Skoda Octavia II Tour Combi

i

Autor: Rafał Mądry

Skoda Octavia II Tour Combi 1.6 - TEST, opinie, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena

2012-03-23 2:00

Druga generacja Skody Octavii jest bezpiecznym samochodem. Nawet budżetowa wersja Tour oferuje systemy zabezpieczające na wysokim poziomie. W przeprowadzonych testach zderzeniowych Euro NCAP samochód otrzymał 4 gwiazdki. Standardowo na wyposażeniu znajdują się 4 poduszki powietrzne, które można powiększyć do 6. W PIĄTYM ODCINKU dziennika SuperAuto24.pl, poza systemami zabezpieczeń, prezentujemy także cennik oferowanej w salonach Octavii II Tour. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika znajdzie się podsumowanie testu.

Skoda Octavia II Tour - BEZPIECZEŃSTWO

Octavia II w wersji Tour oferuje maksymalnie 6 poduszek powietrznych. Wyposażenie standardowe obejmuje przednie poduszki dla kierowcy i pasażera oraz boczne Air Bagi dla podróżujących z przodu. Na życzenie pojazd może być wyposażony także w kurtyny powietrzne - ich koszt wynosi 1 600zł. Każdy model posiada sygnalizację dźwiękową niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy, z kontrolką na wskaźnikach. Jest także sygnalizator niezamkniętych drzwi oraz klapy bagażnika.

>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

Przedni przedział Octavii posiada regulowane na wysokość trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami. Pasy tylne także są trzypunktowe. O bezpieczeństwo głowy i kręgosłupa dbają zagłówki z regulacją wysokości. Na tylnych siedzeniach znajdziemy mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.

System hamulcowy jest hydrauliczny ze wspomaganiem podciśnieniowym. Skoda została w podstawowej wersji wyposażona w następujące układy wspomagające jazdę i hamowanie: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBV (elektroniczny system polepszający skuteczność hamowania), MSR (system przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) oraz MBA (mechaniczny system wspomagania awaryjnego hamowania). Jest także system pokolizyjny ACS (system obejmuje: automatyczne odblokowanie centralnego zamka, włączenie oświetlenia wewnętrznego, włączenie świateł awaryjnych, odcięcie dopływu paliwa).

>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Kierowca może mieć dodatkowo w asyście powiększony pakiet systemów wspomagających, za dopłatą 2 000zł. Wówczas wraz z ABS, ASR i MSR są także: ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), HBA (hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania), EBV (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną) i DSR (system podpowiedzi ruchu kierownicą).

Skoda Octavia II Tour - ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Każda Octavia II Tour ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Centralny zamek z systemem zabezpieczającym SAFE, z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ryglowanie zamków jest standardem. Zdalne sterowanie z pilota wbudowanego w kluczyk typu scyzoryk, wymaga dopłaty 600 zł.

>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Alarm z funkcją monitoringu wnętrza, czujnikiem przechyłu i zdalnym sterowaniem centralnego zamka kosztuje 1 700 zł. Posiada on dodatkową syrenę z niezależnym źródłem zasilania. Funkcja nadzoru wnętrza może być wyłączana specjalnym guzikiem, umiejscowionym w tapicerce słupka bocznego, tuż za fotelem kierowcy.

Skoda Octavia II Tour Combi - OŚWIETLENIE

Octavia II Tour znacznie różni się przednią częścią nadwozia, od nowej wersji po liftingu. Czołowe reflektory są znacznie mniejsze i mniej nowoczesne, od tych jakie zastosowano w o wiele droższej wersji kompakta. Ich wygląd nie ma jednak znaczenia dla klientów wymagających od auta niskiej ceny - ważne że dobrze oświetlają drogę. Lampy halogenowe są montowane seryjnie, a przeciwmgielne wymagają dopłaty 800 zł. Ksenony w Octavii II Tour nie występują w ogóle.

>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<

Zespół tylnych świateł to klasycznie wyglądające jak w pozostałych modelach Skody lampy, z charakterystycznym podświetleniem w kształcie litery C. W przednich drzwiach zamontowano lampki odblaskowe.

Skoda Octavia II Tour - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie aut. Strefy kontrolowanego zgniotu Skody Octavii II Tour dość dobrze absorbują siłę uderzenia. Bezpieczeństwo podróżujących osób zostało ocenione na cztery gwiazdki, w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP.

Skoda Octavia II Tour - CENA

Skoda Octavia II Tour oferowana jest tylko w jednej wersji wyposażenia. Można nabyć ją natomiast w jednej z dwóch wersji nadwoziowych oraz silnikowych. Najtańszy liftback z silnikiem 1.4 litra 80 KM kosztuje 43 600 zł. Najtańsze Combi z tą samą jednostką 1.4 można kupić za 46 900 zł. Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl, Skoda Octavia II Tour Combi 1.6 MPI 102 KM, to wydatek 66 030 zł, po doliczeniu wszystkich dodatków, które znalazły się na pokładzie.

SILNIK Liftback Combi
1.4 MPI (80 KM) 43 600 zł 46 900 zł
1.6 MPI (102 KM) 48 600 zł 51 900 zł
1.6 MPI (102 KM) LPG
52 899 zł 56 199 zł

.

Skoda Octavia - CENA za moto.gratka.pl

>>> Skoda Octavia II 2010 – CENA od 36 tys. zł

>>> Skoda Octavia II 2004 – CENA od 24 tys. zł

>>> Skoda Octavia 2000 – CENA od 8,5 tys. zł

>>> Skoda Octavia 1997 – CENA od 7 tys. zł

Skoda Octavia II Tour - GWARANCJA

Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 3-letnią gwarancję producenta. Gwarancja mechaniczna obejmuje zaledwie 2 lata.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Skody Octavii II Tour Combi.

WIDEO - wnętrze i bagażnik Skody Octavii II Tour: