Suzuki Alto – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-09 17:46

Suzuki Alto (2011) - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Suzuki Alto za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA SUZUKI ALTO za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Suzuki Alto, ranking niezawodności, ZDJĘCIA SUZUKI ALTO - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SUZUKI ALTO (2011) tylko na Superauto24.pl.

Suzuki Alto (2011) – WSTĘP

Alto to najmniejszy model japońskiej marki Suzuki, zaliczający się do segmentu A, czyli klasy mini. Historia tego auta sięga 1979 roku. Obecna generacja pojawiła się na świecie w 2009 roku i jest to bliźniaczy model Nissana Pixo. Alto wypełnia lukę w ofercie małych aut Suzuki, obok Swifta i Splasha.

>>> Suzuki Alto 2011 – CENA od 28,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Suzuki Alto 2010 – CENA od 25 tys. zł

>>> Suzuki Alto 2009 – CENA od 21 tys. zł

W Polsce Suzuki Alto w podstawowej wersji Classic z silnikiem benzynowym 1.0 68KM kosztuje 28 900 zł.

Suzuki Alto – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o małym Suzuki:

> Nowy właściciel Alto: Samochód ekonomiczny, zwrotny, wszędzie się zmieści, znikają problemy z parkowaniem. Idealny dla dwóch osób, na pewno ciekawa propozycja dla kierowców szukających taniego rozwiązania, którzy najczęściej poruszają się samotnie lub z jedną osobą.

> Scooby_RS: Super autko na miasto zachwyca dynamika jazdy, oszczędnością na stacji benzynowej i ładnie się prezentuje czyli nie jest brzydkie...

> jurek: Po 9 000 tyś. jest dobrze, ale czekam jak będzie dalej, mam nadzieję, że będzie dobrze.

Suzuki Alto – film z CRASH TESTU Euro NCAP

Suzuki Alto – OPINIE DZIENNIKARZY

Krzysztof Słomski / Autogaleria.pl: W codziennych dojazdach do pracy małe Suzuki spisuje się bardzo dobrze. Benzynowy silnik 1.0 DOHC, rozwijający 68 KM mocy maksymalnej i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego, znany z modelu Splash (jedyny w ofercie), sprawnie napędza ważący niespełna 860 kg samochodzik. Wrażenia są dużo lepsze, niż można się spodziewać, patrząc na suche dane techniczne (0-100 km/h w 14 s). Oczywiście, mówimy w tym przypadku o jeździe w mieście, do czego to auto zostało stworzone. Jeśli już ktoś zdecyduje się wyruszyć w trasę, to niech przygotuje się na męczącą podróż i dokładne planowanie manewrów wyprzedzania. (…) Kabina jest dobrze wyciszona, dzięki czemu jazda jest przyjemna. Wibracje trzycylindrowego silnika przenoszone są do wnętrza tylko na postoju. Producent obiecuje, ze średnio w cyklu mieszanym Alto zadowala się blisko 4,5 l paliwa na 100 km. I tu rozczarowanie. Mój wynik w cyklu mieszanym (połowa dystansu to trasa, połowa miasto) to ponad 6 litrów. Trochę za dużo. Spalanie było sprawdzane wyłącznie fizycznie na stacji benzynowej, ponieważ w autkach segmentu A na próżno spodziewać się komputera pokładowego.

Odpowiedni komfort zapewnia optymalnie zestrojone zawieszenie, które co prawda sprawia, że nadwozie delikatnie przechyla się podczas szybciej pokonywanych zakrętów, ale jest trzymane w bezpiecznych ryzach. Jest w sam raz, nie za miękko, nie za sztywno. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną z wahaczami wzdłużnymi i drążkiem reakcyjnym. Wahacze kół przednich są przymocowane do ramy pomocniczej, co skutkuje cichszą pracą oraz większą stabilnością i sztywnością całego układu.

Piotr Mokwiński / moto.wp.pl: po zajęciu miejsca wewnątrz pojazdu, można odnieść wrażenie całkiem pojemnego wnętrza. Czar pryska, gdy skierujemy wzrok za siebie, lub otworzymy szybę i popukamy palcami w blachę pokrywającą drzwi. Jej grubość niestety nie wzbudza zaufania. Podobnie ma się rzecz w sytuacji, gdy poznamy bliżej wykończenie przedziału pasażerskiego.

