Toyota Auris II - BEZPIECZEŃSTWO
Nowa Toyota Auris oferuje już podstawowo bogaty systemem 7 poduszek powietrznych - są to przednie airbagi kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące głowy, obejmujące przedni i tylny przedział, poduszki boczne przednie chroniące tułowia oraz dodatkowa poduszka kolanowa kierowcy. W aucie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które z przodu mają dodatkowe napinacze pirotechniczne, ograniczniki siły napinającej i regulację wysokości. Siedziska wyposażono w sygnalizację niezapiętych pasów na wszystkich siedzeniach. Mocowania ISOFIX na tylnej kanapie dla fotelików dziecięcych, dotyczą dwóch miejsc zewnętrznych kanapy. Są też blokady zamków drzwi tylnych, zabezpieczająca przed niepożądanym otwarciem drzwi przez najmłodszych. Zagłówki siedzeń zaprojektowano tak, by minimalizowały ryzyko uszkodzenia kręgosłupa w trakcie uderzenia w tył pojazdu.
>>> Toyota Auris II 1.6 Valvematic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Kierowcy w prowadzeniu Toyoty asystuje bogaty pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Na wyposażeniu podstawowym znajdują się: BA (system automatycznie wspomagający hamowanie awaryjne, mierzący szybkość i siłę naciśnięcia pedału hamulca, zwiększający w razie potrzeby siłę hamowania), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), VSC (system stabilizacji pojazdu) i TRC (system kontroli trakcji). Jest jeszcze HAC (wspomaganie ruszania z podjazdów).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Toyotę przed kradzieżą ochrania podstawowo immobilizer wraz centralnym zamkiem. Zdalne sterowanie ze składanego kluczyka pilota to cecha wszystkich wersji Aurisa II. Zamki drzwi można automatycznie zaryglować przyciskiem wpasowanym w boczek drzwiowy. Zaawansowany system dostępu bezkluczykowego, z guzikiem startera zamiast stacyjki w desce rozdzielczej, jest montowany tylko w topowej wersji PRESTIGE. Tempomat pozwalający na ustawienie prędkości podróżnej również jest cechę PRESTIGE (lub PAKIETU TECH z biksenonami za cenę 5 000 zł).
>>> Toyota Auris II 1.6 Valvematic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Radary parkowania przodem i tyłem wchodzące w skład systemu parkowania automatycznego są montowane w wersjach DYNAMIC i PRESTIGE. Kamera cofania pokazująca kolorowy obraz na 6,1" ekranie znajduje się w wersjach PREMIUM, DYNAMIC i PRESTIGE. Czujnik deszczu uruchamiający automatycznie wycieraczki przedniej szyby, z czujnikiem zmierzchu dla świateł mijania, to domena topowego PRESTIGE.
Toyota Auris II - OŚWIETLENIE
Reflektory soczewkowe z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w technologi LED są podstawą wyposażenia auta. Przydatna jest seryjna inteligentna funkcja świateł "Follow me home" z opóźnieniem wyłączenia. Po zgaszeniu silnika i wyjściu z pojazdu światła działają jeszcze przez 30 sekund, co przykładowo ułatwia dojście do domu w mroku.
>>> Toyota Auris II 1.6 Valvematic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Zestaw skrętnych biksenonów z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami jest zarezerwowany dla najbogatszego wariantu wyposażeniowego PRESTIGE (jest też elementem PAKIETU TECH z tempomatem, za dopłatą 5 000 zł w wariantach PREMIUM i DYNAMIC). Okrągłych świateł przeciwmgłowych wpasowanych w zderzak nie mają dwie pierwsze wersje LIFE i ACTIVE. Trzecie światło STOP ulokowane za tylną szybą to standard, tak samo jak kierunkowskazy montowane w lusterkach bocznych.
Toyota Auris II - GWARANCJA
Samochód podstawowo objęty jest mechaniczną gwarancją na 3 lata, lub 100 tysięcy kilometrów (w zależności co nastąpi pierwsze). Toyota dodatkowo za dopłatą 514 zł umożliwia skorzystanie z Pakietu BIS Gwarancja Serwisowa, przedłużającego gwarancję o kolejny rok, lub dwa lata, z ubezpieczeniem kosztów naprawy. Uczestnicząc w programie BIS ma się także ochronę pomocy drogowej Assistance. Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a perforacja blach jest chroniona 12 letnim okresem od daty zakupu.
>>> Toyota Auris II 1.6 Valvematic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Maksymalna ocena 5 gwiazdek uzyskana w testach niezależnej organizacji Euro NCAP dowodzi, że Auris II zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Odpowiednio pochłaniająca energię struktura nadwozia zapewnia możliwie najlepszą ochronę. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 92 proc. punktów, ochrona dzieci otrzymała 84 proc. punktów, bezpieczeństwo pieszych uderzonych przez auto zyskało 68 proc. punktów, a ocena systemów zabezpieczających otrzymała 66 proc. punktów.
Toyota Auris II - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w aż 5 wersjach wyposażenia. Najtańsza LIFE z silnikiem 1.33 99 KM, kosztuje 59 500 zł. Podstawowy model z wysokoprężną jednostką 1.4 D-4D 90 KM, to natomiast wydatek 69 900 zł.
Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Toyota Auris, to wersja DYNAMIC z silnikiem 1.6 Valvematuc 132 KM. Taki samochód w polskiej ofercie występuje w cenie 74 900 zł.
Silnik | LIVE | ACTIVE | PREMIUM | DYNAMIC | PRESTIGE |
1.33 VVTI 99 KM | 59 500 zł | 62 900 zł | 66 400 zł | - | - |
1.6 Valvematic 132 KM | - | 66 400 zł | 69 900 zł | 74 900 zł | 80 900 zł |
1.4 D-4D 90 KM | 69 900 zł | 72 000 zł | 75 000 zł | - | - |
2.0 D-4D 126 KM | - | - | 81 500 zł | 85 500 zł | 92 500 zł |
Hybrid 135 | - | - | 84 900 zł | - | 95 900 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Toyoty Auris II.