Skoda Superb II - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-29 15:47

Skoda Superb II - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Skoda Superb II za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA SKODA SUPERB 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Skoda Superb II, ranking niezawodności, ZDJĘCIA SKODA SUPERB II - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SKODA SUPERB II tylko na Superauto24.pl.

Skoda Superb II – WSTĘP

Skoda Superb II jest największym i jednocześnie prestiżowym modelem czeskiej marki. Model Superb zaliczany jest do klasy wyższej średniej, czyli do segmentu E. Druga generacja Skody Superb w wersji hatchback zadebiutowała na salonie samochodowym w Genewie w 2008 roku, zaś wersja kombi zaprezentowana została światu we Frankfurcie w 2009 roku. Tak jak w poprzedniej generacji Superba, do budowy auta użyto płyty podłogowej z VW Passata VI. Auto urosło w porównaniu do pierwszego Superba: jest dłuższe o 3,5cm i szersze o 5 cm.

>>> Skoda Superb II 2011 – CENA od 74,6 tys. zł 

Starsze modele:

>>> Skoda Superb 2009 – CENA od 59,9 tys. zł

>>> Skoda Superb 2005 – CENA od 23,9 tys. zł

W wersji hatchback zastosowano system TwinDoor, który pozwala na dostęp do bagażnika przez otwarcie metalowej klapy. Jeśli zaś klapa okaże się za mała, po wciśnięciu przycisku, razem z klapą podnosi się także tylna szyba, jak w autach typu hatchback. W Polsce Skoda Superb hatchback w wersji wyposażenia Active z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 120 KM kosztuje 74 600 zł. Takie samo auto z silnikiem diesla 2.0 TDI CR DPF o mocy 140 KM kosztuje 89 600 zł.

Skoda Superb II – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o Skodzie Superb II:

> Mirek:  Długo się wahałem co wybrać. Szukałem kombi średniej klasy. Brałem pod uwagę Passata /schodzący model, nie podobał mi się w środku/, Avensis /nijakość do potęgi i szarość ponad wszystko, wersja ciężarowa tylko 4 osobowa/, Mazda 6 /wysoka cena, brak wersji ciężarowej wtedy/ Honda Accord /ciasnota, duży okres oczekiwania, cena/ Nie żałuję wyboru, nie przeszkadza mi brak prestiżu marki. Opinię o tym aucie uzupełniłem po pół roku eksploatacji, a więc po okresie który pozwala na szersze poznanie wad i zalet tego samochodu. Oczywiście podsumowanie potwierdziło dokonanie słusznego wyboru, tak więc z czystym sumieniem mogę polecić ten samochód dla osób oczekujących od auta tego co ja: dużej przestrzeni, niebrzydkiego wyglądu, mocnego i ekonomicznego silnika, no i oczywiście dobrej ceny.

> Bogdan: Znakomite auto, za dosłownie ułamek ceny jakie należy zapłacić za inna markę i znaczek. Poprzednio jeździłem tylko Volvo - ostatnio S80 poprzedniej generacji. Lepiej wyposażony Superb jaki kupiłem wersja Platinum kosztuje o 150 000 mniej, aniżeli S80 który chciałem kupić - wersja Summum(!!) - trakcja, osiągi i ilość miejsca we wnętrzu lepsze niż w S80 - czegóż chcieć więcej?

> cichy 78: Ci którzy się czepiają, albo są od konkurencji, albo przesiedli się z samochodów klasy wyższej, albo oczekiwali, że będą się tak samo czuli jak w poprzednim samochodzie (ergonomia). O ile nie pojawią się jakieś usterki będę cieszył się jazdą do momentu sprzedaży. Najlepiej udać się na jazdę próbną - polecam.

A co piszą nie usatysfakcjonowani? :

> mirmac: Bardzo lubię Skodę, ale nie mogę pogodzić się z tym, że nie jestem już pewny tego, czy znowu coś nie wyskoczy. Z powodu uszkodzonej navi miałem stracony wyjazd do D. Tryb awaryjnej pracy silnika 300 km od domu nie należał do przyjemnych doświadczeń. Miałem wcześniej Peugeota 407 sw 2.0 hdi- nie powiem- też się psuł, ale nigdy nie miałem TAKICH problemów jak teraz ze Skodą.

