Był to samochód o przełomowej dla tego producenta konstrukcji, z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback i z poprzecznie umieszczonym silnikiem, napędzającym przednie koła. Po "favoritki" zaczęły się ustawiać kolejki chętnych.
W 1994 roku, a więc już z pomocą koncernu Volkswagen (od 1991 roku), auto poddano gruntownej modernizacji i tak narodziła się felicia. I z zewnątrz, i w środku wyglądała już jak zachodnie auto, a w palecie silników po raz pierwszy pojawił się diesel. Liczba amatorów na felicię nie malała. Wreszcie w 2000 roku poznaliśmy na rynku jej następcę o nazwie fabia, która okazała się prawdziwym hitem.
Sukces poprzedniczki z powodzeniem kontynuuje jej druga generacja wprowadzona do sprzedaży dwa lata temu.
Skoda fabia - opinie
Fabia to w sumie tanie, zgrabne auto, solidnie wykonane, wykorzystujące podzespoły marki, której auta znane są od lat z trwałości i niezawodności. Wielokrotna krajowa mistrzyni sprzedaży poza tym, że jest przedstawicielem segmentu B, czyli samochodów małych, zewnętrznymi gabarytami ociera się już o klasę wyżej.
Dzięki temu lepiej może wypełniać obowiązki auta rodzinnego, a nie tylko miejskiego pojazdu. Kolejna zaleta fabii to całkiem obszerna jak na małe auto paleta dostępnych silników z kilkoma benzynowymi i wysokoprężnymi motorami do wyboru. Dla bardziej wymagających klientów istnieje możliwość doposażenia wybranej wersji w liczne dodatki.
Dobrym przykładem takiego dodatkowego "wypasu" może być egzemplarz, który testowali nasi Czytelnicy, różniący się od standardowej wersji Style m.in. klimatyzacją półautomatyczną Climatic, obręczami kół ze stopów lekkich o średnicy 15", przednimi skrętnymi reflektorami projekcyjnymi, reflektorami przeciwmgielnymi z funkcją doświetlania zakrętów oraz fotelami sportowymi.