Auto miejskie – Ford Fiesta
Odświeżony design, zupełnie nowe wnętrze, dynamiczne silniki oraz kilka linii stylistycznych z ST-Line i Vignale na czele. Nowa Fiesta posiada wszystkie cechy, aby stać się bestsellerem w swojej klasie.
Auto kompaktowe – Hyundai i30
Koreańczycy już dawno pokazali, że nie obawiają się europejskiej konkurencji. W starciu z zupełnie nowym kompaktowym i30 to jednak europejska konkurencja powinna obawiać się ofensywy Hyundaia.
Auto za rozsądną cenę – Fiat Tipo
Włosi po raz kolejny zabrali się za to, co potrafią robić najlepiej. Miejskie, rozsądne, praktyczne z dobrze skalkulowaną ceną – taki właśnie jest nowy Fiat Tipo.
Kompaktowy SUV – Peugeot 3008
Francuzi znów wszystkich zaskoczyli. Po nieco mdłym poprzedniku zupełnie nowy Peugeot 3008 świetnie łączy finezję i polot z jakością oraz praktycznością.
Kombi roku – Volvo V90/V90 Cross Country
Pod rządami chińskich właścicieli szwedzka marka świetnie sobie radzi. Volvo V90 oraz V90 Cross Country urzekają designem, jakością wykonania, dbałością o detale oraz osiągami.
Luksusowa limuzyna – Audi A8
Komputer na kołach. Stylistyczna ewolucja, technologiczna rewolucja. Opisanie wszystkich nowinek technicznych oraz multimedialnych funkcji jakie skrywa nowe A8 mogłoby rywalizować objętością z niejedną encyklopedią.
Luksusowy SUV – Range Rover Velar
Idealne auto do robienia wrażenia. Świeża i olśniewająca stylistyka, nowoczesne oraz multimedialne wnętrza, a także mocne 6-cylindrowe silniki w ofercie.
Hot-Hatch roku – Honda Civic Type R
Wulgarna, przekombinowana i mocno nachalna. Do tego piekielnie szybka i uzależniająca. Nowa Honda Civic Type R to obecnie najszybsze przednionapędowe auto na Nurburgringu, którym ze swobodą można jeździć na co dzień.
Samochód terenowy – Toyota Land Cruiser V8
Ten model to wymierający gatunek. Potężny i paliwożerny silnik oraz ramowa konstrukcja sprawiają, że wielką Toyotą dojedziemy wszędzie, bez względu na jakość dróg, lub ich całkowity brak. Takie auto już nie wrócą...
Roadster roku – Mazda MX-5 RF
Nie mogło być inaczej. Niezależnie od generacji Mazda MX-5 trzyma poziom i chwyta za serce. Dodatkowo odmiana RF sprawia, że gorące japońskie auto staje się samochodem całorocznym.
Samochód ekologiczny – Hyundai Ioniq hybrid/electric/plug-in
Kolejny Hyundai w naszym zestawieniu czyli kolejny pokaz siły koreańskiej marki. Ioniq wie jak dbać o środowisko ucierając nosa Toyocie Prius oraz Nissanowi Leaf.
Największa frajda z jazdy – MINI Cooper John Cooper Works
Jest niepraktyczny, głośny, ciasny w środku i kosztuje duże pieniądze. Pomimo tego potrafi dać niesamowitą wręcz frajdę z jazdy typową dla współczesnych MINI.
Supersamochód roku – Lexus LC500/500h
Niewiele osób wierzyło w jego powstanie. A jednak Japończycy podołali zadaniu i stworzyli zjawiskowy samochód sportowy. Oprócz ekologicznej odmiany hybrydowej w ofercie jest też wersja z potężnym 5-litrowym silnikiem benzynowym V8.
Pick-up roku – Mercedes-Benz Klasy X
Pierwszy i jak na razie jedyny pick-up klasy premium. Ponadprzeciętne zdolności terenowe oraz transportowe połączone z dobrym jakościowo wnętrzem o ciekawym designie.
Zaskoczenie roku – SsangYong Rexton G4
Niedoceniana i momentami wyśmiewana marka pokazała klasę. Najnowszy Rexton nie tylko idealnie sprawdzi się w terenie dzięki ramowej konstrukcji, ale także zawstydzi jakością wykonania wnętrza niejednego konkurenta.