Skoda Citigo - BEZPIECZEŃSTWO
Najmniejszy samochód Skody fabrycznie w każdej wersji jest wyposażany w pakiet poduszek powietrznych. W jego skład wchodzą czołowe poduszki dla kierowcy i pasażera. Są też boczne poduszki chroniące jednocześnie głowy i tułowia podróżujących w przednim przedziale. Możliwość dezaktywacji czołowego Air Bagu pasażera wymaga dopłaty 200 zł, we wszystkich odmianach Citigo.
>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka
W aucie zastosowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla przednich foteli oraz tylnej kanapy. Pasy z przodu dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki sygnalizacji niezapiętych pasów zastosowane na wszystkich miejscach, przypominają o ich użyciu - brak pasów skutkuje uruchomieniem dzwonka. Budowa przednich foteli posiada zintegrowane zagłówki. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych.
>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Każdy maluch z Czech posiada bardzo bogaty pakiet układów wspomagających jazdę i hamowanie. Jest ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBV (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną), MSR (system przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem, ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) i HBA (hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania).
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Każde Citigo podstawowo ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową, czyli popularny immobiliser. Centralnego zamka nie ma tylko w najtańszej wersji EASY. Zdalnie sterowanie posiada pilot w składanym kluczyku.
Skoda Citigo - CZUJNIKI
Dla osób nieufającym swoim umiejętnościom, przewidziano czujniki parkowania w tylnym zderzaku. W najbogatszym ELEGANCE są one seryjne, a w ACTIVE i AMBITION wymagają dopłaty 1 000 zł.
>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Dopłatę w wysokości 500 zł stanowi jedynie nowoczesny system City Safety Drive. Ogranicza on ryzyko wystąpienia stłuczki, przy niedużych prędkościach w ruchu miejskim. Układ automatycznie aktywuje się poniżej prędkości 30km/h i uruchamia zbliżeniowe czujniki laserowe. Wykrywają one niebezpieczeństwo wystąpienia kolizji. W razie potrzeby następuje automatycznie zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym, a w nagłym wypadku zatrzymanie pojazdu. Koszt tego systemu to 500 zł.
Skoda Citigo - OŚWIETLENIE
Przednie lampy zgodnie z najnowszymi przepisami, podstawowo wyposażone są w światła do jazdy dziennej DRL, oraz regulację ustawienia wysokości. Okrągłe światła przeciwmgielne w przednim zderzaku, są montowane seryjnie tylko w najbogatszym modelu ELEGANCE. We pozostałych wersjach trzeba za nie zapłacić 800 zł.
Tylne lampy zespolone ładnie wyglądają po zmroku, i jak to w Skodach, tworzą świetlną literę C. Trzecie światło stopu wkomponowane w daszek tylnej klapy jest seryjne.
Skoda Citigo - GWARANCJA
Model Citigo jest objęty 2-letnią gwarancją na mechanikę pojazdu. Gwarancja na lakier nadwozia jest objęta okresem 3 lat, a perforacja blach okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela.
>>> Skoda Citigo 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Przygotowana jest dodatkowa możliwość wydłużenia okresu gwarancyjnego o kolejne 2 lata (Skoda Life Plus), lub osiągnięcia określonego przebiegu (60 tys. km - 600 zł lub 120 tys. km - 1200 zł. Rozszerzenie dotyczy całego auta i nie jest ograniczone wartościowo. Korzystanie z programu nie wymaga przestrzegania żadnych dodatkowych procedur zgłaszania usterek.
Skoda Citigo - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Mimo niewielkich wymiarów, Citigo zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podróżującym. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano pięć gwiazdek. Doceniono kompleksowość pakietu bezpieczeństwa, obejmującego ochronę pasażerów, dzieci i pieszych.
Skoda Citigo - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. Najtańsza Skoda Citigo z poziomu EASY w odmianie 3-drzwiowej z silnikiem 1.0 MPI 60 KM, kosztuje 28 990 zł. Najtańsze Citigo w wersji 5-drzwiowiowej ze słabszą odmianą silnika 1.0 MPI 60 KM, to wydatek 31 790 zł.
Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Skoda Citigo, to wersja wyposażenia AMBITION. W polskiej ofercie model ten z silnikiem 1.0 MPI 75 KM, kosztuje 35 090 zł.
Pakiet "TWIN POWER", czyli dedykowana instalacja LPG Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI 60 KM to koszt 2 500 zł.
Wersja 3-drzwiowa
silnik | EASY | ACTIVE | AMBITION | ELEGANCE |
1.0 MPI 60 KM | 28 990 zł | 30 290 zł | 33 590 zł | 37 590 zł |
1.0 MPI 75 KM | - | 31 790 zł | 35 090 zł | 39 090 zł |
.
Wersja 5-drzwiowa
silnik |
EASY |
ACTIVE |
AMBITION |
ELEGANCE |
1.0 MPI 60 KM |
- |
31 790 zł |
35 090 zł |
39 090 zł |
1.0 MPI 75 KM |
- |
33 290 zł |
36 590 zł |
40 590 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Skody Citigo.
WIDEO - zobacz wnętrze nowego Fiata Punto: