korzysta, to na pewno spodoba mu się jej obsługa. Skok lewarka jest krótki, a wybór biegów precyzyjny. Oprócz żwawego napędu  sportowe aspiracje samochodu podkreśla dynamiczna sylwetka oraz wyposażenie. (…) Wnętrze Seata nie zachwyca stylistyką, ale jest funkcjonalne i solidnie wykonane.

Obsługa klimatyzacji i radia CD nie rozprasza nadmiernie kierowcy. Srebrne, plastikowe wykończenie panelu centralnego rozjaśnia wnętrze, choć niektórym wydawać się może tandetne. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Umieszczono na niej przyciski do sterowania komputerem pokładowym, sprzętem audio i zestawem głośnomówiącym. - Wnętrze kompaktowego Seata umożliwia przewóz pięciu osób, choć z doświadczenia odradzamy wożenie trzech dorosłych pasażerów na tylnej kanapie. Wysocy mogą mieć problem ze znalezieniem miejsca nad głową. Nie należy jednak zapominać, że nie luksusowy przewóz osób jest przeznaczeniem tego auta – czytamy w AŚ. W opinii testujących, Seat Leon z nowym, doładowanym silnikiem benzynowym w technologii TSI jest przyjemnym i dynamicznym autem. Nie należy jednak zapominać, że mimo wszystko nie jest to auto typowo sportowe i nie dostarczy tak silnych wrażeń, jak jego mocniejsze odmiany: FR (200 KM) czy Cupra (240 KM). Leon w wersji Stylance nie jest tani, ale na szczęście bogato wyposażony.

Seat Leon 1.4 85 KM LPG MPI – DANE TECHNICZNE

 Seat Leon   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                  4,315/1,768/1,458
 Rozstaw osi (metry)  2,578
 Masa własna (tony)  1,200
 Pojemność bagażnika (litry)  341
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  55
 SILNIK  MPI
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95                                                   
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  63 / 85 (5000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)   132 (3800 obr./min)
 OSIĄGI   
 Szybkość maksymalna (km/h)  187
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  10,9
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,9
 Cykl mieszany (litry/100 km) CENA  5,7
 CENA  
 listopad 2011  50 780 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Seat Leon 1.4 85 KM LPG MPI - SPALANIE

Według danych producenta, Seat Leon z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 85 KM spala: 8,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Seat Leon z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 9,1 l/100 km
* W TRASIE - 5,8 l/100 km

Seat Leon (2011) – CENA

W Polsce Seat Leon w wersji E1N z silnikiem benzynowym 1.4 MPI 85 KM oraz instalacją LPG kosztuje 50 780 zł. Najdroższa wersja Cupra R z silnikiem 2.0 TSI 265 KM, to wydatek rzędu 102 603 zł. Wersja Reference z silnikiem 1.6 TDI CR DPF 105 KM kosztuje 64 831 zł.

Seat Leon - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Seat Leon 2011 r. – cena od 47 589 zł

>>> Seat Leon 2009 r. – cena od 31 tys. zł

>>> Seat Leon 2006 r. – cena od 20,5 tys. zł