Suzuki Splash 1.2 94 KM – OPINIE
Użytkownicy Splasha są ze swoich autek zadowoleni. - Do jazdy po mieście samochód godny polecenia. Miejsca dla kierowcy i pasażera wystarczająco dużo, widoczność bardzo dobra , boczne lusterka wielkie jak w autobusie , a że gabaryty autka niewielkie stąd z parkowaniem nie ma najmniejszych problemów. Jakość wykończenia bardzo przyzwoita, a w porównaniu z toyotą aygo, peugeotem 106 itp autkami zbliżonymi cenowo wręcz świetna – pisze użytkownik liverpaul w portalu AutoCentrum.pl. - W standardzie klima, wbudowany system audio, wspomaganie, skórzana kierownica i centralny zamek . Jeśli ktoś ma problemy z kręgosłupem to informacja ważna - przy wsiadaniu praktycznie nie trzeba się schylać :). Bagażnik niewielki - na 1 walizkę albo trochę zakupów. Prowadzi się go przyjemnie , mimo że wysoki nie buja się na boki na zakrętach, nie za miękki, nie za twardy - dodaje.
>>> Suzuki Splash 1.2 hatchback, model 2011 – danet echniczne, spalanie, cena
Z kolei właściciel Splasha Piotr, pisze tak. - Opis może krytyczny, ale wskazuję na wady. Należy jednak podkreślić, że dotyczą głównie elastyczności (może subiektywnej), prześwitu i widoczności oraz miejsca z tyłu dla osoby o moim wzroście. Problem widoczności jest moim zdaniem bardzo poważny. Suzuki daje regulację foteli, kierownicy, ogrom miejsca nad głową - ale lusterko mam przed oczami. Wysokim osobom proponuję w salonie zrobić sobie jazdę próbną. Osoby poniżej 180 cm, które nie mają tony bagażu będą zadowolone. Trzeba podkreślić, że jest to mały samochód i relatywnie tani - także oczekiwania muszą być również takie. Jest to samochód chyba taki jak reklamują - dla młodego małżeństwa z 1 dzieckiem do jazdy po asfalcie. Niedrogi w utrzymaniu i sympatyczny.
- Kupiliśmy to auto dla żony i do jazdy po mieście (zakupy, szkoła itp). Na 2 auto w rodzinie świetnie się nadaje. Na rodzinne raczej nie, bo bagażnik symboliczny. Jazda nim to przyjemność. Za 35 tys. z max. wyposażeniem. Oglądaliśmy konkurencję. Najbardziej mnie rozśmieszyła oferta toyoty (aygoo). Za podobnie wyposażoną ale z silnikiem żałosnym 3-cyl 1.0 60 kM - ponad 40 tys !!! – pisze peppek.
Suzuki Splash 1.2 94 KM - test
Tygodnik „Auto Świat” testował Suzuki Splash z silnikiem 1.2 94 KM. Ta jednostka napędowa, to zdaniem AS „klasyka gatunku”. - dobry, sprawdzony 4-cylindrowiec z 16-zaworową głowicą. Żadnych udziwnień i niesamowitej techniki, za to moc rozwijana jest bardzo równomiernie, a motor chętnie wchodzi na obroty. Spalanie także w granicach normy – w mieście Suzuki zużywało ok. 7 l/100 km – czytamy w tygodniku. Bagażnik Splasha ma zaledwie 178 litrów pojemności. Jednak według AŚ Splash ma wiele atutów, jak np. nadwozie w stylu minivana, w którym nawet 4 dorosłe osoby znajdą wygodną pozycję. - Splash, jak na swoje wymiary i niewielki rozstaw osi, zaskakująco dobrze tłumi nierówności, i to mimo dość sprężystego zawieszenia – pisze AŚ. Ogólna ocena Suzuki Splash jest taka, że to to autko udane i dobrze wyposażone, jednak dość drogie. Auto Świat, nr 27/2011, 30.06.2011
Suzuki Splash 1.2 94 KM – dane techniczne
NADWOZIE
Rodzaj hatchback
Dł./szer./wys. (mm) 3715/1680/1590
Rozstaw osi (mm) 2360
Masa własna (kg) 915
Pojemność bagażnika (litry) 178
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 45
SILNIK
Rodzaj VVT
Paliwo benzyna
Liczba cylindrów 4
Maks. moc (obr./min.) 94
Maks. moment obrotowy (obr./min.) 118
OSIĄGI
Szybkość maksymalna (km/h) 175
ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski (litry/100 km) 6,1
Cykl pozamiejski (litry/100 km) 4,5
Cykl mieszany (litry/100 km) 5,1
CENA OD
Cena (październik 2011 r.) 42 400 zł
DODATKI
Ksenony (zł) nd.
Nawigacja (zł) nd.
Skórzana tapicerka (zł) nd.
Suzuki Splash 1.2 94 KM - spalanie
Według danych producenta, Suzuki Splash z silnikiem benzynowym 1.2 94 KM spala: 6,1 litra/100km w cyklu miejskim, 4,5 litra/100km w cyklu pozamiejskim i 5,1 litra/100km w cyklu mieszanym.
Suzuki Splash 1.2 94 KM – CENA
Najtańsze Suzuki Splash Club z silnikiem 1.0 65 KM kosztuje 34 900 zł. Opisywana wersja Suzuki Splash Comfort z silnikiem 1.2 VVT 94KM kosztuje 42 400 zł.