Skoda Octavia II Tour - BEZPIECZEŃSTWO
Octavia II w wersji Tour oferuje maksymalnie 6 poduszek powietrznych. Wyposażenie standardowe obejmuje przednie poduszki dla kierowcy i pasażera oraz boczne Air Bagi dla podróżujących z przodu. Na życzenie pojazd może być wyposażony także w kurtyny powietrzne - ich koszt wynosi 1 600zł. Każdy model posiada sygnalizację dźwiękową niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy, z kontrolką na wskaźnikach. Jest także sygnalizator niezamkniętych drzwi oraz klapy bagażnika.
>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Przedni przedział Octavii posiada regulowane na wysokość trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami. Pasy tylne także są trzypunktowe. O bezpieczeństwo głowy i kręgosłupa dbają zagłówki z regulacją wysokości. Na tylnych siedzeniach znajdziemy mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
System hamulcowy jest hydrauliczny ze wspomaganiem podciśnieniowym. Skoda została w podstawowej wersji wyposażona w następujące układy wspomagające jazdę i hamowanie: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBV (elektroniczny system polepszający skuteczność hamowania), MSR (system przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) oraz MBA (mechaniczny system wspomagania awaryjnego hamowania). Jest także system pokolizyjny ACS (system obejmuje: automatyczne odblokowanie centralnego zamka, włączenie oświetlenia wewnętrznego, włączenie świateł awaryjnych, odcięcie dopływu paliwa).
>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca może mieć dodatkowo w asyście powiększony pakiet systemów wspomagających, za dopłatą 2 000zł. Wówczas wraz z ABS, ASR i MSR są także: ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), HBA (hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania), EBV (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną) i DSR (system podpowiedzi ruchu kierownicą).
Skoda Octavia II Tour - ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Każda Octavia II Tour ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Centralny zamek z systemem zabezpieczającym SAFE, z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ryglowanie zamków jest standardem. Zdalne sterowanie z pilota wbudowanego w kluczyk typu scyzoryk, wymaga dopłaty 600 zł.
>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Alarm z funkcją monitoringu wnętrza, czujnikiem przechyłu i zdalnym sterowaniem centralnego zamka kosztuje 1 700 zł. Posiada on dodatkową syrenę z niezależnym źródłem zasilania. Funkcja nadzoru wnętrza może być wyłączana specjalnym guzikiem, umiejscowionym w tapicerce słupka bocznego, tuż za fotelem kierowcy.
Skoda Octavia II Tour Combi - OŚWIETLENIE
Octavia II Tour znacznie różni się przednią częścią nadwozia, od nowej wersji po liftingu. Czołowe reflektory są znacznie mniejsze i mniej nowoczesne, od tych jakie zastosowano w o wiele droższej wersji kompakta. Ich wygląd nie ma jednak znaczenia dla klientów wymagających od auta niskiej ceny - ważne że dobrze oświetlają drogę. Lampy halogenowe są montowane seryjnie, a przeciwmgielne wymagają dopłaty 800 zł. Ksenony w Octavii II Tour nie występują w ogóle.
>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Zespół tylnych świateł to klasycznie wyglądające jak w pozostałych modelach Skody lampy, z charakterystycznym podświetleniem w kształcie litery C. W przednich drzwiach zamontowano lampki odblaskowe.
Skoda Octavia II Tour - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie aut. Strefy kontrolowanego zgniotu Skody Octavii II Tour dość dobrze absorbują siłę uderzenia. Bezpieczeństwo podróżujących osób zostało ocenione na cztery gwiazdki, w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP.
Skoda Octavia II Tour - CENA
Skoda Octavia II Tour oferowana jest tylko w jednej wersji wyposażenia. Można nabyć ją natomiast w jednej z dwóch wersji nadwoziowych oraz silnikowych. Najtańszy liftback z silnikiem 1.4 litra 80 KM kosztuje 43 600 zł. Najtańsze Combi z tą samą jednostką 1.4 można kupić za 46 900 zł. Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl, Skoda Octavia II Tour Combi 1.6 MPI 102 KM, to wydatek 66 030 zł, po doliczeniu wszystkich dodatków, które znalazły się na pokładzie.
SILNIK | Liftback | Combi |
1.4 MPI (80 KM) | 43 600 zł | 46 900 zł |
1.6 MPI (102 KM) | 48 600 zł | 51 900 zł |
1.6 MPI (102 KM) LPG |
52 899 zł | 56 199 zł |
.
Skoda Octavia - CENA za moto.gratka.pl
>>> Skoda Octavia II 2010 – CENA od 36 tys. zł
>>> Skoda Octavia II 2004 – CENA od 24 tys. zł
>>> Skoda Octavia 2000 – CENA od 8,5 tys. zł
>>> Skoda Octavia 1997 – CENA od 7 tys. zł
Skoda Octavia II Tour - GWARANCJA
Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 3-letnią gwarancję producenta. Gwarancja mechaniczna obejmuje zaledwie 2 lata.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Skody Octavii II Tour Combi.
WIDEO - wnętrze i bagażnik Skody Octavii II Tour: