Kobiety zwykle wolą auta miejskie, małe oraz poręczne. Silnik? Mało istotny. Liczy się kolor oraz fakt czy uda się zaparkować pod centrum handlowym. Mężczyźni mają inne priorytety. Auto powinno być szpanerskie! Szybkie, efektowne, dynamiczne i z pewnością nie anonimowe. Znalezienie złotego środka nie jest proste i oczywiste. Tak samo jak niezbyt proste i oczywiste jest znalezienie miłości swojego życia, która jest naszym idealnym dopełnieniem. Forda Focusa ST kombi trudno pokochać od pierwszego wejrzenia, ale przy bliższym i dłuższym kontakcie okazuje się, że jest to bardzo uniwersalne auto, pozwalające coraz bardziej się polubić z każdym pokonywanym kilometrem.
Wygląd najnowszego usportowionego dzieła Forda nie zdradza jego możliwości. Samochód z zewnątrz nie jest zbyt wulgarny. Przemodelowany przedni grill, podwójna i dość skromna końcówka układu wydechowego oraz czerwone zaciski hamulcowe są jedynie wskazówką obrazującą, że mamy do czynienia z nietuzinkowym samochodem.
Polecamy: Ma przedni napęd, ale i tak lata bokiem. Ford Focus ST 2.3 EcoBoost 280 KM 6MT - TEST, OPINIA, WIDEO
Wnętrze? Z wyjątkiem ciasnych, mocno wyprofilowanych i sportowych foteli Reccaro próżno w nim szukać jakichś sportowych akcentów. Ok, jest spłaszczona u dołu kierownica z logo ST oraz prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h. Jednak osoba siedząca obok kierowcy lub teściowa siedząca z tyłu nie dostrzeże tych detali.
Teściowa lub kobieta naszego życia dostrzegą z pewnością przestronny, ponad 600-litrowy bagażnik oraz bardzo dużą ilość miejsca z tyłu. Szkoda tylko, że Ford nie pomyślał o oddzielnych nawiewach dla ”mamusi” oraz dodatkowym złączu USB dostępnym dla osób tylnej kanapy...
Nie przegap: TEST, OPINIA - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost 200 KM 6MT
Generujący 190 KM oraz 400 Nm silnik wysokoprężny pracujący pod maską na pierwszy rzut oka nie uwodzi także kierowcy. Jednak podczas jazdy okazuje się, że moc oraz osiągi są więcej niż wystarczające. 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 7,7 sekundy, a dźwięk silnika wydobywający się z... głośników dość mocno pobudza kierowcę do dynamicznej jazdy. Dodajmy do tego bardzo precyzyjny układ kierowniczy, dość sztywne zawieszenie oraz tryb jazdy na tor wyścigowy, a w efekcie otrzymamy dość niepozorne auto, które pokocha żona, a głowa rodziny nie zanudzi się za jego kierownicą! Zapraszam do obejrzenia testu wideo.
Ford Focus ST 2.0 EcoBlue kombi - dane techniczne
SILNIK | R4 16V |
Paliwo | olej napędowy |
Pojemność | 1997 cm3 |
Moc maksymalna | 190 KM przy 4000 obr./min. |
Maks mom. obrotowy | 400 Nm przy 3500 obr./min. |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h | 7,7 s |
Skrzynia biegów | manualna / 6 biegów |
Napęd | przedni (FWD) |
Zbiornik paliwa | 52 l |
Katalogowe średnie zużycie paliwa średnie WLTP |
5,6 l |
poziom emisji CO2 | 148 g/km |
Długość | 4668 mm |
Szerokość | 1825 mm |
Wysokość | 1469 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Masa własna | 1510 kg |
Ładowność | 520 kg |
Pojemność bagażnika/ po złożeniu siedzeń |
608 l/ 1653 l |
Hamulce przód/ tył | tarczowe wentylowane |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Opony przód i tył (w testowym modelu) |
235/40 R18 |