> Łukasz Baścik: Gdyby nie wadliwe działanie skrzyni biegów, dziwne odgłosy spod maski byłbym pełen uznania dla tego samochodu.

> wur: Pomimo wysokiej klasy samochodu zarejestrowane usterki są na tyle poważne, że ocena za całokształt jest niska.

Skoda Superb II - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Skoda Superb II– OPINIE DZIENNIKARZY

Bolesław Ejsmont / Przyspieszenie.pl: Skody wykorzystuje nie tylko technologie VW Passata, ale również wygląda bardzo podobnie. Poza zwiększeniem wymiarów i dodania logo Skody niewiele zmieniono – niekoniecznie jest to wadą. Auto z jednej strony wygląda elegancko, z drugiej skromnie – dla wielu kierowców do duża zaleta.Skoda Suberb oferuje rekordową ilość miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Jest to głównie zasługą dużego rozstawu osi wynoszącego aż 2803 mm. Dzięki temu ilość miejsca, szczególne na wygodnej tylnej kanapie jest porównywalna z samochodami luksusowymi.  Design wnętrza ( całego samochodu ) nie jest ekstrawagancki, nie mniej miejsce pracy kierowcy jest bardzo ergonomiczne. Kokpit jest czytelny, przełączniki i przyciski znajdują się w typowych miejscach. (…)

Silnik testowanego Superba to sprawdzona jednostka 2.0 TDI. Wersja z filtrem cząstek stałych jest uważana za stosunkowo bezawaryjną ( w odróżnieniu od pierwszych wersji 2.0 TDI ). W naszym przypadku silnik nie sprawiał żadnych problemów. Poza zwykłymi serwisowymi czynnościami nic nie było naprawiane! Na bezawaryjność nowoczesnych silników diesla duży wpływ ma sposób użytkowania samochodu, w naszym przypadku samochód był użytkowany głównie przez jednego kierowce, zgodnie z zasadami obsługi tego typu aut. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią biegów, silnik 2.0 TDI umożliwia dynamiczną i ekonomiczną jazdę. Przyspieszenie 0-100 km/h – 9,9 sekundy, prędkość maksymalna 215 km/h, przy 170km/h na szóstym biegu silnik pracuje z prędkością 3000 obr/m – cicho i spokojnie. Główna wada silnika – kultura pracy, szczególnie na niskich obrotach. Jednostka 2.0 TDI (…) wykorzystująca pompowtryskiwacze dopiero niedawno została wyparta przez konstrukcję z wtryskiem typu Common-Rail – jednak już w 2006 roku ta technika była przestarzała. Wtrysk typu CR pierwszy raz pojawił się w 1997 roku w Alfie Romeo 156 – więc 9 lat wcześniej! Konstruktorzy stanęli na głowie, żeby w kabinie było cicho, niemniej montowanie pompowtryskiwaczy do 2010 to gruba przesada – szczególnie w samochodach które mają być luksusowe!

Zawieszenie Superba ma swoich zagorzałych przeciwników – jest ponoć za miękkie. Dla mnie idealnie pasuje do charakteru auta – limuzyny. Pomimo komfortowego zawieszenia samochód jest stabilny nawet przy większych prędkościach ( kolejna zaleta dużego rozstawu osi ). Z powodu wydłużenia płyty podłogowej Passata – ucierpiał promień skrętu. Superb nie jest poręczny na parkingach, nie jest to tylko kwestia rozmiarów. Przednie zawieszenie nie zapewnia wystarczającego skrętu, co przy dużym rozstawie osi sprawia problemy przy parkingowych manewrach. Skoda Superb 2.0 TDI jak na samochód z przednim napędem ma bardzo dobrą trakcje, w warunkach zimowych sprawuję się nadzwyczaj dobrze ( np. lepiej niż Octavia ). Jest to efekt mocno dociążonego przodu samochodu.

Skoda Superb II – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 28, 7 lipca 2008  r.) testował Skodę Superb II:

W opinii testujących, najciekawszą i najbardziej oryginalną innowacją jest system zmiennego otwierania tylnej kanapy – Twindoor. Ułatwia on załadunek bagaży i pozwala w jednym nadwoziu uzyskać cechy sedana i hatchbacka. Działa w bardzo prosty sposób: przyciskając elektryczny zamek w pokrywie, otwieramy ją tak jak w sedanie. - Natomiast gdy chcemy otworzyć pokrywę wraz z tylną szybą i uzyskać większy otwór załadunkowy, konieczne jest uprzednie wciśnięcie dodatkowego przycisku na klapie. Wówczas światło stopu umieszczone na tylnej szybie zapali się na krótko dwukrotnie, co znaczy, że system zadziałał. W Superbie nie ma konieczności trzaskania pokrywą bagażnika przy jej zamykaniu. Wystarczy ją tylko domknąć, a elektryczny siłownik wykona za nas resztę pracy. Innym, praktycznym rozwiązaniem w Superbie jest znany z modeli Volkswagena asystent parkowania. Wystarczy jedynie ustawić pojazd równolegle do wolnej przestrzeni i wcisnąć przycisk umieszczony obok dźwigni zmiany biegów, by pojazd sam zaparkował "na kopertę". System ten jest seryjny w wersji Platinium, w pozostałych wymaga dopłaty od 1000 do 2300 zł – czytamy w AŚ.

Według testujących, widoczność do tyłu ograniczają szerokie, tylne słupki oraz mocno pochylona szyba. Choć podróżujący na tylnej kanapie mają potężną przestrzeń na nogi, to w pełnym jej wykorzystaniu przeszkadza wysoki tunel na podłodze. Również nad głowami podróżnych przydałoby się co najmniej kilka dodatkowych centymetrów wolnego miejsca. Poziom bezpieczeństwa, jaki oferuje nadwozie Superba, jest bardzo wysoki. Seryjnie znajdziemy tu nie tylko airbagi czołwe, boczne i kurtyny, lecz także poduszkę kolanową kierowcy. Znakomitym potwierdzeniem dobrego bezpieczeństwa jest pięciogwiazdkowy wynik uzyskany w crash testach wykonanych przez Euro NCAP.

Zawieszenie Superba zostało znacznie zmodyfikowane w stosunku do poprzednika. Usztywniono je, co korzystnie wpłynęło na prowadzenie. - Mimo twardszych nastawów samochód zachowuje wysoki komfort podróżowania. O bezpieczną trakcję na zakrętach dba seryjne ESP, a w testowej wersji wyposażone w funkcję HHC ułatwia ruszanie ze wzniesień. Na pochwałę zasługuje także elektrycznie wspomagany układ kierowniczy. Jest dobrze dobrany do charakteru limuzyny i zapewnia wystarczającą precyzję podczas prowadzenia. To auto z dużym powodzeniem może wpędzić w kompleksy właścicieli luksusowych limuzyn. Jest nie tylko przestronne, lecz także bardzo funkcjonalne – pisze red Janusz Borkowski.

Skoda Superb II 2.0 TDI 140 KM – DANE TECHNICZNE

4,838/1,817/1,462
 Skoda Superb II    DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                  
 Rozstaw osi (metry)  2,761
 Masa własna (tony)  1472
 Pojemność bagażnika (litry)  595
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  60
 SILNIK  TDI CR
 Paliwo  olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  103 / 140 (4200 obr./min)                                          
 Moment obrotowy (Nm)  140 (4200 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  208
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  10,1
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,9
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,6
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,4
 CENA  
 listopad 2011  89 600 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  5700 zł
 Nawigacja (zł)  System Columbus - od 8 do 2 tys. zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Skoda Superb II 2.0 TDI 140 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Skoda Superb II z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 140 KM spala: 6,9 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,6 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,4 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Skoda Superb II z silnikiem 2,0 TDI pali:

* ŚREDNIO - 6,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,8 l/100 km
* W TRASIE - 4,9 l/100 km

Skoda Superb II (2011) – CENA

W Polsce Skoda Superb hatchback w wersji wyposażenia Active z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 120 KM kosztuje 74 600 zł. Takie samo auto z silnikiem diesla 2.0 TDI CR DPF o mocy 140 KM kosztuje 89 600 zł.

Skoda Superb II - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Skoda Superb 2011 r. – cena od 79,9 tys. zł

>>> Skoda Superb I 2008 r. – cena od 35,9 tys. zł

>>> Skoda Superb 2004 r. – cena od 20,9 tys. zł