Skoda Fabia - BEZPIECZEŃSTWO
Fabia Combi oferuje maksymalnie 6 poduszek powietrznych. Wyposażenie standardowe obejmuje przednie poduszki dla kierowcy i pasażera oraz boczne Air Bagi dla podróżujących z przodu, a także sygnalizację dźwiękową niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy, z kontrolką na wskaźnikach. Na życzenie pojazd może być wyposażony także w kurtyny powietrzne - koszt 1 300zł. Aktywacja kurtyn powoduje, że wzdłuż całej bocznej sekcji samochodu tworzy się swoista ściana, chroniąca pasażerów z tyłu i z przodu przed poważnymi urazami.
>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Przedni przedział Fabii posiada regulowane na wysokość trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami. Pasy tylne także są trzypunktowe. O bezpieczeństwo głowy i kręgosłupa dbają zagłówki z regulacją wysokości. Na tylnych siedzeniach znajdziemy mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
Układ hamulcowy to sprawdzony i funkcjonalny zestaw, jest hydrauliczny i dwuobwodowy. W podstawowej wersji wyposażona jazdę i hamowanie wspomagają następujące systemy: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), MSR (system przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem) oraz Dual Rate (system podpowiedzi ruchu kierownicą, który pomaga zredukować dystans zatrzymania w krytycznych momentach.).
>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca może mieć dodatkowo w asyście powiększony pakiet systemów wspomagających, za dopłatą. W cenie 1 500 zł można otrzymać wraz ze wspomnianym ABS i MSR także: ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), HBA (hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania). Natomiast za kwotę 2 000 zł, pakiet dodatkowo powiększa się jeszcze o: TPM (system kontroli ciśnienia w oponach) i HHC (system wspomagania ruszania ruszania pod wzniesienia dla systemu ESP).
Skoda Fabia - ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Każda Skoda ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Centralny zamek z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ryglowanie zamków, w wersji Active wymaga dopłaty 850 zł. W przypadku pozostałych modeli centralny zamek jest seryjny. Zdalne sterowanie z pilota wbudowanego w składany kluczyk wymaga zainwestowania 1 350 zł w przypadku wersji Active, w Ambition kosztuje już tylko 500 zł, a w Elegance jest standardem.
Alarm z funkcją monitoringu wnętrza i czujnikiem przechyłu kosztuje 1 000 zł. Posiada on dodatkową syrenę z niezależnym źródłem zasilania. Funkcja nadzoru wnętrza może być wyłączana specjalnym guzikiem, umiejscowionym w tapicerce drzwi kierowcy.
Skoda Fabia Combi - OŚWIETLENIE
Testowana przez redakcję SuperAuto24 Skoda Fabia Combi, została wyposażona w projekcyjne reflektory skrętne (w przypadku podstawowych wersji dopłata 300 zł). Lampy przeciwmgielne skonstruowano tak, by mogły być wykorzystane do jazdy dziennej. Otrzymały także funkcję doświetlania zakrętów, która polega na emitowaniu przez lampę zwiększonej wiązki światła przy skręcie (dopłata 1 250 zł). Koszt połączonego zestawu lamp projekcyjnych i przeciwmgłowych doświetlających, wynosi 1 300 zł. Dodatkowe spryskiwacze reflektorów przednich, dbające o ich czystość to cena 600 zł.
>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Czołowe reflektory upodobniono do tych, jakie znamy przykładowo z Octavii. Co ważne nie tylko ładnie prezentują się na samochodzie, ale też świetnie spisują się na drodze. Wersja ksenonowa nie występuje w ogóle. Zespół tylnych świateł to klasycznie wyglądające jak w pozostałych modelach Skody lampy, z charakterystycznym podświetleniem w kształcie litery C.
Skoda Fabia - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie aut. Strefy kontrolowanego zgniotu Skody Fabii dość dobrze absorbują siłę uderzenia. Bezpieczeństwo podróżujących osób dorosłych w przednim przedziale zostało ocenione na cztery gwiazdki, w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP. Bezpieczeństwo przewożonych w samochodzie dzieci oceniono natomiast trzema gwiazdkami.
Skoda Fabia Combi - CENA
Skoda Fabia Combi w podstawowej wersji wyposażenia Easy nie jest dostępna na polskim rynku. Combi można kupić dopiero od wersji Active z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 litra o mocy 60 KM i manualną skrzynią biegów. Najtańsze auto kosztuje 40 350 zł. Za najtańszego diesla 1.6 TDI 75 KM, który występuje wyłącznie z manualną przekładnią zapłacimy w salonie 50 850 zł.
Silnik | Easy |
Active | Ambition | Elegance |
1.2 (60 KM) |
- | 40 350 zł |
- |
- |
1.2 (70 KM) |
- | 41 550 zł |
44 550 zł |
51 050 zł |
1.4 16V (85 KM) |
- | 43 350 zł |
46 350 zł |
52 850 zł |
1.2 TSI (85 KM) |
- |
44 350 zł |
47 350 zł | 53 850 zł |
1.2 TSI (105 KM) |
- |
46 350 zł |
49 350 zł | 55 850 zł |
1.2 TSI (105 KM) DSG, 7-st | - |
51 450 zł |
54 450 zł | 60 950 zł |
1.6 TDI CR DPF (75 KM) |
- |
50 850 zł |
53 850 zł | 60 350 zł |
1.6 TDI CR DPF (90 KM) |
- |
52 900 zł |
55 900 zł | 62 400 zł |
1.6 TDI CR DPF (105 KM) |
- |
54 700 zł |
57 700 zł | 64 200 zł |
Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24, Skoda fabia Combi 1.6 TDI 90 KM w wersji wyposażenia Ambition to wydatek 55 900 zł.
>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Skoda Fabia Combi - GWARANCJA
Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 3-letnią gwarancję producenta. Gwarancja mechaniczna obejmuje zaledwie 2 lata.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24 zaprezentujemy podsumowanie Skody Fabi Combi.
1.6 l CVT (117 KM) | - | 72 400 zł |
78 200 zł |
87 200 zł |
1.6 l DIG-T (190 KM) 6MT | - | 80 100 zł |
82 700 zł |
91 700 zł |
1.6 l DIG-T CVT-M6 (190 KM) 4x4 | - | - | 96 500 zł |
103 700 zł |
1.5 dCi (110 KM) 6MT | 71 900 zł |
75 400 zł |
81 200 zł | 90 200 zł |