Historia Camry sięga początku lat 80-tych. Niepozorny japoński sedan w 1982 roku ruszył na podbój wielu motoryzacyjnych rynków. Wraz z debiutem piątej generacji Camry, Toyota postanowiła wycofać ten model z europejskiej oferty. Jednak po 15 latach od tego wydarzenia, reprezentacyjny japoński sedan znów zagościł w salonach na Starym Kontynencie.
Limuzyna
Nowa Camry oferowana jest tylko i wyłącznie jako klasyczny sedan. Ma nienachalną i zarazem typową dla Toyoty stylistykę. Czy może się podobać? Z pewnością może trafiać w gusta wielu osób, które cenią nadwozie typu sedan kojarzące się z nobliwymi limuzynami.
Porównaliśmy: Japończycy potrafią robić dobre sedany. Toyota Camry 2.5 Hybrid & Toyota Avensis 2.0 Valvematic - PORÓWNANIE, TEST, OPINIA
O tym, że nowa Camry jest limuzyną świadczy wnętrze. Bogate wyposażenie odmiany Executive, oraz komfortowa tylna kanapa wyposażona w elektrycznie regulowane, dwa niezależne oparcia potrafi rozpieścić. Rozpieścić i sprawić, że każdy, kto na niej zasiądzie poczuje się jak prawdziwy VIP. Kierowca także nie powinien narzekać. Do dyspozycji ma m.in. adaptacyjny tempomat (standard w każdej wersji), skórzaną tapicerkę (standard w wyższych wersjach wyposażenia), system audio sygnowany logo JBL oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele wraz z elektrycznie regulowaną kolumną kierownicy. Jednak największy plus i zarazem cecha mocno zawstydzająca konkurencje kryje się w układzie napędowym.
Dynamiczny i oszczędny
W Europie nowa Camry oferowana jest tylko i wyłącznie w hybrydowej wersji silnikowej. Pod przednią maską pracuje 2.5-litrowy motor benzynowy wspomagany silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 218 KM, co przekłada się na osiągnięcie 100 km/h w czasie 8,3 sekundy. Przyzwoity wynik. Wynik, który w połączeniu ze średnim apetytem na paliwo sprawia świetne wrażenie.
Testowaliśmy: Jak przyspiesza hybrydowa Toyota Corolla Hatchback? Ile pali? Sprawdziliśmy to - TEST WIDEO
Podczas całego testu auto zadowoliło się średnio 5,6 l/100 km. Biorąc pod uwagę, że taki rezultat udało się osiągnąć w dość dużym sedanie z ponad 200-konnym silnikiem, Toyocie należą się brawa. Dodatkowo w obwodzie pozostają jeszcze tryby Eco lub EV (dostępne są jeszcze tryby Normal, Comfort i Sport), które pozwalają na uzyskiwanie jeszcze lepszych wyników średniego spalania. Jestem pewien, że znajdą się tacy, którzy osiągną rezultaty średniego spalania w nowej Camry zaczynające się od cyfry 4. Diesel? Jaki diesel! Hybrydowa Toyota potrafi zapewnić lepsze osiągi w połączeniu z mniejszym apetytem na paliwo!
Ceny Toyoty Camry rozpoczynają się od 135 900 zł za wersję Comfort. Skoda Superb iV zaczyna swoją cennikową przygodę od 151 850 zł. Volkswagen Passat GTE kosztuje co najmniej 172 490 zł. Takie porównanie doskonale pokazuje jak dobrze wycenionym autem jest nowa Toyota Camry! Zapraszam do obejrzenia testu wideo zamieszczonego na początku artykułu.
ZOBACZ WIDOK 360°
Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force - dane techniczne
SILNIK | R4 16V benzyna + silnik elektryczny |
Pojemność | 2487 cm3 |
Moc maksymalna | 131 kW/ 176 KM przy 5700 obr./min + silnik elektryczny Łączna moc 218 KM |
Maks moment obrotowy | 221 Nm przy 3600-5200 obr./min. |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h | 8,3 s |
Skrzynia biegów | automatyczna e-CVT |
Napęd | na przednie koła |
Emisja spalin | 126 g/km |
Zbiornik paliwa | 49 l |
Katalogowe średnie zużycie paliwa | 5,2-5,6 l |
Długość | 4885 mm |
Szerokość | 1840 mm |
Wysokość | 1445 mm |
Rozstaw osi | 2825 mm |
Masa własna | 1595 kg |
Pojemność bagażnika | 524 l (500 l z pakietem VIP) |
Hamulce przód/ tył | tarczowe wentylowane/ tarczowe |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Opony przód i tył (w modelu testowym) |
225/45 R18 |