Wszelkie plastiki obecne w kabinie wyglądają tandetnie i takie są w rzeczywistości. Widać doskonale, gdzie producent zdecydował się na radykalne oszczędności. Również dobranie kolorystyki mogłoby ulec poprawie. Dominującej szarości przydałoby się nieco ożywiających wstawek i cieplejszych kolorów. Sam projekt deski rozdzielczej pasuje do auta idealnie. Jest prosty i zarazem do bólu funkcjonalny. Wszelkie niezbędne do komfortowej jazdy pokrętła i przełączniki odnajdziemy pod ręką, bez konieczności odrywania wzroku od jezdni.

Suzuki Alto – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 5, 5 stycznia 2010 r.) testował Suzuki Alto z silnikiem 1.0 68 KM:

W opinii testujących kabina została przyzwoicie wyciszona. Suzuki dobrze trzyma się drogi i okazuje się bardzo poręczne oraz zwrotne, co jest zasługą małego promienia skrętu, jak również niewielkiej masy auta, które wydaje się wprost idealne do parkowania. - Jedna z największych zalet Alto to bardzo ekonomiczny silnik - Układ jezdny zdał więc egzamin, a silnik dostarcza kolejnych pozytywnych wrażeń. Trzycylindrowa jednostka napędowa o czterech zaworach na cylinder zapewnia satysfakcjonujące przyspieszenie, a przy tym spala absolutnie symboliczne ilości benzyny. Średnia z testu, przekraczająca nieco 5 l/100 km, to efekt dość dynamicznej jazdy, choć na trasie można osiągnąć wynik poniżej 4 l/100 km! Motor okazuje się nie tylko oszczędny, lecz także przyjazny dla środowiska. Niska emisja spalin pozwoliła na spełnienie wymagań normy Euro 5 – pisze Michał Krasnodębski.

Suzuki Alto według AŚ nie jest przebojowym typem, ale to wcale nie znaczy, że nie znajdzie swoich amatorów. Używane jako auto dwuosobowe sprawdza się znakomicie – nie przeszkadza wtedy ani kiepska przestronność na tylnej kanapie, ani niewielki bagażnik, który można powiększyć poprzez złożenie oparcia. Ogromna zaleta to ekonomiczny silnik, który pali tak mało, że w zasadzie nie ma sensu tęsknić za dieslem. Hamulce wymagają poprawy.

Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM– DANE TECHNICZNE

Suzuki Alto (2011)                     DANE TECHNICZNE                        
NADWOZIE  
Rodzaj  
Długość / szerokość / wysokość (metry)   3,500/1,600/1,470
Rozstaw osi (metry)  2,360
Masa własna (tony)  0,855
Pojemność bagażnika (litry)  129
Pojemność zbiornika paliwa (litry)  35
SILNIK  
Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
Liczba cylindrów  3
Moc (kW / KM)       50 / 68 (6000 obr./min)                                        
Moment obrotowy (Nm)                                90 (3400 obr./min)
OSIĄGI  
Szybkość maksymalna (km/h)  155
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  bd.
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)                 
Cykl miejski (litry/100 km)  5,5
Cykl pozamiejski (litry/100 km)  3,8
Cykl mieszany (litry/100 km)  4,4
CENA  
listopad 2011 28 900 zł
DODATKI  
Ksenony (zł) niedostępne
Nawigacja (zł) niedostępna
Skórzana tapicerka niedostępna

Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Suzuki Alto Classic z silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 68 KM spala: 5,5 litra/100 km w cyklu miejskim, 3,8  litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,4 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Suzuki Alto Classic z silnikiem 1,0 litra pali:

* ŚREDNIO – 5,2 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 5,5 l/100 km
* W TRASIE – 4,5 l/100 km

Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM – CENA

Ceny nowego Suzuki Alto Classic z silnikiem benzynowym o mocy 68 KM kosztuje 28 900 zł. Najbogatsza odmiana Comfort, to wydatek rzędu 33 900 zł.

Suzuki Alto Classic 1.0 68 KM - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Suzuki Alto 2011 r. – cena 28,9 tys. zł

>>> Suzuki Alto 2010 – CENA od 25 tys. zł

>>> Suzuki Alto 2009 – CENA od 21 tys. zł