Suzuki Alto (2011) – WSTĘP
Alto to najmniejszy model japońskiej marki Suzuki, zaliczający się do segmentu A, czyli klasy mini. Historia tego auta sięga 1979 roku. Obecna generacja pojawiła się na świecie w 2009 roku i jest to bliźniaczy model Nissana Pixo. Alto wypełnia lukę w ofercie małych aut Suzuki, obok Swifta i Splasha.
>>> Suzuki Alto 2011 – CENA od 28,9 tys. zł
Starsze modele:
>>> Suzuki Alto 2010 – CENA od 25 tys. zł
>>> Suzuki Alto 2009 – CENA od 21 tys. zł
W Polsce Suzuki Alto w podstawowej wersji Classic z silnikiem benzynowym 1.0 68KM kosztuje 28 900 zł.
Suzuki Alto – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o małym Suzuki:
> Nowy właściciel Alto: Samochód ekonomiczny, zwrotny, wszędzie się zmieści, znikają problemy z parkowaniem. Idealny dla dwóch osób, na pewno ciekawa propozycja dla kierowców szukających taniego rozwiązania, którzy najczęściej poruszają się samotnie lub z jedną osobą.
> Scooby_RS: Super autko na miasto zachwyca dynamika jazdy, oszczędnością na stacji benzynowej i ładnie się prezentuje czyli nie jest brzydkie...
> jurek: Po 9 000 tyś. jest dobrze, ale czekam jak będzie dalej, mam nadzieję, że będzie dobrze.
Suzuki Alto – film z CRASH TESTU Euro NCAP
Suzuki Alto – OPINIE DZIENNIKARZY
Krzysztof Słomski / Autogaleria.pl: W codziennych dojazdach do pracy małe Suzuki spisuje się bardzo dobrze. Benzynowy silnik 1.0 DOHC, rozwijający 68 KM mocy maksymalnej i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego, znany z modelu Splash (jedyny w ofercie), sprawnie napędza ważący niespełna 860 kg samochodzik. Wrażenia są dużo lepsze, niż można się spodziewać, patrząc na suche dane techniczne (0-100 km/h w 14 s). Oczywiście, mówimy w tym przypadku o jeździe w mieście, do czego to auto zostało stworzone. Jeśli już ktoś zdecyduje się wyruszyć w trasę, to niech przygotuje się na męczącą podróż i dokładne planowanie manewrów wyprzedzania. (…) Kabina jest dobrze wyciszona, dzięki czemu jazda jest przyjemna. Wibracje trzycylindrowego silnika przenoszone są do wnętrza tylko na postoju. Producent obiecuje, ze średnio w cyklu mieszanym Alto zadowala się blisko 4,5 l paliwa na 100 km. I tu rozczarowanie. Mój wynik w cyklu mieszanym (połowa dystansu to trasa, połowa miasto) to ponad 6 litrów. Trochę za dużo. Spalanie było sprawdzane wyłącznie fizycznie na stacji benzynowej, ponieważ w autkach segmentu A na próżno spodziewać się komputera pokładowego.
Odpowiedni komfort zapewnia optymalnie zestrojone zawieszenie, które co prawda sprawia, że nadwozie delikatnie przechyla się podczas szybciej pokonywanych zakrętów, ale jest trzymane w bezpiecznych ryzach. Jest w sam raz, nie za miękko, nie za sztywno. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną z wahaczami wzdłużnymi i drążkiem reakcyjnym. Wahacze kół przednich są przymocowane do ramy pomocniczej, co skutkuje cichszą pracą oraz większą stabilnością i sztywnością całego układu.
Piotr Mokwiński / moto.wp.pl: po zajęciu miejsca wewnątrz pojazdu, można odnieść wrażenie całkiem pojemnego wnętrza. Czar pryska, gdy skierujemy wzrok za siebie, lub otworzymy szybę i popukamy palcami w blachę pokrywającą drzwi. Jej grubość niestety nie wzbudza zaufania. Podobnie ma się rzecz w sytuacji, gdy poznamy bliżej wykończenie przedziału pasażerskiego.
Wszelkie plastiki obecne w kabinie wyglądają tandetnie i takie są w rzeczywistości. Widać doskonale, gdzie producent zdecydował się na radykalne oszczędności. Również dobranie kolorystyki mogłoby ulec poprawie. Dominującej szarości przydałoby się nieco ożywiających wstawek i cieplejszych kolorów. Sam projekt deski rozdzielczej pasuje do auta idealnie. Jest prosty i zarazem do bólu funkcjonalny. Wszelkie niezbędne do komfortowej jazdy pokrętła i przełączniki odnajdziemy pod ręką, bez konieczności odrywania wzroku od jezdni.
Suzuki Alto – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 5, 5 stycznia 2010 r.) testował Suzuki Alto z silnikiem 1.0 68 KM:
W opinii testujących kabina została przyzwoicie wyciszona. Suzuki dobrze trzyma się drogi i okazuje się bardzo poręczne oraz zwrotne, co jest zasługą małego promienia skrętu, jak również niewielkiej masy auta, które wydaje się wprost idealne do parkowania. - Jedna z największych zalet Alto to bardzo ekonomiczny silnik - Układ jezdny zdał więc egzamin, a silnik dostarcza kolejnych pozytywnych wrażeń. Trzycylindrowa jednostka napędowa o czterech zaworach na cylinder zapewnia satysfakcjonujące przyspieszenie, a przy tym spala absolutnie symboliczne ilości benzyny. Średnia z testu, przekraczająca nieco 5 l/100 km, to efekt dość dynamicznej jazdy, choć na trasie można osiągnąć wynik poniżej 4 l/100 km! Motor okazuje się nie tylko oszczędny, lecz także przyjazny dla środowiska. Niska emisja spalin pozwoliła na spełnienie wymagań normy Euro 5 – pisze Michał Krasnodębski.
Suzuki Alto według AŚ nie jest przebojowym typem, ale to wcale nie znaczy, że nie znajdzie swoich amatorów. Używane jako auto dwuosobowe sprawdza się znakomicie – nie przeszkadza wtedy ani kiepska przestronność na tylnej kanapie, ani niewielki bagażnik, który można powiększyć poprzez złożenie oparcia. Ogromna zaleta to ekonomiczny silnik, który pali tak mało, że w zasadzie nie ma sensu tęsknić za dieslem. Hamulce wymagają poprawy.
Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM– DANE TECHNICZNE
Suzuki Alto (2011) | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 3,500/1,600/1,470 |
Rozstaw osi (metry) | 2,360 |
Masa własna (tony) | 0,855 |
Pojemność bagażnika (litry) | 129 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 35 |
SILNIK | |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 3 |
Moc (kW / KM) | 50 / 68 (6000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 90 (3400 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 155 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | bd. |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 5,5 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 3,8 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 4,4 |
CENA | |
listopad 2011 | 28 900 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępna |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Suzuki Alto Classic z silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 68 KM spala: 5,5 litra/100 km w cyklu miejskim, 3,8 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,4 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Suzuki Alto Classic z silnikiem 1,0 litra pali:
* ŚREDNIO – 5,2 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 5,5 l/100 km
* W TRASIE – 4,5 l/100 km
Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM – CENA
Ceny nowego Suzuki Alto Classic z silnikiem benzynowym o mocy 68 KM kosztuje 28 900 zł. Najbogatsza odmiana Comfort, to wydatek rzędu 33 900 zł.
Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Suzuki Alto 2011 r. – cena 28,9 tys. zł
>>> Suzuki Alto 2010 – CENA od 25 tys. zł
>>> Suzuki Alto 2009 – CENA od 21 tys. zł