Suzuki Splash - BEZPIECZEŃSTWO
Mały mieszczuch nie rozpieszcza użytkowników najnowszymi osiągnięciami z zakresu bezpieczeństwa pasażerów. Spece z Japonii podeszli do tej sprawy w dosyć konserwatywny na obecne czasy sposób. Na pokładzie znajdują się 4 poduszki powietrzne - w ich skład wchodzą airbagi czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, natomiast kurtyny powietrzne są oferowane seryjnie w wersji Comfort z silnikiem 1.2 VVT.
>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary autka <<<
Poza tym, wszystkie siedzenia otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym przednie mają również pirotechniczne napinacze. Na główny zegar trafiła kontrolka niezapiętych pasów z przodu. Tylna kanapa standardowo dysponuje na zewnętrznych miejscach fabrycznymi mocowaniami ISOFIX dla fotelików dziecięcych. Inżynierowie wyposażyli samochód w bezpieczne pedały, które zapadają się w trakcie wypadku.
>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca ma w asyście niewielką ilość systemów kontrolujących zachowanie pojazdu. W aucie seryjnie znajdują się jedynie: ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), ABS (system zapobiegający blokowaniu się kół w trakcie gwałtownego hamowania), EBD (system rozdzielający siłę hamowania na poszczególne koła), BAS (system zwiększający ciśnienie w układzie hamulcowym w przypadku hamowania awaryjnego). Jednym słowem klient otrzymuje to co w obecnych czasach jest już standardem i nic więcej. Układ ESP nie jest oferowany nawet jako element opcjonalny.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Auto podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek z kluczyka pilota. Immobiliser jest standardem w każdej odmianie, jednak system alarmowy znajduje się już na liście wyposażenia dodatkowego. Dopłaty wymagają także czujniki parkowania z tyłu. Oczywiście Splash został wyposażony także w czujniki otwarcia drzwi. Na pokładzie znalazł się też wyłącznik przedniej poduszki pasażera.
>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Film z CRASH TESTu Euro NCAP
W testach zderzeniowych EuroNCAP Splash otrzymał 4 gwiazdki. Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 30 punktów, ochrona dzieci otrzymała 32 punkty, bezpieczeństwo pieszych uderzonych przez auto to 19 punktów.
Suzuki Splash - OŚWIETLENIE
Zarówno przednie jak i tylne światła zostały oparte na zwyczajnych żarówkach - niestety ani "ksenony" ani światła do jazdy dziennej w technologi LED nie są dostępne w małym Suzuki. Reflektory przeciwmgłowe to wyposażenie opcjonalne. Trzecie światło STOP umieszczone na tylnej szybie jest standardem.
>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
GWARANCJA
Suzuki Splash jest objęty trzyletnią ochroną gwarancyjną (limit 100 000 km). Dodatkowo auto jest objęte 3-letnią ochroną Assistance oraz 12-letnią gwarancją obejmującą perforację nadwozia. Gwarancja lakieru ma okres ważności 1 roku. Okres obowiązywania gwarancji rozpoczyna się w dniu zakupu samochodu.
CENA w POLSCE
Auto w polskich salonach dostępne jest w dwóch odmianach silnikowych: 1.0-litra i 1.2-litra, przy czym słabsza odmiana występuje tylko w uboższym wariancie Club, a mocniejsza w edycji Comfort. Bazowy Suzuki Splash kosztuje 42 900 zł, a cena testowanego przez nas egzemplarza rozpoczyna się od kwoty 45 900 zł.
SILNIK/WERSJA | Club | Comfort |
1.0 VVT (68 KM) 5M | 42 900 zł | - |
1.2 VVT (94 KM) 5M | - | 45 900 zł |
1.2 VVT (94 KM) AT | - | 50 900 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy pełne podsumowanie Suzuki Splasha.